Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronaeristetty saa ulkoiluttaa koiraa mutta ei lasta (eikä itseään)

Vierailija
18.11.2021 |

Näin. Terveisiä eristyksestä. Ei ole koiraa, lapsi on.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin karanteenissa niin kyllä ulkoiltais omalla pihalla ja/tai niin ettei olla tekemisissä muiden kanssa (esim ei puistoon jos on muitakin).

Ainakin aiemmin niin sai tehdä... onko jossain muka oikeasti ohje, ettei omasta asunnosta saa poistua? Kai se nyt on vain parempi käydä pihalla pari kertaa päivässä.

"Eristyksen aikana tulee pysyä asunnossasi". https://www.instagram.com/p/CWZrapPloBs/

Epidemiologinen yksikkö soitti ja sanoi ettei saada mennä edes vähän ulkoilemaan kerrostalon pihalle, mutta noissa ohjeissa ei ole ihan yhtä tiukkaa sääntöä. Ei sillä että nyt mihinkään pitkälle jaksaisinkaan lähteä kun toivun tässä koronasta.

ap

Höpönpöpö ei pihalle mutta puistoon joo

Vierailija
22/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin eristyksissä, niin menisin esim. metsään reippailemaan.

Et saa mennä, kotoa ei saa lähteä minnekään.

Asun metsän vieressä, niin taatusti menen omaan metsääni reippailemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oltaisiin karanteenissa niin kyllä ulkoiltais omalla pihalla ja/tai niin ettei olla tekemisissä muiden kanssa (esim ei puistoon jos on muitakin).

Ainakin aiemmin niin sai tehdä... onko jossain muka oikeasti ohje, ettei omasta asunnosta saa poistua? Kai se nyt on vain parempi käydä pihalla pari kertaa päivässä.

"Eristyksen aikana tulee pysyä asunnossasi". https://www.instagram.com/p/CWZrapPloBs/

Epidemiologinen yksikkö soitti ja sanoi ettei saada mennä edes vähän ulkoilemaan kerrostalon pihalle, mutta noissa ohjeissa ei ole ihan yhtä tiukkaa sääntöä. Ei sillä että nyt mihinkään pitkälle jaksaisinkaan lähteä kun toivun tässä koronasta.

ap

Oliko sulla kuinka paha tauti ja montako rokotusta alla?

Yksi rokotus noin 6 kk sitten, josta tulleiden sivuvaikutusten vuoksi en uskaltanut ottaa toista. Tauti oli muuten kuten tavallinen flunssa, paitsi kurkku ei ollut kipeä eikä ollut nuhaa, meni suoraan keuhkoihin. Kolme päivää kuumetta ja vähän yskään. Nyt enää väsyttää. Lapsella oli yhden illan kuumetta ja se oli siinä.

Vierailija
24/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Oho, tuli näemmä "vähän" väärä linkki 🤣🤣 piti olla tää https://www.hel.fi/helsinki/korona-fi/sote-palvelut/ohjeita-eristyksess…

ap

Vierailija
25/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristys ja karanteeni ovat kaksi eri asiaa.

Altistuneet ovat karanteenissa.

Mutta koronaa sairastava voidaan määrätä eritykseen.

Vierailija
26/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittynee varmaan kerrostalossa rappukäytävässä ja hississä turhaan kulkemiseen. Sisäilmaan jää pisarat leijumaan ja seuraava saattaa altistua.

Mutta tottakai saa ulkoilla jos on oma sisäänkäynti ja piha. Mitä se kenellekään kuuluu mitä omakotitaloni pihalla teen. Jos tunkee tontille, oma vika. Samoin metsään voi lähteä omalla autolla, tietenkin.

Vierailija
27/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittynee varmaan kerrostalossa rappukäytävässä ja hississä turhaan kulkemiseen. Sisäilmaan jää pisarat leijumaan ja seuraava saattaa altistua.

