Syke kausi 11
Sykkeen kausi 11 alkaa Ruutu+-palvelussa 6.1.2022. Odotukset ja keskustelua kaudesta
Kommentit (1236)
Vierailija kirjoitti:
Vihdoin saatiin Nikelle haastaja :)
Hussi oli aika hyvä roolissaan
Mä tykkäsin myös tästä Vilmasta. Aika kipakka tapaus, mutta ehkä se tosta rauhoittuu. Toisaalta aina se yksi ärsyttävä hahmo täytyy olla, joten tämä voisi olla nyt se, kun Irakin on poissa.
Täytyy sanoa, että mä oon tykännyt tästä 11. kaudesta tosi paljon! Käänne poikineen ja jännittävää, järkyttävää, liikuttavaa ja hauskaakin tarinaa on mahtunut mukaan. Kyllä Syke pitää edelleenkin näpeissään!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että mä oon tykännyt tästä 11. kaudesta tosi paljon! Käänne poikineen ja jännittävää, järkyttävää, liikuttavaa ja hauskaakin tarinaa on mahtunut mukaan. Kyllä Syke pitää edelleenkin näpeissään!
Samoin! Kausi on mun mielestä ollut todella hyvä ja vain parantunut edetessään. On ollut tosi monipuolisesti erilaisia käänteitä ja juonia ja olen tykännyt erityisesti siitä miten on ollut vähän erilaisia pidempiä potilastarinoita. Näistä Riinan tarina nyt tietysti erityisesti ollut iso potilastarina, joka herättänyt erilaista tunteita. Mutta myös Jessen PTSD ja Kirstin sydänsairaus pidempiä potilastarinoita kietoutuen yhteen myös Jessen henkilötarinan kanssa. Ja täytyy kehua vielä myös hyviä sivurooleja. En odottanut yhtään Ellan paluuta, mutta onkin ollut tosi raikas hahmo. Riina myös ollut todella onnistunut hahmo, samoin kuin Kirsti. Lisäksi pienemmistä sivurooleista pakko nostaa Lari Halmeen Esa-Pekka, jota onneksi nähdään vielä lisää ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin! Kausi on mun mielestä ollut todella hyvä ja vain parantunut edetessään. On ollut tosi monipuolisesti erilaisia käänteitä ja juonia ja olen tykännyt erityisesti siitä miten on ollut vähän erilaisia pidempiä potilastarinoita. Näistä Riinan tarina nyt tietysti erityisesti ollut iso potilastarina, joka herättänyt erilaista tunteita. Mutta myös Jessen PTSD ja Kirstin sydänsairaus pidempiä potilastarinoita kietoutuen yhteen myös Jessen henkilötarinan kanssa. Ja täytyy kehua vielä myös hyviä sivurooleja. En odottanut yhtään Ellan paluuta, mutta onkin ollut tosi raikas hahmo. Riina myös ollut todella onnistunut hahmo, samoin kuin Kirsti. Lisäksi pienemmistä sivurooleista pakko nostaa Lari Halmeen Esa-Pekka, jota onneksi nähdään vielä lisää ensi viikolla.
Huippukausi! Ihan parhautta! Ei ole kyllä Syke-mielenkiinto hiipunut yhtään tämän kauden myötä.
Vierailija kirjoitti:
On itsestään selvää, että Nikke päätyy sänkyyn ton Vilman kanssa. Vihaavat aluksi toisiaan, sitten harrastavat super kiihkeää seksiä ja nuolevat ja lääppivät toisiaan seuraavat 10 kautta. Eroavat, palaavat yhteen, eroavat ja sitten menevät naimisiin. Kaikki suhteet tässä Sykesalkkareissa on nyt viimeiset 5 kautta mennyt näin...
