20-vuotias tyttäreni on raskaana. Miten selviän tästä?
Tytön raskaus on jo niin pitkällä, että abortti ei enää onnistu. Voi hemmetti, jos hän olisi kertonut vähän aikaisemmin... No, ei kai tässä ole vaihtoehtoa. Pitää puhua tytölle ja hänen miehelleen adoptiosta. Pakkohan heidän on tulla järkiinsä. Se säästäisi nuoret niin paljolta. Lisäksi on saatava heidät ymmärtämään, että raskaus tuossa iässä ei ole iloinen asia.
Mitä tekisit, jos oma lapsesi tulisi raskaaksi parikymppisenä? :(
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:28"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:07"]
Voi kuule, nykyään on erittäin normaalia saada lapsi 20 vuotiaana. Olen itse tuon ikäinen ja vauvan tulo ei haittaisi yhtään. Koita kestää se että kohta sulla on lapsenlapsi ;) typerä vanhanaikainen mamma
[/quote]
Normaalia :D? Ehkä roskaväen joukossa... Tavallisille ihmisille lapsen hankkiminen 20-vuotiaana ei ole järkytys (niinkuin ap:lle), mutta ei todellakaan myöskään mikään normaali tilanne :D[/quote]
Mitenniin ei ole normaalia? Tossa iässä on valmistunu jo toisen asteen opinnoista. Jos haluaa lapsen 20 vuotiaana eikö se ole normaalia :D voi herranjumala. On normaalia saada lapsi vaikka 15 vuotiaana. Tiedän muutamankin tälläisen ja selviävät aivan loistavasti edelleen vaikka lapsetkin on 3 vuotiaita vähintään. [/quote]
Mitä väliä, jos on jo valmistunut lukiosta, kun yliopisto-opinnot ovat kumminkin 20-vuotiaalla vielä kesken tai vasta alkamassa? :D Toki amiksen käyneet ovat eriasia, mutta kuten mainitsin jo aikaisemmassa viestissäni, ehkä se sitten roskaväen keskuudessa on normaalia.
No jos minä olisin tyttäresi, toteaisin olevani ehdottomasti adoption kannalla, mutta valitettavasti 20-vuotiaita ei voi enää antaa oikein minnekään.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:15"]
Voi kuule, nykyään on erittäin normaalia saada lapsi 20 vuotiaana. Olen itse tuon ikäinen ja vauvan tulo ei haittaisi yhtään. Koita kestää se että kohta sulla on lapsenlapsi ;) typerä vanhanaikainen mamma
[/quote]
Normaalia :D? Ehkä roskaväen joukossa... Tavallisille ihmisille lapsen hankkiminen 20-vuotiaana ei ole järkytys (niinkuin ap:lle), mutta ei todellakaan myöskään mikään normaali tilanne :D[/quote]
Mitenniin ei ole normaalia? Tossa iässä on valmistunu jo toisen asteen opinnoista. Jos haluaa lapsen 20 vuotiaana eikö se ole normaalia :D voi herranjumala. On normaalia saada lapsi vaikka 15 vuotiaana. Tiedän muutamankin tälläisen ja selviävät aivan loistavasti edelleen vaikka lapsetkin on 3 vuotiaita vähintään. [/quote]
Mitä väliä, jos on jo valmistunut lukiosta, kun yliopisto-opinnot ovat kumminkin 20-vuotiaalla vielä kesken tai vasta alkamassa? :D Toki amiksen käyneet ovat eriasia, mutta kuten mainitsin jo aikaisemmassa viestissäni, ehkä se sitten roskaväen keskuudessa on normaalia.[/quote]
Kuule sinä kusipää joka huutelet roskaväkeä täälä.
Itse olet roskaväkeä kun noin haukut kokonaista ihmisjoukkoa koulutuksen asteen perusteella.
Et mitä ilmeisimmin ole saanut etikettikoulutusta kun et käytöstapoja omaa, olet siis roskaväkeä itse.
Aikuistu jo ja herää tähän oikeaan maailmaan, helvetin räkänokka.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:07"]Voi kuule, nykyään on erittäin normaalia saada lapsi 20 vuotiaana. Olen itse tuon ikäinen ja vauvan tulo ei haittaisi yhtään. Koita kestää se että kohta sulla on lapsenlapsi ;) typerä vanhanaikainen mamma
[/quote]
Mitä väliä, jos on jo valmistunut lukiosta, kun yliopisto-opinnot ovat kumminkin 20-vuotiaalla vielä kesken tai vasta alkamassa? :D Toki amiksen käyneet ovat eriasia, mutta kuten mainitsin jo aikaisemmassa viestissäni, ehkä se sitten roskaväen keskuudessa on normaalia.[/quote]
Huoh. Toivottavasti itselläsi ei ole lapsia...
Mielestäni roskasakkia ovat juuri sinun kaltaisesi ahdasmieliset yksilöt, jotka luokittelevat ihmiset koulutuksen tms perusteella.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:57"]
Tytön raskaus on jo niin pitkällä, että abortti ei enää onnistu. Voi hemmetti, jos hän olisi kertonut vähän aikaisemmin... No, ei kai tässä ole vaihtoehtoa. Pitää puhua tytölle ja hänen miehelleen adoptiosta. Pakkohan heidän on tulla järkiinsä. Se säästäisi nuoret niin paljolta. Lisäksi on saatava heidät ymmärtämään, että raskaus tuossa iässä ei ole iloinen asia.