Mutta tottakai saa ulkoilla jos on oma sisäänkäynti ja piha. Mitä se kenellekään kuuluu mitä omakotitaloni pihalla teen. Jos tunkee tontille, oma vika. Samoin metsään voi lähteä omalla autolla, tietenkin.

Kysyin voidaanko käydä autoajelulla. Ei voida. Jos poliisi pysäyttäisi, tulee sakkoa tartuntatautilain nojalla vaikka oltais omalla porukalla autossa.

ap

Vierailija
28/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran kun ei yksin osaa ulkona käydä, mutta kyse on turhasta liikkumisesta. Kai. yt tämän jokainen ymmärtää?

Vierailija
29/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, sillä minulle epidemologinen yksikkö taas sanoi, että jos huolehtii ettei tule ihmiskontakteja, lasta saa viedä vähän ulos, esim. pihalle. Kysyivät kyllä aluetta missä asutaan, ja kun on pientaloalue, voihan olla että katsovat kontaktien välttämisen olevan helpompaa. En tiedä, mutta outoa jos ohjeistus on eri.

Vierailija
30/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

*epidemiologinen

T. 29

Vierailija
31/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerin alotus mitä olen hetkeen lukenut.

Vierailija
32/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, tottakai koirat pitää käyttää ulkona tarpeillaan? Mitä et ap tässä ymmärrä?

Vierailija
33/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitan siis sitä, että typerää edes verrata toisiinsa näitä. Koirat pitää käyttää ulkona tarpeilla, ihmiset kai osaavat käydä sisällä vessassa.

Vierailija
34/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarkoitan siis sitä, että typerää edes verrata toisiinsa näitä. Koirat pitää käyttää ulkona tarpeilla, ihmiset kai osaavat käydä sisällä vessassa.

Koirat voivat ihan hyvin käydä kylpyhuoneen lattialla tarpeillaan, josta ihminen sitten nostaa isommat tarpeet pönttöön tai suihkuttelee pienemmät viemäriin. Samalla lailla (=yhtä vähän) se koiraa ulkoiluttava ihminen tartuttaa kuin lapsen kanssa ulkona oleva.

Vierailija
35/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistuin viikonloppuna ja vieläkään ei ole oltu missään yhteydessä, että oonko karanteenissa vai mitä. Itse olen sitten käynyt testissä ja ollut kotona. Ulkoillut olen lähialueella. Poikakaverilla siis korona, eli lähikontaktissa olin.

Vierailija
36/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Altistuin viikonloppuna ja vieläkään ei ole oltu missään yhteydessä, että oonko karanteenissa vai mitä. Itse olen sitten käynyt testissä ja ollut kotona. Ulkoillut olen lähialueella. Poikakaverilla siis korona, eli lähikontaktissa olin.

Jos sulla on rokotteet niin ei altistumisesta enää mihinkään karanteeniin joudu.

Vierailija
37/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennetaankohan suomeen samanlaiset karanteenilaitokset niin kuin australiassa?

Vierailija
38/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se iloisesti leviää, kun jokainen vaan vähän. Kerrostalossa pitäisi huomioida muut. Se oikeesti tarttuu sieltä rapusta tai hissistä. Myös siis hetken sen jälkeen, kun olette kulkeneet. Jos nyt ei olis minäminä ja jaksaisi 10 päivää. Voi pelastaa jonkun hengen.

Vierailija
39/51 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, muuta itävaltaan, siellä ei saa tehdä rokottamaton kumpaakaan, eli kokisit enempi tasa-arvoa.

Saihan käydä kaupassakin, kuntoilla ja käydä töissä. Suomessa saa melkein mitä vain...

Vierailija
40/51 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on, että omakotitalossa omalla pihalla saa ulkoilla aivan vapaasti. Pihalle ei ole muilla asiaa, joten mitään estettä ulkoiluun ei ole. Rivaripiha vähän niin ja näin, riippuu kai pihan koosta. Kerrostalossa et voi, koska levität tautia rappuun ja hissiin hengitysilman mukana. Etenkin hissi on oikea tautipesäke jos jollain talossa on tartunta.