Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autisminkirjon/ADD lapsen vanhempi. Olisitko valmis maksamaan lapsen kotikoulusta alle 10 ryhmässä? Mikä olisi max hinta?

Vierailija
17.11.2021 |

Olen erityisopettaja, jolla kaksi autisminkirjon lasta. Ovat koulussa kiusattuja, kilttejä ja haluavat oppia. Mietin ottavani kotikouluun, samalla menisi helposti muutama muukin, joten pystyisin elättämään itseni.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0e

Vierailija
2/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autismilapsia enkä osaa sanoa mitään hinnasta, mutta hyvä idea ja kyllä sitä kannattaa lähteä viemään eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Hirveä vastuu yhden ihmisen harteilla. Tuon takia en ole niin innoissani myöskään kyläkouluista. Itselläni on ollut hyviä ja huonoja opettajia, mitä jos se ainoa opettaja on huono?

Vierailija
4/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laki sanoo tästä?

Vierailija
5/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lapsi pärjää hyvin pienluokassa. Olen ikuisesti ja syvästi kiitollinen kaupungille siitä, että vaikka luokkia ei virallisesti ole koostettu diagnoosien mukaan, niin tosiasiassa on tehty. Luokalla ei ole häiriköitä.

Vierailija
6/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä laki sanoo tästä?

Mistä?

Vierailija
7/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ADD lapsi jota myös kiusattiin koulussa. Olisin halunnut vain opiskella itsenäisesti kotona ja jättää kymättä koulussa kokonaan: en edes oppinut peruskoulussa juuri mitään, kun osasin jo kouluun mennessäni laskea helppoja laskuja, lukea ja kirjoittaa. Koulu ja liian helpot tehtävät ja kiusaavat oppilaat pelkästään söivät opiskelumotivaationi. Lopulta kuitenkin valmistuin peruskoulusta 9,7 keskiarvolla ja ilman mitään itsekunnioitusta. Oletko varma, että lapsesi välttämättä edes tarvitsee mitään opetusta? Itse ainakin opin parhaiten ihan itse kotona itsenäisesti opiskellen, koulun tai kenenkään muun opetuksesta en saanut koskaan mitään irti.

Vierailija
8/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei sano mitään. Kotikouluun voi ottaa kuka vaan. Maksusta toki menee verot. Olen opettanut lapsia vuodesta 1998. Saanut monet lapset yläasteella nostamaan arvosanat 5->8. Lapsista vain pitää etsiä ne vahvuudet. Nykyajan opettajilla ei ole aikaa/osalla ei haluja ”vaikean” lapsen opettamiseen. Monia häiritsee myös äänet/hälinä yms.

Ap

Vierailija
9/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ADD lapsi jota myös kiusattiin koulussa. Olisin halunnut vain opiskella itsenäisesti kotona ja jättää kymättä koulussa kokonaan: en edes oppinut peruskoulussa juuri mitään, kun osasin jo kouluun mennessäni laskea helppoja laskuja, lukea ja kirjoittaa. Koulu ja liian helpot tehtävät ja kiusaavat oppilaat pelkästään söivät opiskelumotivaationi. Lopulta kuitenkin valmistuin peruskoulusta 9,7 keskiarvolla ja ilman mitään itsekunnioitusta. Oletko varma, että lapsesi välttämättä edes tarvitsee mitään opetusta? Itse ainakin opin parhaiten ihan itse kotona itsenäisesti opiskellen, koulun tai kenenkään muun opetuksesta en saanut koskaan mitään irti.

Lapset tarvii myös rutiineja ja kavereita. Ilman niitä tulee palstahulluksi tänne.

Vierailija
10/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä laki sanoo tästä?

Mistä?

Tästä.

Vierailija
11/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 per lukuvuosi. Saisi opettajakin sen lähes 50K vuodessa. + materiaaleista maksaisin max. 500 e.

En ilmoittaudu, lapsi on jo kotikoulussa.

Vierailija
12/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Lapsi pärjää hyvin pienluokassa. Olen ikuisesti ja syvästi kiitollinen kaupungille siitä, että vaikka luokkia ei virallisesti ole koostettu diagnoosien mukaan, niin tosiasiassa on tehty. Luokalla ei ole häiriköitä.

Hienoa, että teidän kunnassa näin. Uudellamaalla koko ajan luokkakokoja suurennetaan sekä tiloja tehdään yhteiskäyttöön. Ei sovi monille lapsille.

Ap

Vierailija
13/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tuo Suomessa mahdollista? Suomessa on vähän yksityisiä kouluja ja tuo ideasi ei ole ihan sellainenkaan.

Uskon, että yksityiset koulut/yksityiset luokat tulee lyömään läpi jossain vaiheessa. Rauhaton koululuokka ja inkluusio aiheuttaa ongelmia ja stressiä monille lapsille.

Jos saisin jalostaa ideaasi, niin ottaisin koululaisia ip-hoitoon ja tarjoaisin siellä apua koulunkäyntiin. Ja kesäloman ajaksi myös. Erityisesti erityislapsen vanhemmilla on tärkeää, että ip-hoito olisi vähemmän stressaavaa lapselle mitä se nyt on ja siellä tulisi läksyt tehtyä.

Ip-hoidosta/läksykerhosta voisin maksaa 200 e per kk jos siellä siis tehdään läksyt. Ja harjoitellaan matikkaa ja lukemista.

Vierailija
14/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein osaa sanoa, pari sataa kuussa. Meillä lapsi on kasiluokalla. Ei kiusata koulussa mutta aivan liikaa meteliä että viihtyisi kovin hyvin. Koulu sinänsä kiinnostaa. Onneksi kohta pääsee lukioon niin pahimmat möykkääjät lähtevät muualle.

Vierailija
15/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisit siis toiminimellä? Kuulostaa mielenkiintoiselta idealta ja opetussuunitelmaa toki pitää seurata. Sitä mä mietin, että miten arviointi onnistuu? Jos joku maksaa sun opetuksesta, eikä silti opi, niin annatko liian helposti paremmat numerot, mitä oikeasti pitäisi antaa?

Vierailija
16/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Hirveä vastuu yhden ihmisen harteilla. Tuon takia en ole niin innoissani myöskään kyläkouluista. Itselläni on ollut hyviä ja huonoja opettajia, mitä jos se ainoa opettaja on huono?

No näinpä juuri. Saati jos olisikin täysin epäammattimainen ja tekisi hommaa vain raha mielessä.

Vierailija
17/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, lapsi on sellainen asia mihin haluaa investoida varsinkin kun syy on hyvä. Onhan noita yksityiskouluja olemassa ja kyllä oisin oman erityisen laittanut steinerkouluun jos siellä vaan olisi ollut mahdollista erityisentuen lapsilla omaan ryhmään..

Vierailija
18/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa ainakin 300e kuussa, jos lapseni luokan kirjainlapset siirrettäisiin pysyvästi kotiopetukseen

Vierailija
19/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa onneksi nytkin pienryhmäopetusta. Saa nähdä mitä ensi vuonna ylä-asteella käy. Maksaisin muutaman tonnin vuodessa tuosta, siihen riittäisi rahat. kotikoulussa lapsi pärjäsi todella hyvin, pienryhmässä ok ja todella huonosti yhdessä aineessa jossa joutuu olemaan normiluokassa.

Vierailija
20/27 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samoja asioita. Sisäilmasairaat, kiusatut, nopeasti oppivat ja monet monet muut lapset kaipaisivat omia ryhmiään, jossa olisivat tasavertaisia.

Kotikoulu on typerää, koska suoritukset todistusta varten eivät ole reiluja lasta kohtaan (koko alakoulu tentitään kuudennella , yläkoulu ysillä). Olisi helpompaa käydä koulua virallisesti, mutta niin, että jokaisella on hyvä olla. Myös koulumatkat ovat todella kohtuuttoman pitkät monilla lapsilla ja vähän käy mielessä, että esim. 3-4 päiväinen kouluviikko voisi olla miellyttävämpää. Yksi tai kaksi päivää etähommana. Tämä antaisi lapsille jopa 3h/etäpvä enemmän opiskeluaikaa, kun ei tarvitsisi autossa kököttää.

Jos liikunnat, kässät, kuvikset jne. hoidettaisiin vanhempien yhteistyöllä, jäisi opelle ns. tärkeät aineet. Tällöin opella voisi olla aamu- ja iltapäiväoppilaat vaihdellen. Eli 8h/pvä, vaikka nyt 10 oppilasta/ryhmä. Ehkä maksaisin hyvästä opetuksesta 150-200€/kk...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi