Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopunajasta

Vierailija
18.11.2021 |

Israelin väkiluku oli tämän vuoden alussa 8 972 000, osoittavat valtion viralliset tilastot. Kahden prosentin vuotuisen väestönkasvun johdosta yhdeksän miljoonan asukkaan raja on jo ylittynyt.

Israelin itsenäistyessä vuonna 1948 maan väkiluku oli 806 000. Sen jälkeen maan väestöä ovat kasvattaneet syntyvyys ja ennen kaikkea runsas juutalaisten m---hanm-utto. Israelin perustamisesta lähtien maahan on Israelin tilastokeskuksen mukaan muuttanut yli 3,2 miljoonaa ihmistä.

Israelin väkiluku on sen itsenäisyyden aikana yli 11-kertaistunut. Tällainen väestönkasvu on maailmanlaajuisesti poikkeuksellista. Israelia nopeammin väkiluku on toisen maailmansodan jälkeen kasvanut vain joissain Persianlahden öljyvaltioissa, joiden väestöä ovat syntyvyyden lisäksi kasvattaneet u--ko--ma--alaisten vierastyöläisten joukot.

”Sillä Herra, sinun Jumalasi, vie sinut hyvään maahan, laaksoissa ja vuorilla vuotavien purojen, lähteiden ja syvien vesien maahan, nisun ja ohran, viiniköynnöksen, viikunapuun ja granaattiomenapuun maahan, jalostetun öljypuun ja hunajan maahan…” (5.Moos.8:7-8). 

”Niinkuin rypäleet erämaassa minä löysin Israelin; niinkuin varhaishedelmät viikunapuussa, sen alkurunsaudessa, minä näin teidän isänne” (Hoos.9:10). 

Israel on viikunapuun maa. Se on Jumalan viikunapuu, jota taivaallinen puutarhuri itse hoitaa, odottaen sen tuottavan hedelmää (Luuk.13:6-9). 

Hän esitti heille myös vertauksen:
"Katsokaa viikunapuuta, tai mitä puuta tahansa. Kun näette sen puhkeavan lehteen, te tiedätte ilman muuta, että kesä on jo lähellä. Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
Lk 21:29-33

Eli ennen 1948 syntyneet.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi