Paljonko varata sushia viidelle aikuiselle?
En ole oikein itse koskaan niitä syönyt, niin en tiedä:)
Kommentit (42)
Pystyn syömään n. 7-8 palaa ja sitten riittää. Mies samoin. Varaisin itse n. 10 tai 12 palaa kullekin ja jonkun esim. misokeiton lisäksi. Jos on jälkkäriä, luulisi riittävän.
Jos oikeasti joku pystyy syömään 20 kpl tms. sushia, en enää tiedä, miten sushia voisi kohtuuhinnalla tarjota muuten, kuin tekemällä ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varata paljon, itse syön helposti sen 50 palaa jo yhteen mieheen.
T. 75kg mies
Älä välitä tuosta trollista, normaali määrä on noin 12 palaa per henkilö.
Mitä höpötät? Eihän tuosta 12 palasta tule kuin vihaiseksi. Kun mennään sushibuffetiin porukalla niin lähes vakiosetti on se 50-60 palaa mikä tulee syötyä.
T. sama 75kg mies
Eihän tuo ole mahdollista. Ei vain ole.
Kyllä se vain on. Eikä edes ähky tule. Siinä video kun eräs suomalainen kehonrakentaja syö 100 palaa sushia.
T. sama
Kehonrakentaja varmasti syö joo, mutta laita linkki videoon, missä sinä vedät edes 50 palaa kerralla.
Pointti oli se, että ei tuo 50 palaa nyt mikään kummoinen määrä edes ole, vain puolet tuosta videon annoksesta. Ei minun tarvitse mitään todistella kenellekään, itsepähän tiedän parhaiten minkä verran pystyn syömään.
T. sama
Kiitos kaikille! Lisäkysymys: mikä jälkiruoka sopisi sushiateriaan? Pitäisi olla myös vegaaninen. Ap
Vierailija kirjoitti:
T. 75kg mies
Tuli ilmoitus ”Teksti on liian pitkä.” Joudun lähettämään kahdessa erässä.
Osa 1 / 2
Riittävä sushitarjoilu -keskusteluun:
Jaaha, ja "kollegani" on näköjään saanut alanuolia tähän mennessä (klo 13.55 jolloin minulla on tämä kirjoitusikkuna auki, kirjoitan suoraan siihen ja copypastean vasta valmiin tekstini kirjoitusohjelmaan suoraan palstalta: en siis välttämättä ole koko ajan reaaliajassa tilanteen tasalla) 14 kpl ja kolme ylänuolta, joista yksi minun. Ja lisäksi ainakin kaksi kirjoittajaa on ollut sitä mieltä, että tuo kollegan kertoma "ei voi olla mahdollista" tai että "unelmissas vain, älä unta nää". Näiltä kinaajilta ja liian pienten ruoka-annosten promoajilta kysyn ihan vakavissani ja mitä nöyrimmin, että miten niin "ei voi olla mahdollista" ja millainen vatsa sekä syömärytmi teillä oikein on? Oletteko ikilaihduttajia ja masokisteja? Ja jos olette, miksi ette salli edes muiden syödä ettekä usko että jollekin toiselle ei riitä mikään 60 gramman ja yhden mandariinin kokoinen parin haarukallisen nyssäkkä vuorokaudeksi?
Minä kävin eilen etnisessä kympin sushibuffetissa keskipäivän lounastunteina, ja laskin (kuten aina) paljonko söin, jotta tiedän pääsenkö "voitonpuolelle" - eli että "saaliini" vastaa aina vähintään 24 tunnin ravinnontarvetta niin ettei minun siis vuorokauteen tarvitse syödä mitään kiinteää, enintään vain juoda jotain kaupasta ostamaani tuoremehua tai muuta c-vitamiinillista, sekä teetä:
Ja eilen söin alkusalaatin, tasan 40 sushipökälettä ja 10 jotain sellaista merileväkiekkoa, joiden nimeä en edes vielä kahden ja puolen vuoden sushinsyönnin aikana ole oppinut tietämään (vai onko niitäkin monia eri nimisiä?) sekä lopuksi lämpimäksi ruuaksi 3-4 kauhallista riisiä jonka päällä häränlihasörsseliä, mutta tätä jälkimmäistä ei kuitenkaan niin paljon, että riisi kokonaan hukkuu sen alle.