Mä en olisi ollenkaan niin varma. Saattaa tää Vilma olla sen verran kova luu, että on immuuni Niken äijäilylle ja pullistelulle. :)
Nikke: "Sillon on vaan tärkeet muistaa et - rauha." :D Nikke, paraskin puhuja rauhasta, varsinainen sähläri. :)
Ohoh, toi Janni Hussin Vilma oli näin ensinäkemän perusteella hyvä. Ei ois uskonut, jännä nähdä mitä vielä kuoriutuu ja millaisia konflikteja hänen ja Niken välillä nähdään.
Aluksi en halunnut alkaa säälimään Riinaa ja ajattelin ensin että itsepä on aiheuttanut tuon tilanteensa. Mutta tän viikon jaksojen katsomisen jälkeen ja nähtyäni kuinka paha olo Riinalla on kun kirjoitti Ellalle lappuihin että ei jaksa enää ja haluaa kuolla niin alkoi surettamaan Riinan puolesta. Mutta edelleen jää mietityttämään että minkä päätöksen Ella tekee Riinan hoidosta.
Jotenkin nopeasti Leevi haluaa viedä Santerin tapaamaan vanhempiaan jos oletetaan että ovat olleet vasta 2 kuukautta yhdessä kun Santeri kertoi Jarille eronneensa Hennasta 2 kuukautta sitten ja olettaen että he alkoivat seurustella heti sen jälkeen. Veikkaan kuitenkin että Santeri jänistää tuosta tapaamisesta kun näytti vähän siltä että ois menossa sinne pakotettuna vaikka kuinka yritti Leeville vakuuttaa että ei häpeä häntä. Hauskaa kuitenkin nähdä Leevin vanhempia, kun ei olla aikaisemmin taidettu nähdä kenenkään hahmon vanhempia tai jos on niin mulla ei ole ainakaan käsitystä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ohoh, toi Janni Hussin Vilma oli näin ensinäkemän perusteella hyvä. Ei ois uskonut, jännä nähdä mitä vielä kuoriutuu ja millaisia konflikteja hänen ja Niken välillä nähdään.
Aluksi en halunnut alkaa säälimään Riinaa ja ajattelin ensin että itsepä on aiheuttanut tuon tilanteensa. Mutta tän viikon jaksojen katsomisen jälkeen ja nähtyäni kuinka paha olo Riinalla on kun kirjoitti Ellalle lappuihin että ei jaksa enää ja haluaa kuolla niin alkoi surettamaan Riinan puolesta. Mutta edelleen jää mietityttämään että minkä päätöksen Ella tekee Riinan hoidosta.
Jotenkin nopeasti Leevi haluaa viedä Santerin tapaamaan vanhempiaan jos oletetaan että ovat olleet vasta 2 kuukautta yhdessä kun Santeri kertoi Jarille eronneensa Hennasta 2 kuukautta sitten ja olettaen että he alkoivat seurustella heti sen jälkeen. Veikkaan kuitenkin että Santeri jänistää tuosta tapaamisesta kun näytti vähän siltä että ois menossa sinne pakotettuna vaikka kuinka yritti Leeville vakuuttaa että ei häpeä häntä. Hauskaa kuitenkin nähdä Leevin vanhempia, kun ei olla aikaisemmin taidettu nähdä kenenkään hahmon vanhempia tai jos on niin mulla ei ole ainakaan käsitystä siitä.
Jessen äiti tässä on kyllä viime aikoina pyörinyt aika vahvasti 😀
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kuitenkin nähdä Leevin vanhempia, kun ei olla aikaisemmin taidettu nähdä kenenkään hahmon vanhempia tai jos on niin mulla ei ole ainakaan käsitystä siitä.
Maxin isä nähtiin myös aika isossa roolissa muutama kausi sitten. Samoin Iiriksen ja Eetun äiti. Zahran vanhemmat, etenkin isä oli mielestäni hauskoja niissä harvoissa kohtauksissa missä heitä nähtiin (Zahra takasin kiitos!).
