Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bensa liian kallista

Vierailija
17.11.2021 |

Olin ajatellut pysytellä polttomoottoriautoilijana vielä pitkään, kun on hyvä sellainen käytössä. Nyt bensiinin hinnasta johtuen olen pakotettu vaihtamaan autoni sähköautoon, koska noilla bensan hinnoilla ei vaan enää pysty tekemään tarvittavia ajoja. Onneksi autollani on sen verran arvoa, että sillä käytetyn sähköauton saan, joskin vähän pienempään on pakko tyytyä. Onko muita samassa tilanteessa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se bensa vielä halpenee!

Vierailija
2/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta kallistuu. Autoilun verojen määrä ei pienene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

bensan hinta sais vielä nousta niin turha huviajelu vähenee. Vieläkin mopoilijat ja kesäisin veneilijät aiheuttaa paljon melusaastetta että kaikki siitä kärsivät

Vierailija
4/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoille tulee myöhemmin sähköautovero. Autoilijaa kuritetaan tässä maassa ikuisesti, ihan sama millä käyttövoimalla se liikkuu.

Vierailija
5/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköauton hankintahinta on korkeampi. Monien latauspisteiden hinnat ovat jo korkeat, ellei lataa pelkästään kotipihassa. Lisäksi on pomminvarmaa, että kun sähköautoja on tarpeeksi, niitä aletaan verottaa siinä kuin bensa-autojakin.

Bensan hinta verrattuna 80-lukuun on palkkoihin suhteutettuna noin 25% kalliimpaa. Toisaalta keskiverto bensa-auto kuluttaa noin 20% vähemmän kuin silloin, joten keskipalkkaan verrattuna bensa-autoilu on saman hintaista kuin 40 vuotta sitten.

Eikä sillä, etteikö se kallista olisi. 

Vierailija
6/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja vaan liikenteessä.

Vierailija
7/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks oo tosihalpaa vrt siihen että kävelisi ja kantaisi tavarat?

Parempi ku bensa alkaa maksamaan sopivammat 50e/litra. Sitten on ihan toisella tavalla suhteutettu vaihtoehtoihin.

Vierailija
8/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiks oo tosihalpaa vrt siihen että kävelisi ja kantaisi tavarat?

Parempi ku bensa alkaa maksamaan sopivammat 50e/litra. Sitten on ihan toisella tavalla suhteutettu vaihtoehtoihin.

Jollain pitäisi edullisesti maalla-asuvia kurittaa. Kun kerran asuvat halvalla korvessa, niin maksakoot sitten kalliisti kulkemisestaan.

Vierailija
9/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kauppakassi kuluttaa sen alle viisi satasella. Eipä hinta paljoa haittaa.

Vierailija
10/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajen kanssa tankillisella pari viikkoa ja bensat reilun satasen kuussa.

Vierailija
11/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken sen bensan tarviin josta maksan.

Vierailija
12/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajen kanssa tankillisella pari viikkoa ja bensat reilun satasen kuussa.

Tällä kanssa yksi, joka ei ole A) laittanut yksiön hintaa kulutushyödykkeeseen ja B) ajan reilut tuhat kilometriä ja maksan bensasta sen reilun 100e kuussa. C) vero 140e/vuosi ja D) vakuutus 520e/vuosi. Ja asun maalla🤣

Vierailija
13/17 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka paljon meidän rouvien kauppakasseille on naurettu. Pilkka osuukin nyt omaan nilkkaan.

Vierailija
14/17 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta korpeen niin ei tarvitse kuunnella yhtään mitään. Mikä voi olla niin kova melu ajoneuvosta että kokoajan häiritsee? Melko turhamaista jauhantaa, mutta ymmärrätkö että kaikki, joka ikinen kärsii polttoaineiden hinnan noususta. 

Vierailija
15/17 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ajanut sähköautollani 5500 km ja maksanut lataussähköstä alle 200€. Sähkö saa puolestani vähän kallistuakin.

Kohta on talvi ohi js OL3 käynnistyy seuraavaan lämmityskauteen mennessä. Uusiutuvien kapasiteetti myös lisääntyy koko ajan.

Vierailija
16/17 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia käyttää miljardeja tukipaketista kompensoidakseen kohoavia polttoainekustannuksia. Sannankin antamat 6.6 miljardia menevät Italiaan, jotta bensa ei olisi niin kallista.

Vierailija
17/17 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu ei ole lähellekään tarpeeksi kallista. Sen olen päätellyt pitkäaikaissäilytyksessä olevien autojen määrästä Helsingin kantakaupungin kaduilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi