Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon työkyvyttömyyseläkkeellä oleva saa ansaita?

Vierailija
18.11.2021 |

Jos on vain minimitakuueläke eikä mitään suuria tuloja ennen eläköitymistä? Jos työ on niin sanotusti hanttihommaa, josta voi saada taskurahaa mutta sillä ei elä? Tarvisin rahaa ihan omaa terveyttäni edistääkseni ja tarjottu hanttihomma sujuisi minulta helposti harrastuneisuuteni ansiosta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös TYÖKYVYTTÖMYYSeläke tarkoita sitä, että on työkyvytön?

Joten mitä ihmettä ajattelit tehdä?

Vai onko sillä rajattu jotkut alat pois?

Vierailija
2/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle on myönnetty työkyvyttömyyseläke sokeuden tai liikuntakyvyttömyyden vuoksi ja saat lisäksi takuueläkettä, voit ansaita enintään 837,59 e/kk ilman, että se vaikuttaa takuueläkkeeseen. Takuueläke vaikuttaa asumistukeen ja perheen mahdollisesti saamaan toimeentulotukeen samoin kuin muutkin eläkkeet.

Kela

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeen saa jos ei ole täysin työkykyinen. Jos työkykyä on hieman on jopa suositeltavaa koittaa tehdä jonkin verran työtä eläkkeellä ollessa.

Vierailija
4/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ansaita n 1800€/kk.

Vierailija
5/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle on myönnetty työkyvyttömyyseläke sokeuden tai liikuntakyvyttömyyden vuoksi ja saat lisäksi takuueläkettä, voit ansaita enintään 837,59 e/kk ilman, että se vaikuttaa takuueläkkeeseen. Takuueläke vaikuttaa asumistukeen ja perheen mahdollisesti saamaan toimeentulotukeen samoin kuin muutkin eläkkeet.

Kela

Pitääkö olla 100% sokea tai liikuntakyvytön? Pystyn käyttämään sormiani.

Vierailija
6/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ansaita n 1800€/kk.

Sinulla on ollut ennen työkyvyttömyyeläkkeelle joutumista kohtuullinen palkka, koska tuo 1800 €/kk on 40% entisestä palkastasi inflaatiokorjattuna.

Vierailija
7/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tässä on oikeassa? Aika ristiriitaisia vastauksia!

Vierailija
8/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikolukua.

Vierailija
9/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse. Kyllä sitä joku syy löytyy, millä eläkehakemus hylätään.

Vierailija
10/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeen saa jos ei ole täysin työkykyinen. Jos työkykyä on hieman on jopa suositeltavaa koittaa tehdä jonkin verran työtä eläkkeellä ollessa.

No en mä ainakaan saanu työkyvyttömyyseläkettä, vaikka työkyky on reilusti alentunut.

Vierailija
11/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela

Tuskin iroaa eläke sitten. Katsovat, että pystyt johinkin työhön apuvälineiden avulla.

Vierailija
12/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oih kyllä. Haaveilen hänen pyllynsilmästään muna kovana. :P

M60

Sitten puhelinmyyjä soittaa sinulle ja heräät?

Vierailija
13/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työmatkalla onnettomuudessa jossa käteni satutin pahoin paha pirstale murtuma. Tapaturmasta 3,5vuotta nyt tapaturmaeläkkeellä ja nyt vakuutusyhtiöllä lääkärin lausunto josta ei vielä päätöstä tullut. Olen yrittänyt palata töihin kolme kertaa onnistumatta ja uudelleen kouluttautua onnistumatta käden kivun takia. En tiedä tuleeko päätös työkyvyttömyys eläkkeestä vielä. Loukkaantunut käsi oli dominantti.

Vierailija
14/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse. Kyllä sitä joku syy löytyy, millä eläkehakemus hylätään.

Jos diagnoosi on parantumattomasti sairas, jota ei saada edes kuntouttamalla osatyökykyiseksi niin vaihtoehdot ovat vähissä. Kannattaa muistaa, ettei julkinen terveydenhuoltokaan innolla auta työkyvyttömyyseläkeläistä eikä lähetä laboratoriotutkimuksiin jne. Ihminen voi haluta vaikka tarkastuttaa veriarvonsa yksityisellä ja se maksaa.

Vierailija
15/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos diagnoosi on parantumattomasti sairas, jota ei saada edes kuntouttamalla osatyökykyiseksi niin vaihtoehdot ovat vähissä. Kannattaa muistaa, ettei julkinen terveydenhuoltokaan innolla auta työkyvyttömyyseläkeläistä eikä lähetä laboratoriotutkimuksiin jne. Ihminen voi haluta vaikka tarkastuttaa veriarvonsa yksityisellä ja se maksaa.

Ei pääse, nähty on. Kyllä löytyi syy hylkäämiseen. Labrakokeet ja tutkimukset, ei niihin pääse on eläkkeellä tai ei.

Vierailija
16/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela

Tuskin iroaa eläke sitten. Katsovat, että pystyt johinkin työhön apuvälineiden avulla.

Miten se raja määritellään?

Vierailija
17/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi vamma kirjoitti:

Olin työmatkalla onnettomuudessa jossa käteni satutin pahoin paha pirstale murtuma. Tapaturmasta 3,5vuotta nyt tapaturmaeläkkeellä ja nyt vakuutusyhtiöllä lääkärin lausunto josta ei vielä päätöstä tullut. Olen yrittänyt palata töihin kolme kertaa onnistumatta ja uudelleen kouluttautua onnistumatta käden kivun takia. En tiedä tuleeko päätös työkyvyttömyys eläkkeestä vielä. Loukkaantunut käsi oli dominantti.

Kuulostaa pahalta. Olet varmaan joutunut saneerauttamaan kotiasikin?

Vierailija
18/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä ainakaan saanu työkyvyttömyyseläkettä, vaikka työkyky on reilusti alentunut.

Itsellä sama homma, hoitava lääkäri todennut että työkyky on alentunut vähintään 2/3, Kela myönsi sairauspäivärahan mutta vakuutusyhtiön asiantuntiijalääkäri on B- lausunnon lukemalla ja minua koskaan tapaamatta sitä mieltä että kyllä työkykyä on jäljellä.

Vierailija
19/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 60% taitaa olla invalidivaatimus. Itselläni on 100% ja Kela oli koko kuntoutustuki ajan kielteinen kaikelle kuntoutukselleni eikä suostunut mihinkään. Eläke tuli omasta pyynnöstäni ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
20/22 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tk eläke on 1940e brutto ja saan tienata lisäksi 2000e jos pystyisin. Eläkepäätöksessä ilmoitetaan summa