Minulla on sellainen Lidlistä jostain kampanjasta ostettu halpisvaaka - varmaankin maailman halvin - joka maksoi 8 jeuroruplaa - ja siinä on kaksi erilaista virhemarginaalia yhtäaikaa, kiinteä 800 gr sekä suhteellinen, ja ne molemmat yhteenlaskettuna tässä omassa painoluokassani, pessimistisimmin samaan suuntaan ja minulle epäedullisesti, eli minulle ylipainoksi, ovat muistaakseni siinä n. 1560 gramman paikkeilla. Vaa'an lukema heiluu minulla siinä 73.3 - 76.1 kg:n välillä. En harrasta mitään urheilua enkä voimailua, mutta kävelen mielelläni 5-12 km vuorokaudessa (toisinaan yöllä kun vuorokausirytmi on kumollaan). Vaatteiden "läpi" tai siis vaatteet päällä katsottuna olen monen mielestä hoikka, hieman "rimpula" - eli en täytä palstan hienojen naisten adonisvaatimuksia enkä saisi palstan naisista ketään jos järjestettäisiin joku sosiaalinen Av-jättitapahtuma Helsingin Messukeskuskessa - mutta kuteet riisuttuani muuten hoikasta varrestani erottuu vaihtelevasti jonkinlainen pömppö- tai pinkeä ja kova turvotusmaha, ei kuitenkaan mikään oikea keskivartalolihavuus joka vyöryy vyön yli.
Saatan tosin olla lyhyempi kuin tuo 50 sushipalan kollegani: juuri ja juuri keskimittainen, jotain 179-181 cm riippuen siitä, kuinka ryhdikkäästi onnistun seisomaan ja jopa vähän "venymään" sen mittaustolpan alla. En oikein tiedä miten siinä kuuluu seistä.
Jatkuu pian,--→ odottakaa hetki --→
Ihan mautonta ja "paskaa" tämä sushi vouhotus
En kyllä lähtis tollasille kekkereille!
Vierailija kirjoitti:
T. 75kg mies
Osa 2 / 2
Riittävä sushitarjoilu -keskusteluun:
Joten miten niin 50 sushipökälettä "ei ole mahdollista", varsinkin jos edellisestäkin ruokailusta on kulunut jo 24 tuntia tai enemmän? Kunnianarvoisat "ei ole vain mahdollista" -kirjoittajat: miten saamme yhteyden, ehkä jonkun anonyymin sähköpostiosoitteen kautta? Saakohan sellaisen lähettää palstalle, sensuroidaankohan se? Haluatteko tulla katsomaan taas ensiviikolla kun käyn ehkä pari kertaa kympin sushibuffetissa (en siis käy joka päivä)? Kyllä minä voin näyttää ainakin sen 40 sushipökäleen, plus muutaman merileväkiekon plus vähän jotain lämmintä päälle syömisen, mutta sitten te joudutte tulemaan Turkuun jos asutte muualla.
(On tämä kummallinen palsta kun syömisestäkin täytyy esittää "näyttöä" kuten oikeuslaitoksessa ties mistä asiasta.)
Ja tuo aikaisempi kollega pystyy varmaan paljon suurempaan annokseen kuin minä laihaläski, etenkin jos hän oikein venyy juuri sillä kertaa kun palstan suuret skeptikot ovat paikalla todistamassa asiaa, ja etenkin jos hän harrastaa edes vähän jotain fyysistä harjoitetta edes pari kertaa viikossa: oletan että hän on jollain tavalla isompi: joko lihaksikkampi tai pidempi kuin minä.
Teille "ei ole mahdollista, 10 palaa on norsun annos" -kirjoittajille neuvoisin mitä kohteliaimmin, että älkää järjestäkö mitään juhlatilaisuuksia joissa tarjoillaan ruokaa: nuo teidän järjestelynne nolaavat kaikki osapuolet - myös teidät itsenne - ja tosiaankin kuten joku jo kirjoittikin, kaikki vain tulevat kiukkuisiksi. Sosiaalisesti arvostettavampaan lopputulokseen pääsette kun ette tarjoile mitään ja pidätte "dieettipeijaiset".
Ja vielä Post Scriptum (tai -Rectum): eilisessä buffetissa kävi myös kaksi nuorta naista / tyttöä, joista ainakin toisella oli yhdellä hakukerralla jo kerrallaankin enemmän kuin tuo teidän "ehdoton maksimi 12" pökälettä lautasellaan, ja hänkin haki monta kertaa - tosin monipuolisemmin kuin minä.
Knausswitzsissako te olette tottuneet noihin annoskokoihinne?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille! Lisäkysymys: mikä jälkiruoka sopisi sushiateriaan? Pitäisi olla myös vegaaninen. Ap
Hedelmäsalaatti. Viereen kermavaahtoa vegaanisena ja tavallisena.
Kai niissäkin on kokoeroja. OIkeastihan sushipalan pitäisi olla yksi suupalallinen. Nämä Suomessa myytävät ovat isompia, ei niitä yhdellä haukkaisulla monikaan pysty syömään.
Minulle on sopiva määrä noin 10-12 kpl susheja. Tai jos painon mukaan laskee, niin 200-300 g on varmaan aika hyvä määrä. Keittiöammattilaiset tietää, paljonko keskimääräisen aterian pitäisi painaa?
-mies, 75 kg
Mä syön kaks... Yök! En ymmärrä miten jotku pystyy syömään sellaista...
Vierailija kirjoitti:
Pystyn syömään n. 7-8 palaa ja sitten riittää. Mies samoin. Varaisin itse n. 10 tai 12 palaa kullekin ja jonkun esim. misokeiton lisäksi. Jos on jälkkäriä, luulisi riittävän.
Jos oikeasti joku pystyy syömään 20 kpl tms. sushia, en enää tiedä, miten sushia voisi kohtuuhinnalla tarjota muuten, kuin tekemällä ne itse.
No tuo on kyllä totta: sushi on kallista, paitsi jos viet koko konkkaronkan nimenomaan kympin lounasbuffetiin joista aiemmin mainitsin.
Tämän keskustelun perusteella alkaisin yhä enemmän kallistua sellaiselle kannalle, että älä Ap järjestä ainakaan sushi-juhlallisuuksia ollenkaan: pieleen menee, jos jo neuvojien enemmistökin on noin käytännöstä vieraantunutta kuten tuossa edellä ilmenee. Unohda koko juttu.
Onhan sitä muutakin ruokaa olemassa, tai sitten voit järjestää pelkät juopottelubileet ilman mitään syötävää: litra viinaa todennäköisesti per nuppi riittää, ja se maksaa Itä-Euroopan entisissä sosialistisissa maissa n. 15 € / litra. Tosin sitä en tiedä, pääseekö sitä tänä seonneena aikana sieltä mitenkään hakemaan.
Minä syön 12-16 sushia, teinit helposti tuplat.
Jälkkäriksi varaisin jotain täyttävää, siltä varalta että jollekin kuitenkin jäi nälkä. Sushi on siitä hankalaa, että sitä ei viitsisi ihan älyttömästi ylimääräistä valmistaa tai ostaa, kun se ei säily. Suklaakakku ja jäätelöä?
Lisäksi jotain naposteltavaa, jos istutte vielä iltaa.
3/5 ei syö sushia joten varaa oikeaakin syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitäkin, onko suuri/pieniruokaisia naisia/miehiä. Itse naisena syön maksimissaan 10 palaa, mies voi vetää vaikka 20.
Muista varata myös muitakin kuin kalasusheja! Esim. avokadoa.
Joukossa yksi vegaani joten reilusti otan muitakin kuin kalasusheja. T. Ap
Vegaanisushia… Tämä on aina naurattanut, kun ihmiset syövät jotain kurkkusushia, ja luulevat siten kokevansa kaukoidän kulttuureja 😀😀
15kpl per henkilö. Ja jotakin muuta syötävää lisäksi.
Onpas täällä pieniruokaisia ihmisiä vai ajattelevatko ihmiset vaan nigirejä? Itse olen normaalipainoinen nainen, bmi n. 21 eikä ahmimistaipumuksia. Ihan helposti voin vetää 20 kpl susheja. Saattaisi mennä 30 kappalettakin. Tuossa määrässähän on mukana niitä pienempiäkin susheja, ei kaikki ole nigirejä.
Tuo määrä tosin itse maksetussa buffetissa ja määrään vaikuttaa se, että RAKASTAN sushia. Jos joku toinen on roudannut susheja kotiinsa ja niitä tarjoaa, niin riittäisi ihan hyvin 10-15. Ei ole tarkoitus syödä itseään ähkyyn toisen kukkarosta.
Oon 177cm pitkä hoikka nainen ja mun ennätys taitaa olla 30. En kyllä kylässä lähtis tommosta määrää vetämään. 10-15 riittää.
Aikuiset poikani pystyvät syömään vaikka 50 kpl, ja ovat sen sushibuffetissa tehneetkin.
Itse en söisi kuin pari - en pidä sushista, vaikka olen tosissani yrittänyt opetella. Mutta jos tiedät kaikkien pitävän sushista ja osaavan käyttäytyä vieraassa pöydässä, niin pitäisin 15 kpl/henkilö ihan sopivana.
Mä syön helposti 20 palaa ja isokokoinen mieheni 40.
Syön yleensä 10-15 palaa, jonka jälkeen olen ihan kylläinen. Olen 177cm pitkä nainen. Teinipoikani saattaa buffassa syödä jopa 30-40 palaa, on kyllä ähkyssä sen jälkeen, mies taas syö enimmillään 20-25 palaa. Mutta sanoisin, että 15 palaa /syöjä on kyllä ihan ok määrä tarjottavaksi, jos on tarjolla myös alkupala (esim. miso-keitto) ja joku pikku jälkkäri, eikä kaikki ruokailijat ole teinipoikia.