milloin uudelleen raskaaksi?
hei!minulla on kohta 7kk ikäinen tyttö ja olen ruvennut haluamaan uutta vauvaa...:)
onko vielä " järkevää" uutta ruveta " tekemään" ?olemme kyllä mieheni kanssa jutelleet että jos ensi syksynä jättäisi ehkäisyn pois,että kerkeisi töissä jonkin aikaa käydä tässä välissä...
en kyllä haluaisi pitkää ikäeroa...
mitenkäs teillä muilla?onko miten rankkaa kahden " pienen" lapsen kanssa?
kiitos jos joku vastaa!
Kommentit (3)
Jokainen kokee tietysti asiat eritavalla, ja raskaudet ja lapsetkin ovat erilaisia, mutta omlla kokemuksella voin suositella pientä ikäeroa. Minun kaksi ensimmäistä lastani ovat syntyneet vuoden välillä, molemmat elokuussa. Lapset olivat " helppoja" ja näinollen muistoni vauva-ajasta ovat pelkästään positiivisiä. TOTTAKAI olin myös väsynyt ja oli rankkaa kun oli pitkään kaksi vauvaa samanaikaisesti, mutta minä koin ajan kuitenkin erittäin ihanana.
Tytöt ovat nyt 7 ja 8v ja ovat toisilleen todella rakkaita. Vaikka riitelevätkin yhdessä lähes päivittäin, ovat toisilleen kuitenkin uskomattoman tärkeitä.
Meille syntyi vielä kolmaskin tyttö ja itse asiassa neljäskin oli jo tuloillaan, mutta syntyi jo vkolla 20+5. Tämän kerroin siksi, että vaikka kahden ekan välillä oli vain vuosi, ei minulle jäänyt mitään " traumoja" tuon ajan rankkuudesta ja haluaisin edelleenkin vielä vauvan.
Joten jos/kun sinulla on vauvakuume, niin eikun puuhiin vaan. Lapset on lahjoja!!
kiitos paljon vastanneille!
minullakaan ei ole jäänyt " traumoja" tästä ensimmäisestä lapsesta,on myös ollut suht " helppo" ,sen takia ei ole vaikeaa toistakaan lasta saada,mutta sehän on varmasti erillainen,mutta senpä näkee sit...;)
ajattelin nyt " käväistä" töissä välillä(tammikuussa vasta töihin)ja sen jälkeen ruvetaan yrittämään uudelleen,jos mietteet ovat vielä samat!:)
sande&pikkuneiti
1v4kk- Mielestäni tosi hyvä ero, alussa tietysti hiukan rankempaa, mutta tosi äkkiä lapsista seuraa toisilleen. Nyt nuorimmainen 7.5kk ja neloselle on annettu lupa tulla heti vauvan syntymästä. Eli toivottavasti tämäkin " pari" tule pienellä ikäerolla.
Ja tänä päivänä äitiyspäivärahakin tulee edellisen perusteella, eli ei hätää välillä töihin tuloja korottamaan. Saa nauttia vauvasta täysin rinnoin, toivottavasti vähintään kaksi vuotiaaksi olen kotona. Siis kun se mahdollinen tuleva on sen kaksi :o)
Onnea yritykseen vaan!