Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autisminkirjon/ADD lapsen vanhempi. Olisitko valmis maksamaan lapsen kotikoulusta alle 10 ryhmässä? Mikä olisi max hinta?

Vierailija
17.11.2021 |

Olen erityisopettaja, jolla kaksi autisminkirjon lasta. Ovat koulussa kiusattuja, kilttejä ja haluavat oppia. Mietin ottavani kotikouluun, samalla menisi helposti muutama muukin, joten pystyisin elättämään itseni.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt samoja asioita. Sisäilmasairaat, kiusatut, nopeasti oppivat ja monet monet muut lapset kaipaisivat omia ryhmiään, jossa olisivat tasavertaisia.

Kotikoulu on typerää, koska suoritukset todistusta varten eivät ole reiluja lasta kohtaan (koko alakoulu tentitään kuudennella , yläkoulu ysillä). Olisi helpompaa käydä koulua virallisesti, mutta niin, että jokaisella on hyvä olla. Myös koulumatkat ovat todella kohtuuttoman pitkät monilla lapsilla ja vähän käy mielessä, että esim. 3-4 päiväinen kouluviikko voisi olla miellyttävämpää. Yksi tai kaksi päivää etähommana. Tämä antaisi lapsille jopa 3h/etäpvä enemmän opiskeluaikaa, kun ei tarvitsisi autossa kököttää.

Jos liikunnat, kässät, kuvikset jne. hoidettaisiin vanhempien yhteistyöllä, jäisi opelle ns. tärkeät aineet. Tällöin opella voisi olla aamu- ja iltapäiväoppilaat vaihdellen. Eli 8h/pvä, vaikka nyt 10 oppilasta/ryhmä. Ehkä maksaisin hyvästä opetuksesta 150-200€/kk...

Kai nyt ymmärrät, että taito-ja taideaineet ovat tärkeimmät aineet, jos oppilas hakee ammattikouluun. Ei ole mitään turhia aineita, mitkä voisi tehdä ns. vasemmalla kädellä.

Vierailija
22/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisit siis toiminimellä? Kuulostaa mielenkiintoiselta idealta ja opetussuunitelmaa toki pitää seurata. Sitä mä mietin, että miten arviointi onnistuu? Jos joku maksaa sun opetuksesta, eikä silti opi, niin annatko liian helposti paremmat numerot, mitä oikeasti pitäisi antaa?

Kotikoulussa kun käy niin arviointi tehdään kunnallisen opettajan tekemillä kokeilla eli minä olen vastuussa siitä, että oppilas oppii sen mitä OPS sanoo.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä?

T.ap

Vierailija
24/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sitten tekisit, jos ne autistit ei oliskaan sellaisia mukavia ja hyvin käyttäytyviä hiljaisia, vaan yksi huutaisi kuin hyeena ja toinen olisi väkivaltainen? 

Vierailija
25/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa JOS sulla olisi a) kunnon opetussuunnitelma (valtakunnallista vastaava, mutta täsmennetty tähän tarkoitukseen, jotta voisin nähdä, mitä koulussasi oikeasti tehdään ja b) valtuudet antaa myös peruskoulun todistukset niin että niillä voisi hakea jatkokoulutukseen ilman mitään erityissäätöjä.

Vierailija
26/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan maksukykyisiä ja haluisia vanhempia löytyy täällä kyselemällä. Mutta onko heitä edes isoimmissa kaupungeissa niin paljon, että löytyisi lähiopetusta ajatellen tarpeeksi pieneltä alueelta tarpeeksi monta tarpeeksi samanikäistä lasta, joilla olisi tällaiset vanhemmat?

Vierailija
27/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä laki sanoo tästä?

Mitäkö?  

Saahan sitä lapsiaan ottaa kotiopetukseen.

Ja mitä väliä sillä on jos joku äiti opettaa sitten useampaa lasta kodissaan, kuin vain omia lapsiaan.

Tai käy vuorotellen eri lapsien kotona opettamassa.

Ei se kotikoulu ole samanlaista kuin kouluopetus.

Kotikoulu toimii aivan omillaan, ainoa mikä siinä on, että lapsi osaa sen oppimäärän ja taidot, mitkä olisi kouluopetuksessakin saanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi