Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä ruuan hinta noussut?

Vierailija
17.11.2021 |

Ja miten olette pitäneet kustannukset kurissa?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sillä ostan aina kotimaista ruokaa maksoi mitä maksoi.

Ei ole vielä ruoka niin paljon maksanut etteikö sitä rahalla saisi.

Vierailija
62/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova inflaatio on käynnissä myös Suomessa, energian hinta on noussut ja se vaikuttaa myös elintarvikkeiden hintaan. Kohta nousevat korot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille tulee uudistuksia tammikuussa. Punalaputetut tuotteet ostetaan, ei jää enää leipäjonoon niitä.

Hyvä. Olen jonon ohi kävellyt monta kertaa ja tosiaankin jonottajilla olisi varaa ruuastaan vähän maksaakin.

Vierailija
64/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sillä ostan aina kotimaista ruokaa maksoi mitä maksoi.

Ei ole vielä ruoka niin paljon maksanut etteikö sitä rahalla saisi.

Minä taas ostan aina halvinta, ja mahdollisimman vähän. Jos vaan mahdollista, jätän ostamatta. Rahani pidän itselläni.

Vierailija
65/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kun ostan kaiken -60% alesta. Ostin juuri kolmen aikuisen ihmisen ruuat viikoksi 21 eurolla, josta yli 2 euroa oli löytöpullopalautusta. Syömme tällä viikolla karjalanpiirakoita ja munavoita maustamatonta jugurttia ja pakastemarjoja ja kaurapuuroa aamiaiseksi. Ruokia teen ainakin: kanaa ja riisiä, raastesalaattia, nakkikeittoa, lihapullia ja muusia, mozzarellasalaattia, uunilohta ja veneperunoita, pasta carbonaraa, kaalilaatikkoa ja tortilloja. Lounaat syntyvät sitten edellisen päivän tähteistä. Leivon ainakin sämpylöitä itse ja ehkä teen korvapuusteja. 21€, ei paha.

Paljonko tuo lohi maksoi ja paljonko sitä oli?

4€ maksoi ja kokonainen lohi, kuinka niin? Ei jakseta syödä enempää kuin 200-300 g kerralla per nenä niin ei tarvinnut ostaa kahta. Toisen fileen laitoin pakkaseen.

Vierailija
66/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noussut. Esimerkiksi kauratyynyt kahden viikon sisään +20 cnt. Paketti Real-leipää maksaa nyt 1,85e, Kulta Katriina 5,00e jne. Eikä ruoan hinnannousu tähän jää. Olen matalapalkka-alalla ja kyllä hintojennousun huomaa ja tuntee lompakossaan. Ei todellakaan ole varaa syödä mitä haluaisi,vaan täytyy tyytyä siihen mihin on varaa...

Real-leivät maksoi tänään Lidlissä 1,65e ja tarjouksessa 3 pakettia Löfberg-kahvia 10,00e. Ei paha.

Vierailija
67/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille tulee uudistuksia tammikuussa. Punalaputetut tuotteet ostetaan, ei jää enää leipäjonoon niitä.

Moni alkaa mennä myöhemmin kauppaan.

Ei kannattaisi. Minä olen nimittäin pakannut kaikki jo kärryyni kylmälaukku viideltä ja odottelen rauhassa kellon tulevan 21.

Vierailija
68/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut nousua.

Vierailija
69/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, mutta mitä merkitystä, vaikka olisikin noussut? Pakko on ruokaa silti ostaa, jos aikoo hengissä olla. 

Vierailija
70/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin hinta on kuulema noussut kovasti, Minä en huomaa kun yksin asun ja juon vain aamukahvin, mutta ne, joilla menee paljon kahvia sanoivat, että halpaan kahviin on pitänyt siirtyä. Minä en tule hintoja katsoneeksi ja toisekseen ne ei jää mieleeni vaikka katsoisinkin.

Vierailija
71/82 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni alkaa mennä myöhemmin kauppaan.

Ei kannattaisi. Minä olen nimittäin pakannut kaikki jo kärryyni kylmälaukku viideltä ja odottelen rauhassa kellon tulevan 21.

Kyllä kuuden jälkeen kannattaa jo olla paikan päällä jos meinaa jotain löytää.

Vierailija
72/82 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa kuussa leipäjonossa kattaakseni nousevien hintojen kustannukset.

Vierailija
73/82 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu politiikkaan nostaa ruuan, sähkön ja bensan hintaa että ihmiset voisivat vähän huonommin.

Vierailija
74/82 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu politiikkaan nostaa ruuan, sähkön ja bensan hintaa että ihmiset voisivat vähän huonommin.

Jep ja pian tulee n w o seuraava vaihe eli tarkoituksellinen talousromahdus.

Vierailija
75/82 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ruuan hintaa saisi nostaa reilusti.

Suomen maatalous on kriisissä, ollut jo pitkään. Maajussille ei makseta tarpeeksi tuotteesta....tätä menoa maatalous loppuu suomesta ja siitä ei hyvää seuraa.

Joten mielestäni ruuan hintaa saisi nostaa sen verran, että maajussin kannattaa tehdä duuninsa.

Vierailija
76/82 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ostaa (ulkomailla) cokis-tölkin, mutta hinta oli 4,20 euroa. Ssma tölkki maksoi naapurimaassa vastaavassa paikassa <50% vähemmän ja ruokakaupassa vain 17%.

Vierailija
77/82 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt tuota lohen hintaa ja yrittänyt ymmärtää, mikä siihen vaikuttaa. Vuosi sitten pakatun lohifileen kilohinta oli normaalisti 12-16 euroa kilo.

Keväällä sai usein tarjouksesta jopa alle 9 euroa kilo. Kesällä hinta oli jo pahimmillaan yli 30 euroa kilolta, mutta nyt syksyllä on taas saanut todella halvalla.

En ymmärrä noin suuria hinnan muutoksia.

Vierailija
78/82 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tuota lohen hintaa ja yrittänyt ymmärtää, mikä siihen vaikuttaa. Vuosi sitten pakatun lohifileen kilohinta oli normaalisti 12-16 euroa kilo.

Keväällä sai usein tarjouksesta jopa alle 9 euroa kilo. Kesällä hinta oli jo pahimmillaan yli 30 euroa kilolta, mutta nyt syksyllä on taas saanut todella halvalla.

En ymmärrä noin suuria hinnan muutoksia.

Luulen, että eniten ne näkyvätkin juuri meille kaikista pienituloisimmille, joiden ruokakulut muodustuvat mm. kananmunista, kaurahiutaleista, linsseistä, tomaattimurskista, halvimmista juureksista. Oikeastaan kaikkien näiden hinta on kaksinkertaistunut. 

Vierailija
79/82 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan selkeästi noussut. Itse ostan lähinnä kilo/litrahinnan perusteella ja tuota kun seuraa niin on selvää että hinnat ovat nousseet. Pakkauskokoja pienentämällä toki voidaan jonkin aikaa huijata asiakkaita kun koko pienenee mutta hinta pysyy samana niin vaikuttaa hetken kuin hinnat olisivat ennallaan. Tätä on tapahtunut paljonkin monessa tuotteessa.

Pakkauskoot on jo pienennetty puolestasi.

Vierailija
80/82 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän ruoka on halpaa, kun vertaa sitä vuoden päästä olevaan ruokaan. Jos nyt ostat ruokaa 20 eurolla, ensivuonna samaan aikaan, oletan sen olevan 30-40 euroa. Toivon, että olisin oikeassa.

Sarkomaa: ”Parilla kympillä yksinäinen ihminen hankkii vaikka monen viikon ruuat”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi