Gluteenittomia, laktoosittomia ja huoneenlämmös säilyviä eväitä?
...kouluun nimittäin. Mielikuvitus temppuilee :( salaatti on jo listalla. Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (8)
Rainbow gluteeniton näkkäri on namia, banaania, omena, soijajugurtti, pähkinät ja rusinat, smoothiet
Keitetyt kananmunat, hedelmät, tuorepuuro gluteenittomasta kaurasta purkissa, piltit, gluteenittomat leivät täytteillä... Riippuu kyllä ihan kauanko ruoan täytyy säilyä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:19"]Rainbow gluteeniton näkkäri on namia, banaania, omena, soijajugurtti, pähkinät ja rusinat, smoothiet
[/quote] Jugu huoneenlämmössä? Mulla on aina mukana hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, suikaloituja juureksia, maidotonta tummaasuklaata, pähkinätahnoja, pähkinöitä ja siemeniä.
Olen tästä kirjoittanut tänne ennenkin, mutta meillä anoppi epäili, että meidän kolmas lapsemme ei ole hänen poikansa lapsi. Poikamme oli silloin noin 5 kk vanha ja anopin perusteena oli, että hänessä ei ollut yhtään hänen tai appiukon sukulaisten ulkonäköä. Tämä anopin hieman maistissa tokaistu kommentti satutti todella ja en pystynyt sanomaan siihen muita kuin "tee testit", ja poistuin paikalta. Mies ja appiukko eivät olleet kuulemassa, enkä ole tätä asiaa viitsinyt vieläkään miehelle kertoa sillä se olisi rikkonut varmasti mieheni ja hänen äitinsä välit lopullisesti.
Tämä anopin typerä ja täysin asiaton kommentti ei ole unohtunut ja anoppi ei sitä ole anteeksi pyydellyt, vaikka yhdennäköisyys isän ja pojan välillä on ollut jo vuosia täysin selvä. Myös se, että anoppi pystyi edes sanomaan tuollaista minulle, oli mielestäni suorastaan pelottavaa. Mitä anoppi kuvitteli minun päivällä siellä kahden vanhemman lapsen kanssa kotona ollessani puuhaavan ja miten hän kehtasi tuollaisen sanoa? Anopilta on tullut muitakin ikäviä kommentteja ja hän on hyvin kärkäs arvostelemaan kahta muuta miniäänsä ja muitakin ihmisiä. Jotakin omia ikäviä luurankoja tällaisella ihmisellä varmaan kaapissa tarvitsee olla.. N40
Pähkinät ja hedelmät. Itse olen viime aikoina syönyt usein pekaani- tai saksanpähkinöitä ja mandariineja :)
Kastanjanäkkileipiä. Myydään S-Marketeissa ja Prismoissa ainakin.
Riisikakkuja.
Leivo itse leipiä esimerkiksi mantelijauhoihin. Reseptejä löytyy netistä.
Leipien päälle voi laittaa vaikka mustapippurilla, suolalla ja sitruuna/limellä maustettua avokadoa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:59"]
Olen tästä kirjoittanut tänne ennenkin, mutta meillä anoppi epäili, että meidän kolmas lapsemme ei ole hänen poikansa lapsi. Poikamme oli silloin noin 5 kk vanha ja anopin perusteena oli, että hänessä ei ollut yhtään hänen tai appiukon sukulaisten ulkonäköä. Tämä anopin hieman maistissa tokaistu kommentti satutti todella ja en pystynyt sanomaan siihen muita kuin "tee testit", ja poistuin paikalta. Mies ja appiukko eivät olleet kuulemassa, enkä ole tätä asiaa viitsinyt vieläkään miehelle kertoa sillä se olisi rikkonut varmasti mieheni ja hänen äitinsä välit lopullisesti.
Tämä anopin typerä ja täysin asiaton kommentti ei ole unohtunut ja anoppi ei sitä ole anteeksi pyydellyt, vaikka yhdennäköisyys isän ja pojan välillä on ollut jo vuosia täysin selvä. Myös se, että anoppi pystyi edes sanomaan tuollaista minulle, oli mielestäni suorastaan pelottavaa. Mitä anoppi kuvitteli minun päivällä siellä kahden vanhemman lapsen kanssa kotona ollessani puuhaavan ja miten hän kehtasi tuollaisen sanoa? Anopilta on tullut muitakin ikäviä kommentteja ja hän on hyvin kärkäs arvostelemaan kahta muuta miniäänsä ja muitakin ihmisiä. Jotakin omia ikäviä luurankoja tällaisella ihmisellä varmaan kaapissa tarvitsee olla.. N40
[/quote]Prkle, miten tämä nyt meni ihan väärään ketjuun?!? :-D
http://www.kindsnacks.com/store/types/nuts-spices/madagascar-vanilla-almond.html
Nämä KIND-merkkiset pähkinäpatukat on mun mielestä ihan ok ja ilmeisesti kaikki ovat gluteenittomia. Joissakin on maitoa, esim. mun suosikissa, missä on tummaa suklaata ja hippusen merisuolaa, mutta maidottomiakin on. En tiedä saako juuri tuota linkkaamaani makua Suomesta, mutta näitä myydään kyllä ärrillä ja kaupoissa.
Ihan gluteeniton leipä on ollut minusta hyvä, siihen joku hedelmä kaveriksi.