Ihan sikahyväkausi! Varsikin siitä asti, kun Riina tuli kunnolla mukaan tarinoihin. Mut muutenkin. Pitää välillä kiittää käsikirjoittajia siitä, että pidätte kyl hyvin koukussa. :)
En malttaisi odottaa 2 vikaa jaksoa. Epäilen, että Ella joutuu tekemään Riinan suhteen vaikean päätöksen eli päättää noudattaa tämän toivetta ja päästää tästä irti. En myöskään usko, että äkkiväärä ja vanhoollinen Jari ottaa kovin suopeasti vastaan Santerin ilmoitusta siitä, että seurustelee Leevin kanssa. :Johanna saa varmaan tietää joko häiden kynnyksellä tai häissä, että Max on Jannican lapsen isä.
Janni yllätti positiivisesti, ihan hyvin näyttelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kuitenkin nähdä Leevin vanhempia, kun ei olla aikaisemmin taidettu nähdä kenenkään hahmon vanhempia tai jos on niin mulla ei ole ainakaan käsitystä siitä.
Maxin isä nähtiin myös aika isossa roolissa muutama kausi sitten. Samoin Iiriksen ja Eetun äiti. Zahran vanhemmat, etenkin isä oli mielestäni hauskoja niissä harvoissa kohtauksissa missä heitä nähtiin (Zahra takasin kiitos!).
ja YLE:n kausilla nähtiin Jarkon vanhemmat
Vierailija kirjoitti:
Nikke: "Sillon on vaan tärkeet muistaa et - rauha." :D Nikke, paraskin puhuja rauhasta, varsinainen sähläri. :)
Ehkä Nikkekin on oppinut virheistään :D Voisin kuvitella, että Nikestä ja Vilmasta voisi tulla ihan hyvät työkaverit, kun oppivat tuntemaan toisensa. Luulenkin, että tulee vielä joku potilastapaus, jossa joutuvat ponnistelemaan yhdessä ja löytävät sitä kautta yhteisen hiilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sairaalaklovni Santtu on sarjasta kadonnut? Eikös hänellä ja ilmarilla ollut jotain?
Eikös se Santtu halunnu lopettaa sen suhteen kun sillä oli jotain mielenterveysongelmia alkoi näkemään kuollutta poikaansa joka paikassa, siis näkyjä.
Joo, ja sehän kadotti näiden harhojensa takia Ilmarin pojan Lukan leikkipuistossa, minkä vuoksi lopulta tunnusti ettei voi hyvin ja että ei voi jatkaa suhdetta Ilmarin kanssa ennen kuin hoitaa itsensä kuntoon. En muista selvisikö sen enempää minne sitten lopulta sairaalasta lähti.
Toivottavasti myös pysyy visusti poissa. Santtu oli täysin turhanpäiväinen ja mitäänsanomaton, äärimmäisen tylsä ja myötähäpeää kirvoittava henkilöhahmo. Ajatus siitä kontrastista, että miehensä ja lapsensa onnettomuudessa menettänyt murheenmurtama, angstinen ja surumielinen nainen tekopirteästi esittää jotain lepertelevää T. Örppö -klovnia, ei vaan yksinkertaisesti ollut onnistunut kyhäelmä sarjan henkilöhahmogalleriaan. Sykkeen kaikkien aikojen p**kimmin kirjoitettu hahmo. Toki eräänlainen ennätys sinänsä.
Sen sijaan viihdyttävyyden ja kiinnostavuuden kannalta onnistuneesti kirjoitettuja henkilöhahmoja ovat ainakin Holopainen (tulisipa hän takaisin!), Sonja, Riina ja Ella, Jannica, Marjut, Jarmo, Lenita ja Johanna. Aina, kun heidän tarinoistaan kerrotaan lisää, seuraan hypnoottisella mielenkiinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sairaalaklovni Santtu on sarjasta kadonnut? Eikös hänellä ja ilmarilla ollut jotain?
