Naapuri tekee musta lastensuojeluilmoituksen
Tää alkaa nyt meneen jo ihan naurettavuuksiin tää nykymeininki. Naapuri tuli tänään ilmoittamaan, että vakavan harkinnan jälkeen ei voi muuta kuin tehdä musta lastensuojeluilmoituksen. Syynä se, että en anna lapsilleni ruokaa. Hän on kuulemma aiemminkin todistanut mun kyseenalaisia lastenkasvatusmenetelmiä ja nyt joutuu toimimaan lasten hyvinvoinnin takia.
Tilanne oli siis se, että muksut eivät suostuneet syömään aamupalaa tänään. Sanoin sitten että jos eivät syö, niin ruokaa ei tipu ennen lounasaikaa. Ulkona nuo sitten vonkuivat nälkäänsä ja sanoin että ette saa nyt mitään kun ette syöneet aamupalaa. Lounas on klo 11:30 ja silloin saatte syödä. No naapurini mielestä lapsia ei voi pitää tällä lailla nälässä ja huolestui muista mahdollisista heitteillejättötilanteista.
Ei luoja. Toivoisin että tämä olisi joku keksitty juttu mutta ei.
Kommentit (19)
Anna tehdä. Jos teillä ei muita ongelmia ole, niin aiheettomaksi se tullaan toteamaan. :)
No susta ei voi tehdä lastensuojeluilmoitusta, koska sinä et ole lapsi. Se ilmoitus tehdään sun lapsista. Ja ihan hyvähän se on käydä teillä tsekkaas miten asiat teillä hoidetaan. Jollei ole aihetta huoleen, niin hyvä. Jos on, niin saatte apua.
Anna tehdä, itsensä se vain nolaa. Mitä tulee kasvatusmenetelmiin, niin sinä kasvatat lapsesi juuri kuten haluat, hän ei siitä päätä.
Vierailija kirjoitti:
No susta ei voi tehdä lastensuojeluilmoitusta, koska sinä et ole lapsi. Se ilmoitus tehdään sun lapsista. Ja ihan hyvähän se on käydä teillä tsekkaas miten asiat teillä hoidetaan. Jollei ole aihetta huoleen, niin hyvä. Jos on, niin saatte apua.
Mitä hyvää siinä on että käytetään aikaa turhiin ilmoituksiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää siinä on että käytetään aikaa turhiin ilmoituksiin?
No jos jollakulla huoli on herännyt, niin ilmoitus ei ole turha. Ei ennen kuin toisin todistetaan.
Se on vaan niin, että kun kerran joutuu heidän hampaisiinsa syyttä tai syystä, niin siinä pysyy. He käyvät ehtimiseen tsekkaamassa ja naapuri alkaa vahingoniloisena tehtailla lisää ja lisää "huoli-ilmoituksiaan". Ikinä et pääse viranomaisista eroon.
Ovat vallanhimoisia alistajia, jotka eivät muuten elämässään voi päteä.
Aina voi tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen.
Voit tehdä rikosilmoituksen naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen.
Kuinkahan monta aiheellista lasua jäisi tekemättä, jos riskinä olisi kunnianloukkaussyyte? Mutta ei tietenkään tuollaisesta mitään syytteitä nostella.
Lapsen etu menee AINA kaiken edelle, ja sen pitääkin mennä.
Parempi kymmenen turhaa ilmoitusta kuin yksi jota ei tehdä ja seuraukset on katastrofaaliset.
Emmehän me tiedä sinun lastenkasvatus metodejasi, kaikkihan on sinun itsesi kertomaa. En voi tuomita naapuria kun asia on itselleni täysin tuntematon.
Olen vahvasti sitä mieltä että ilmoitus aina jos epäilyksiä herää. Lapsi on aikuisen armoilla ja hänen etuaan ja parastaan lastensuojelu valvoo.
Selkeää räsismiä ei mustaa lasua saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Parempi kymmenen turhaa ilmoitusta kuin yksi jota ei tehdä ja seuraukset on katastrofaaliset.
