Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotetut! Jos päiväkoti-ikäisellä lapsellanne on flunssan oireita, joutuuko testiin?

Vierailija
18.11.2021 |

Itse olen rokottamaton ja kun lenssun oireiden takia halusin saikkulappua, ensimmäisenä kysyttiin onko mut rokotettu ja koska ei ollut niin lapsi joutuu testiin, muuten olisi kuulemman voinut sairastaa vaan kotona.

Uskon että toimivat ohjeiden mukaan, mutta jos rokotetun lapsella onkin korona, niin sitä ei edes testata!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä on noin eli jos vanhemmat on rokotettu ei lasta testata. Lähipiirissä lapsen luokalla ja koulussa monia lapsia kuumeessa ja yskässä eikä testiaikaa saa. Sitten ihmetellään kun korona leviää lasten keskuudessa?

Miksi näin,siihen ei ole vastausta saanut kukaan vanhemmista.

Vierailija
2/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle uutisissa juuri tuosta puhutaan eli Wilman kautta pitäisi tartunnoista tiedottaa. Mutta miten tiedottaa ku lapsia ei testata....

Ei kyllä luottamusta herätä kun nämä käytännöt muuttuvat niin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että käytännöissä on vähän vaihtelua paikkakunnasta riippuen.

Olen kyllä ymmärtänyt, että nykyään on lähes mahdotonta rokotettujen päästä koronatesteihin sekä monella paikkakunnalla alle 12 v ei testata myöskään.

Yllämainittuun viitaten kyllä tämän hetkiset testatut tartuntamäärät on hurjia.

Vierailija
4/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Olen kyllä ymmärtänyt, että nykyään on lähes mahdotonta rokotettujen päästä koronatesteihin sekä monella paikkakunnalla alle 12 v ei testata myöskään.

Jos lasten tartunnat halutaan laskusuuntaan niin miksi näin toimitaan, sitä en ymmärrä. Miksi aiemmin toimittiin toisin?

Vierailija
5/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Olin yllättynyt että saatiin tänään testiaika sillä tiedän ettei lapseni ole ainoa joka on kipeä. Itseasiassa vielä pari päivää sitten (rokotetun) kaverini lapsi samasta pk-ryhmästä jäi kotiin kun kiellettiin pk:n toimesta tuomasta nuhaista lasta hoitoon.

Ymmärrän että päiväkotiyhteisössä ei haluta että korona pääsee leviämään, mutta tämä logiikkaa kuka testataan ja kuka ei, tökkii

Ap

Vierailija
6/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Jos lasten tartunnat halutaan laskusuuntaan niin miksi näin toimitaan, sitä en ymmärrä. Miksi aiemmin toimittiin toisin?

Saadaan lapset piikille kun korona näkyy

Vierailija
7/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojaa tässä rakennetaan, mutta ääneen ei voida tätä sanoa, koska koronalla on peloteltu sen verran.

Vierailija
8/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laumasuojaa tässä rakennetaan, mutta ääneen ei voida tätä sanoa, koska koronalla on peloteltu sen verran.

Miksi sitten valtio turhaan käyttää rahaa piikkeihin,testauksiin ja koronapassihimmeliin?

Vierailija
9/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasten tartunnoista välitetä miksi sitten halutaan lapset rokottaa? Kyllä tässä taas haisee se että vanhuksia suositaan ja suojellaan taas lasten kustannuksella.

Vierailija
10/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei lasten tartunnoista välitetä miksi sitten halutaan lapset rokottaa? Kyllä tässä taas haisee se että vanhuksia suositaan ja suojellaan taas lasten kustannuksella.

SDP on pääministeripuolue ja vaalit taas tulossa niin tottakai suositaan äänestäjiä

Vierailija
11/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten valtio turhaan käyttää rahaa piikkeihin,testauksiin ja koronapassihimmeliin?

Samasta syystä, pakko esittää tekevänsä jotain.

Vierailija
12/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Miksi lasten tartunnat haluttaisiin laskuun? Eihän siitä ole kuin haittaa, nyt saavat luontaisen immuniteetin normiflunssalla. 

Vierailija
13/13 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Miksi lasten tartunnat haluttaisiin laskuun? Eihän siitä ole kuin haittaa, nyt saavat luontaisen immuniteetin normiflunssalla. 

Piikille heidät halutaan, jotkut lääkärit ovat lehtiin puhuneet jopa: "rokottamaton massa"