Lähisuhdeväkivalta kokemuksia
Olen 43-vuotias nainen. Neljäs vakava suhteeni päättyi juuri, väkivaltaan. En ole mielestäni läheisriippuvuuteen taipuvainen, mutta jokainen suhde on päättynyt koska suhteeseen on tullut mukaan väkivalta. En edes uskalla katsella sellaista miestä ja väkivaltaisuus on tullut ihan puskista. Viimeinen exäni ei käytä alkoholia ja on hyvässä ammatissa. Mulla on myös aina siisti ulkoinen olemus, en tykkää jännämiehistä ja odotan hyvää kohtelua ja tajuan käyttäytyä ja olla huomaavainen. Nyt mies löi siksi kun sanoin puhelimeen isänpäivänä "olet rakas ja tärkeä", siis omalle isälleni. Puhelun jälkeen nopeasti nyrkki heilahti ennen kuin ehdin kertoa että se on isäni. Todella surkeaa. Mä haluaisin vain vakiintua ja olla kunnioittavassa suhteessa. En ole nopeasti sitoutuvaa sorttia ja häntäkin tapailin monta kuukautta ennen kuin alettiin vakituisesti seurustella. En silti ole mikään selvännäkijä joka osaa lukea toisen mielen salat tarkoin etukäteen. Olen taas yksin ja yksin saatan jäädä. Mistä sais vertaistukea?
Kommentit (10)
En voi muuta sanoa kun heti kartanolle tommoset nilkit!!!
Kuuluu ehkä samaan kategoriaan kun on lähisuhdeväkivallasta kyse. Mun veli löi mua lapsena usein. Mua vanhempi siis. Se oli jotenki niin halveksivaa ja alistavaa etten tänä päivänäkään ole sinut asian kanssa vaikka olen terapiankin käynyt. Hän nimitteli samalla minua ja edelleen tunnen itseni jotenkin rumaksi tms. Tää on niin valitettavaa. Toivottavasti sulla on ystäviä?
No onneks on vapaus valita. En voi valintojas kuitenkaan moralisoida jos sua on huijattu ulkoisella hurmaavalla käytöksellä. Kai koittaa olla piirun verran vielä tarkempi ja toivottaa parempaa onnea jatkoon.
Et ehkä kuulostakkaan läheisriippuvaiselta koska pystyt lopettamaan huonot suhteet. Kuka tahansa voi tulla huijatuksi. Todennäköisyyksien mukaan viides tuskin on enää väkivaltainen.
Mitäs menit ärsyttämään. Varmasti olet ärsyttävä ja tympeä ämmä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs menit ärsyttämään. Varmasti olet ärsyttävä ja tympeä ämmä.
Tuota ööö. .. Mullakin on tuttavapiirissä muutama ärsyttävä tyyppi mutta en silti mene hakkaamaan niitä. Poiskin voi lähteä. Ja ap tuskin on!
Jos haluat kuulla kokemuksia niin mulla on yksi aika ikävä. Pikkujouluissa työkaveri innostu iskemään ja puristelemaan luvatta. Annoin nopeasti pakit. Oma miehenikin oli samoissa juhlissa. No, iskijä ei tästä oikein pakeista tykännyt ja "vahingossa" tönäisi minut portaat alas. Solisluu ja ranne murtuivat. Töissä tyyppi valehteli että olin juonut liikaa. No en ollut, sillä olin sillä kertaa kuskina. Voi jumalauta sitä vitutuksen määrää kun nilkkiä ei saatu vastuuseen ja minusta kulki vielä juoru että olisin kännissä ajanut alkuillasta. Ja jouduin sen mulkun naamaa vielä töissäkin katsoon...!!!
Varmaan jokaisella baarireissulla on jonkinlaista seksuaalista häirintää. Mutta sitä ei vielä väkivallaksi katsota kun kouraistaan pehvasta tms.
Mikään ei kiihota naista, niin kuin väkivaltainen alfa mies.
Olen pahoillani puolestasi. Mulla on ollut vain yksi väkivaltainen suhde josta jäi vakavat henkiset vammat ja edelleen on vaikea luottaa uusiin ihmisiin. En minäkään osannut kuvitella taipumusta väkivaltaan hänestä. Ja kaiken kukkuraksi se on usein nainen joka on usein syyllinen siihen että on saanut turpaan. Tsemppiä sinulle ja halauksia <3