Emmehän me tiedä sinun lastenkasvatus metodejasi, kaikkihan on sinun itsesi kertomaa. En voi tuomita naapuria kun asia on itselleni täysin tuntematon.
Olen vahvasti sitä mieltä että ilmoitus aina jos epäilyksiä herää. Lapsi on aikuisen armoilla ja hänen etuaan ja parastaan lastensuojelu valvoo.
No juu, tuo on totta mutta hyvähän se olisi että ihmisillä olis jotain suhteellisuuden tajua näitä ilmoituksia tehdessä. Välinpitämättömyys lasten hätää kohtaan on ilman muuta pahinta ja ilmoituksia tuleekin tehdä matalalla kynnyksellä.
Silti minusta on tyhmää tehdä ilmoituksia aivan kepoisin perustein, ne resurssit on silloin pois niiltä jotka enemmän tarvitsee.
Jep. Kiusaamislasujahan ei ole olemassakaan. Eipä tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitukselle pitää olla perusteet, ap:n tapauksessa ne puuttuivat. Ja jos ilmoituskynnys olisi näin alhainen kuin ap:n tapauksessa, lastensuojelu hukkuisi ilmoituksista eikä pystyisi käsittelemään niitä todellisia tapauksia.
Jos asia on tosiaan täysin ap:n kertomuksen mukainen ilman muita syitä, niin kyllä on uskomaton naapuri.
Meillä on siis aivan perusperhe, tosin neljä lasta, eli vähän enemmän kuin keskivertoperheissä. Vanhin lapsista on koulussa ja muut on mun kanssa kotona. Meillä on melko tiukat säännöt kyllä, ja niistä tää naapuri on huolestunut. Mun mielestäni ne on kuitenkin ihan normi sääntöjä: ruoka syödään silloin kun se on tarjolla, pöydässä istuen. Kädet pestään kun tullaan sisälle ja ennen ruokaa, sanotaan kiitos silloinkin kun ei huvittaisi, ei lyödä, ei viedä kädestä, ei revitä kukkia, leikit siivotaan illalla pois jne. Ei mun mielestä mitään erikoista. Meillä ei kuriteta lapsia fyysisesti, eikä huudeta kuin joskus harvoin kun menee totaalisesti hermo. Mä oon kuulemma kasvattajana välinpitämätön ja määräävä, ja hän on huolestunut kun en keskustele lasten kanssa tarpeeksi. Keskustelen niissä asioissa missä lapsella on päätäntävaltaa, esim. mitkä vaatteet hän haluaa pukea tai minkä kirjan lukea. Mutta ilmeisesti lasten pitäisi suunnitella viikon ruokalistatkin ja päättää mihin aikaan kukakin haluaa syödä ja mennä nukkumaan että olisin hyvä äiti. Ja en aio enkä pysty olemaan vieressä kaiken aikaa vahtimassa, kun niitä on enemmän kuin yksi kuten tällä naapurilla. Muita esimerkkejä mun huonosta vanhemmuudesta oli se, että kaksi vanhinta tappeli kesällä koko ajan, ja peruin reissun Linnanmäelle kun eivät lopettaneet useista pyynnöistä huolimatta. Tai no siirsin kahdella viikolla, mutta kuulemma tää järkytti lasten perusluottamusta ja rajoitti heidän oikeutta näyttää tunteitaan. No, saa nähdä tuleeko tästä jotakin. Ihan sama siis vaikka tulisivatkin katsomaan, ei meillä täällä mitään salattavaakaan ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nussitko kovaäänisesti?
En. Lapset herää ja sit jos ne joutuis kuunteleen äitiään hommissa niin se lasu vois ollakin jo aiheellinen.
Ap
Mikä ongelma? Lastensuojelu soittaa ja sä kerrot tilanteen sellaisena kun se oli. Sit ne sanoo kiitos ja näkemiin.