Eikös se Santtu halunnu lopettaa sen suhteen kun sillä oli jotain mielenterveysongelmia alkoi näkemään kuollutta poikaansa joka paikassa, siis näkyjä.
Joo, ja sehän kadotti näiden harhojensa takia Ilmarin pojan Lukan leikkipuistossa, minkä vuoksi lopulta tunnusti ettei voi hyvin ja että ei voi jatkaa suhdetta Ilmarin kanssa ennen kuin hoitaa itsensä kuntoon. En muista selvisikö sen enempää minne sitten lopulta sairaalasta lähti.
Toivottavasti myös pysyy visusti poissa. Santtu oli täysin turhanpäiväinen ja mitäänsanomaton, äärimmäisen tylsä ja myötähäpeää kirvoittava henkilöhahmo. Ajatus siitä kontrastista, että miehensä ja lapsensa onnettomuudessa menettänyt murheenmurtama, angstinen ja surumielinen nainen tekopirteästi esittää jotain lepertelevää T. Örppö -klovnia, ei vaan yksinkertaisesti ollut onnistunut kyhäelmä sarjan henkilöhahmogalleriaan. Sykkeen kaikkien aikojen p**kimmin kirjoitettu hahmo. Toki eräänlainen ennätys sinänsä.
Sen sijaan viihdyttävyyden ja kiinnostavuuden kannalta onnistuneesti kirjoitettuja henkilöhahmoja ovat ainakin Holopainen (tulisipa hän takaisin!), Sonja, Riina ja Ella, Jannica, Marjut, Jarmo, Lenita ja Johanna. Aina, kun heidän tarinoistaan kerrotaan lisää, seuraan hypnoottisella mielenkiinnolla.
Max Hansson myös ehdottomasti!
Max on tosi yksiulotteinen hahmo. Alkuun flirttaileva Auervaara/Casanova, tietoinen omasta hyvännäköisyydestään ja karismastaan, nyttemmin rauhoittunut ja yrittää asettua aloilleen. Siinä hänen koko antinsa Sykkeelle: hurmuri, joka alkaa vanhentua. En ole koko sarjan aikana saanut minkäänlaista syvätuntumaa hänen persoonallisuuteensa tai aivoituksiinsa semmoisella syvemmällä tasolla. Koska mitään syvempää tasoa ei ole. Jannica-kuvio oli Maxin moraaliselle uskottavuudelle viimeinen kuolinisku. Ja se, että reagoi Jannican lapsiuutiseen EVVK-reaktiolla. (Oikeasti, WTF?) Ja se, ettei ole vieläkään kertonut Johannalle totuutta.
Mutta joo, siis toki hahmona Max on kyllä mielenkiintoinen. Vähän vaan näyttää siltä, että käsikirjoittajilta alkavat ideat loppua hahmokehityksen suhteen kesken Maxin kohdalla.
PS. Se ei ole Maxin(kaan) tiimoilta kovin kummoista hahmokehitystä, että käy heittämässä mieshunajansa (sori) randompanon sisälle ja joutuu sen jälkeen diilaamaan seurausten kanssa.
Ai niin, mielenkiintoisten hahmojen listaan ehdottomasti lukeutuu myös Jesse! Onkohan toistaiseksi ainoa sarjan mieshahmo, jonka menneisyyteen ja tunnetasolle mennään näinkin perusteellisesti? Kerrankin käsitellään ja kuvataan miehen tunnetasoa siten, että hänen haurautensa ja haavoittuvuutensa näkyy.
Lievää liioittelua ilmassa :D Tosin taisit unohtaa, että Johannan ja Maxin eipäsjuupas alkoi jo 1. kaudella ja ovat vasta nyt menossa naimisiin. Ja ovatkin siinä hommassa ekoja sitten Ilmarin ja Marleenan. Ja onhan Maxin ja Johannan sekä Jessen ja Sonjan lisäksi ollut sentään muitakin suhteita. Aika tylsää olisi jos olisi vain kaksi paria.