Joululahja sukulaislapselle jonka kanssa ei ole tekemisissä
Ostatteko joululahjoja sukulaislapsille jos ette ole tekemisissä? Lapsen äiti ei pidä yhteyttä ja viesteihinkin vastailee vain jos tarvitsee jotain. Esim. Lastenhoitoapua tai auton korjausapua.
Kommentit (20)
Millä lailla sitten pitäisi olla yhteydessä? Pitääkö pitää jotain peeär-kampanjaa yllä? Minusta on hyvä jos voin auttaa, en ymmärrä semmosta turhanaikaista turhaa yhteydenpitoa. Samallahan siinä kuulumisetkin vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla sitten pitäisi olla yhteydessä? Pitääkö pitää jotain peeär-kampanjaa yllä? Minusta on hyvä jos voin auttaa, en ymmärrä semmosta turhanaikaista turhaa yhteydenpitoa. Samallahan siinä kuulumisetkin vaihtuu.
Ihan sellaista normaalia kuulumisten kertoilua ja myös itse avun tarjoamista, ei niin että yhteydessä ollaan vain silloin kun itse haluaa jotakin toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sellaista normaalia kuulumisten kertoilua ja myös itse avun tarjoamista, ei niin että yhteydessä ollaan vain silloin kun itse haluaa jotakin toiselta.
Kuulumisia ei voi vaihtaa siinä samalla kun auttaa? Ja siis itse voi pyytää apua vaan pitää jotenkin odottaa, että se toinen tarjoaa? Miksi?
No en enää kysele mitään lahjatoiveita tuollaiselta mykältä vaan ostan mitä itse lystään. Huomasin että vaikka olisinkin kysellyt toiveita niin kiitosta tai edes kuittausta tullut oliko lahja edes tullut perille.
Miten nyt normaalisti ollaan yhteyksissä? Vastataan puhelimeen ja viesteihin. Soitellaan muulloinkin kun kerran vuodessa kun tahtoo jotain.
Lopetin lahjat lapselta ja perheeltään kun käytös sekä lapsella että äidillä oli huonoa ja kummallista. Kynnysmattoilu on nyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miten nyt normaalisti ollaan yhteyksissä? Vastataan puhelimeen ja viesteihin. Soitellaan muulloinkin kun kerran vuodessa kun tahtoo jotain.
Miksei niitä kuulumisia voi vaihtaa samalla? Ja miksei itse voi myös pyytää apua?
En ole ikinä tmmärtänyt niitä Savoossa sattaa -pakkopuheluja.
Vierailija kirjoitti:
No en enää kysele mitään lahjatoiveita tuollaiselta mykältä vaan ostan mitä itse lystään. Huomasin että vaikka olisinkin kysellyt toiveita niin kiitosta tai edes kuittausta tullut oliko lahja edes tullut perille.
Mä olen miettinyt tuota vaihtoehtoa kanssa. Enkä näemmä siis ole ainoa. Kiitos
Itse ostan lahjat vain lähisukulaisille eli käytännössä lapsuudenperheelleni (ja sisarusten lapsille) ja elossa oleville isovanhemmille. Kaikkien kanssa olen siis tekemisissä. En ostaisi lahjaa sellaiselle, jonka kanssa minulla ei ole läheistä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulumisia ei voi vaihtaa siinä samalla kun auttaa? Ja siis itse voi pyytää apua vaan pitää jotenkin odottaa, että se toinen tarjoaa? Miksi?
Voi vaihtaa kuulumisia samalla kun auttaa, mutta ei tarvitse pantata kuulumisten kertomista siihen saakka, että tarvitsee jotakin apua toiselta. Ja itse voi apua tms. toiselle tarjota vaikka sitä ei olisi pyydetty, ihan vain hyvästä sydämestä. Esimerkiksi "sain valtavan suppilovahverosaaliin, haluatko pari litraa ?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vaihtaa kuulumisia samalla kun auttaa, mutta ei tarvitse pantata kuulumisten kertomista siihen saakka, että tarvitsee jotakin apua toiselta. Ja itse voi apua tms. toiselle tarjota vaikka sitä ei olisi pyydetty, ihan vain hyvästä sydämestä. Esimerkiksi "sain valtavan suppilovahverosaaliin, haluatko pari litraa ?"
Ei tuo ole avun tarjoamista. Tavaran tuputtamista.
Minä pyydän apua kun tarvitsen, sitten toimen pyytää kuin tarvitsee. Simple.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä kuulumisia voi vaihtaa samalla? Ja miksei itse voi myös pyytää apua?
En ole ikinä tmmärtänyt niitä Savoossa sattaa -pakkopuheluja.
Joo, otetaan lahja vastaan, puhutaan normaalisti se 5 min ja sitten loppuaika mykkäilyä ja lapsen protestointia. Edes kylään ei pyydetä. Milloin huonosta käytöksestä on tehty normaalia ja hyväksyttävää?
Kynnysmattoilu on nyt ohi.
Annan aina syntymäpäivä- ja joululahjat kaikille sukulaislapsille. Ei siihen yhteydenpidon tahti tai muoto vaikuta mitenkään.
t. Lapseton täti ja isotäti
Miten läheinen sukulainen? Kaikki eivät osta sisarusten lapsillekaan lahjoja, joko niin että on sovittu että kaikki ostavat omilleen vaan että saavat varmasti mieluista.Tai sitten jotain yhteistä koko perheelle, leffaliput tai herkkukori.
Itse jätin tädin lahjoitta kun töksäytteli niistä ikävästi. Jos nähdään joulun alla, annan kukkia tms. Kyllä hän vähän ihmetteli kun en enää pakettia laita mutta käytös on tosiaan ollut niin outoa hänellä.
Monilla ihmisillä kodit pursuaa nykyisin tarpeetonta tavaraa. Miksi lisätä heidän taakkaansa?
Minun lapseni saa ihan rauhassa jättää lahjatta. Hukumme sukulaisten kantamaan roinaan. Taas aloitin päiväni lisäämällä Toriin 20 ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan vain vastapuoli ottaa yhteyttä. Kommentoija on passiivinen ja passiivis-aggressiivinen.
Milloin sen sitten pitäisi olla yhteydessä? Oletko sinä yhteydessä häneen? Tai lapseen?