Onko sinulle käynyt onni onnettomuudessa?
Itselläni kävi onni onnettomuudessa töissä, kun työstettävän kappaleen mitat muuttuivat seuraavana päivänä (uudet tiedot sain työkaverilta töistäni). Luulin tehneeni aikaisemmin sutta ja sekundaa, mutta uudet tiedot auttoi tilannettani niin, että sain korjattua ne oikean mallisiksi. Jos en olisi tehnyt sutta ja sekundaa niin en olisi saanut niitä korjattua oikean mallisiksi.
Sekasotkulta kuulostaisi tekstini, jos yrittäisin yksityiskohtaisesti kertoa tuon tilanteen. Laitteet joita käytin niin eivät varmana ole entuudestaan tuttuja suurimmalle osalle palstalaisista. Tuosta tapahtuneesta sain tämän aiheen idean ja sitten asiaan:
Onko teille käynyt onni onnettomuudessa?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Ajoin nuorempana kännissä autolla tieltä ja törmäsin teräskaiteeseen, joka lävisti auton. Kaide repi farkkuni, mutta itse selvisin nirhaumilla - muutama sentti sivuun ja olisin ollut vainaa.
M 38
Toinen onni on se, että et tappanut ketään.
Tätä "Onni onnettomuudessa" saa soveltaa erilaisiin muotoihinkin, että ei sana tarkasti tarvitse olla onnettomuus. Voi olla onnea epäonnekkaissa jutuissa.
Ap
Oon nukahtanut rattiin, mutta herännyt ajoissa eli koko onnettomuutta ei ehtinyt tapahtua.
Siis tyyliin tullut raiskatuksi mutta säästynyt taudeilta tai raskaudelta? No en onneksi.
Olen mokannut työhaastattelussa paikassa, mitä jälkikäteen en olisi halunnutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen mokannut työhaastattelussa paikassa, mitä jälkikäteen en olisi halunnutkaan.
Sama.
Ap
Entinen työpaikkani lakkautettiin. Sen seurauksena päädyin koulutustani vastaaviin töihin melkein tuplapalkalla. Muuten tuskin olisi ikinä tullut lähdettyä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tyyliin tullut raiskatuksi mutta säästynyt taudeilta tai raskaudelta? No en onneksi.
Tai tyyliin, että epäonni muuttunut onneksi.
Ap
Sain potkut ja päätin lähettää palkkalaskelmani tarkastukseen liittoon ajatellen saavani ehkä parisataa euroa rahaa. Liitto alkoi tutkia asioita ja sainkin 24000 euroa rahaa oikeudessa.
Vierailija kirjoitti:
.
Jouduin nuorena seksuaalirikoksen kohteeksi, helvettiä ollut pitkälti. Olen kuitenkin yhä elämässä ja erityisen onnellinen siitä että minusta ei tullut tekijän kaltaista, pahantekijää.
"Jos olet tekemisissä hirviöiden kanssa varo ettei sinusta tule heidän kaltaistaan"
Jätin menemättä unelmien opiskelupaikkaan ja valitsin vakituiseksi luvatun työpaikan. Se olikin ihan hornasta. Minulla ei ollut siihen koulutusta ( jonkin verran työkokemusta oli ) mutta samaan aikaan alan opintoja oli tarjolla.
Vaihdoin niihin, ettei minua voitaisi enää rääkätä ja hyväksikäyttää.
Sillä alalla olen saanut vihdoin oikean työelämän.
Ajoin nuorempana kännissä autolla tieltä ja törmäsin teräskaiteeseen, joka lävisti auton. Kaide repi farkkuni, mutta itse selvisin nirhaumilla - muutama sentti sivuun ja olisin ollut vainaa.
M 38