[/quote]
Varmasti yrittäisin puhua tyttärelleni järkeä päähän. Toisaalta tiedän, että hän on niin fiksu ja tunnollinen, ettei noin koskaan kävisi hänelle. Jäisi vielä koulut käymättä.
Tytär on aikuinen!! Mikä hirviö painostaa toisen luopumaan lapsestaan?!
Olin itse 21v kun tuli raskaaksi. Nuoresta iästäni huolimatta olemme pärjänneet hyvin. Tyttäreni on nykyisin ihana 12v, teini-ikä kolkuttelee ovelle. Avioliittoni kesti 10 vuotta. Vanhempani ovat aina olleet ihania ja tukemassa, eivät ikinä ole sanoneet "elämäsi on ohi, et tule pärjäämään, sinusta tulee huono äiti". En ikinä ollut bailuprinsessa, voin toki sanoa että minun kohdalla äitiys kasvatti aikuiseksi. Äitiys nuorena ei ole este.
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 07:42"]Olin itse 21v kun tuli raskaaksi. Nuoresta iästäni huolimatta olemme pärjänneet hyvin. Tyttäreni on nykyisin ihana 12v, teini-ikä kolkuttelee ovelle. Avioliittoni kesti 10 vuotta. Vanhempani ovat aina olleet ihania ja tukemassa, eivät ikinä ole sanoneet "elämäsi on ohi, et tule pärjäämään, sinusta tulee huono äiti". En ikinä ollut bailuprinsessa, voin toki sanoa että minun kohdalla äitiys kasvatti aikuiseksi. Äitiys nuorena ei ole este.
[/quote]
Tähän varmaan pitää lisätä, että olen opiskellut itselleni tutkinnon ja olen aina elättänyt itseni ja lapseni. Töitä olen varmaan tehnyt enemmän kuin valta-osa samanikäisistä.
Onnittelisin lämpimästi. Olisin hirmu iloinen uudesta roolistani mummona. Tyttäreni on fiksu nuori aikuinen ja hänen poikaystävänsäkin oikein mukava, joten varmasti selviäisivät hyvin. Toki auttaisimme me isovanhemmakin. Varmasti olisi paljon juteltavaa tyttäreni kanssa, ja olisi ihanaa auttaa hankinnoissa ja saada hoitaa sitten vauvaa. Korostaisin tyttärelleni, että raskausaikana saa hemmotella itseään ja auttaisin ostamaan kivoja vaatteita ja kustataisin vaikka lymfahierontaa lahjaksi.
32 lisää: itse sain tyttäreni nuorena opiskelijana. Pidin pari vuotta taukoa tai toisen niistä hidastin opiskelua, ja valmistuin akateemiseen ammattiin. Opiskelijaäitiys sopi minulle hyvin. Mutta ei kaikkien 20-vuotiaiden tarvitse enää opiskella, voihan sen ikäisellä jo olla koulutus ammattiin. Jka tapauksessa mielestäni lapsen on hyvä olla kotihoidossa pari ensimmäistä vuotta. Isä kelpaa myös hyvin hoitamaan kotona, jos äiti haluaa jatkaa opiskelujaan aikaisemmin kuin parin vuoden kuluttua.
Mitä tekisin? Veisin lastenvaunustoksille ja olisin onnellinen. Tyttöni on 20, ensimmäisessä vakityössään, menee ensi kesänä naimisiin ja on fiksu ja vastuullinen nuori nainen.
Itse sain ensimmäisen lapsen 16vuotiaana. Hyvin on mennyt, myös äitini selvisi asiasta hyvin!:) oikeasti raskaaksi tulo pelasti minut ja mieheni..rauhoitti meidät, nyt onnellisina ja ilman alkoholia jo yli 11vuotta! Tiiä missä ojassa sitä ilman lasta porskuttais..elämä on mallillaan. Ei se niin paha juttu ole, tyttösi raskaus, pääasia että he itse haluavat lapsen. Silloin myös tuon ikäisinä huolehtivatkin hänestä itse, uskoisin. Ainakin minä olen hyvin huolehtinut, vaikka olin vielä nuorempi.
Jos tyttäresi odottaa innolla lasta niin miksi haluat pilata ilon häneltä vaan koska sinun mielestäsi se on huono ikä tehdä lapsia? Jos tyttö aikoo pitää lapsen ja sinä olet koko ajan valittamassa että päätös oli väärä niin saatat itse menettää oman lapsesi.
Omalle ystävälleni kävi näin. Luuli, että tyttö kuuntelee mielummin äitiään kun omaa päätään, mutta katkaisi välit äitiinsä. Ystäväni haluaisi kovasti tavata lapsenlastaan, mutta tyttö kuulemma ei pidä mitään yhteyttä eikä halua olla edelleen missään tekemisissä.
Kyllä oma äitini kokisi olevansa epäonnistunut minun kasvatuksessa jos tulisin nyt raskaaksi ja olisi pettynyt.
N20
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:57"]
[/quote]
Joo mieti joku on päästänyt spermat sun tyttären pilluun, aika kauheeta.
[/quote]
Mitenniin ei ole normaalia? Tossa iässä on valmistunu jo toisen asteen opinnoista. Jos haluaa lapsen 20 vuotiaana eikö se ole normaalia :D voi herranjumala. On normaalia saada lapsi vaikka 15 vuotiaana. Tiedän muutamankin tälläisen ja selviävät aivan loistavasti edelleen vaikka lapsetkin on 3 vuotiaita vähintään.