Tavaroiden lainaaminen ja palauutaminen!!!
Eli olen lainannut tuttavalle kolmesti lasten vaatteita kun hänellä ei ollut vaihtovaatteita mukana ja lapsi opetteli potalle. (Eli siis pissavahinko). Lainattu siis kolmet housut, kolmet pikkarit ja kolmet sukat. Kysyin noin kuukauden päästä niitä takaisin niin vastaus oli että eikös ne ollut teidän petterille pieniä!? No ei ollut. En missään vaiheessa sanonut että annan vaatteet vaan puhuimme lainaamisesta..
Jonkun ajan päästä kävin heillä. Lainaamani sukat olivat likaisena eteisessä. Eli vaatteet olivat käytössä. Ei siis aikomustakaan palauttaa.
Ja
Puolen vuoden päästä hän sai toisen muksun ja sovimme kaksosten rattaiden lainasta. Tai siis mieheni sopi. En silloin tarvinut niitä. Syksyllä kyselin että tarvitko niitä vielä kun olisin itse tarvinut. Joo. Tarvii kyllä. Kertaakaan ei ole näkynyt rattailla vaan on pikkurattaat ja isompi pyörällä. Mua alkoi nyt tosiaan ärsyttää. Ei vissiin aio palauttaa niitäkään. Aloin jo miettiä että onko myynyt ne eteenpäin!? Oli kysellyt jopa turvaistuinta lainaan mutta sanoin että on käytössä. Onko muilla tämmösiä tuttuja? Miten saan tavarani takaisin vai annanko olla? En enää koskaan lainaa mitään! !
Kommentit (8)
No et lainaa enää mitään kaverille. Kamalan huonoa käytöstä, käytännössä varastaminen. .
Sanoin miehellekin että meiltä ei enää lainata. Jos jotakin haluaa niin myydä voin. Rahat tietty ensin! Ap
Itse en ikinä laina enää mitään , mikä on minulle arvokasta tunne- ja taloudellisessa mielessä. Olen oppinut kantapään kautta, ettei kavereiden(kaan) sanaan voi luottaa. Jos en välitä palautuuko tavara, tai esine, niin lainaan mielelläni. Muuten en. Sorry!
No nyt ihan oikeasti sanot sille että haluat ensinnäkin rattaat takaisin ja sen jälkeen ne vaatteet. Aloita rattaista, koska ovat kalliimmat.
Mene vaikka sinne kotiin hakemaan ne, mutta tee selväksi että ne on lainattau, ei annettu. Harvoin kukaan ymmärtää väärin tota asiaa.
Äläkä tosiaan enää koskaa lainaa sille yhtään mitään.
Nimenomaa lainattu! Sanoin silloinkin että voinhan mä näitä lainata kun just nyt en tarvi niitä. Vaan ei suostunut palauttamaan vaikka olisin tarvinut itse. Siksi aloin epäilemään että olisi mennyt myymään ne? Hänestä on viime aikoina paljoastunut muitakin yllättävän epärehellisiä asioita. Ap
Siis sanoin miehelle. Ja hän myös vahvisti asian että lainaamisesta puhuttu.Ap
Ja anteeksi kirjoitusvirheet. Kännykällä surffailen! Ap