Miten joku voi herätä töihin jo kello 3.30?
Kun töihin lähtö on kuitenkin vasta kello 4.45. Siinähän on yli tunti aikaa aamuisin.
Kommentit (21)
"Siinähän on yli tunti aikaa aamuisin."
Niin? Itse tarvitsen ainakin tuon tunnin, että saan juotua kahvit, pakattua eväät ja puettua pyöräilyvehkeet päälle. Aamuvuorossa kello soi 5.15 ja työt alkaa klo 7.
Toiset ovat valmiita poistumaa omalta mukavuusalueelta kitisemättä. Toiset kitisee jo siitä jos joutuu nousemaan sängystä ennen klo 12
Helposti menee tunti aamutoimiin, etenkin jos siihen sisältyy myös auton ikkunoiden tai peilien rapsutusta talvella.
Ota myös huomioon, että kaikilla ei ole käytössä autoa ja julkisia ei kulje tuohon aikaan.
Minäkin heräsin eilen 4.30 ja työt alkoi klo 7.
Myöhästyn töistä, jollen saa heräillä kotona vähintään 1,5 h. Lyhyempi aika menee vain jos kaikki on pakattu valmiiksi ja joku erityistilanne, mutta en halua elää niin joka päivä.
Onnistuuhan tuo, kun menee ajoissa nukkumaan.
Minä herään klo 4.00 ja olen töissä klo 5.00. Siinä välissä laitan koiran aamutoimet ja ajan työmatkaa autolla 50km.
Vierailija kirjoitti:
Myöhästyn töistä, jollen saa heräillä kotona vähintään 1,5 h. Lyhyempi aika menee vain jos kaikki on pakattu valmiiksi ja joku erityistilanne, mutta en halua elää niin joka päivä.
Onnistuuhan tuo, kun menee ajoissa nukkumaan.
Minä nukkuisn tuossa tilanteessa töiden jälkeen. Leipureilla ne työt alkaa yöllä. Tuttu on leipuri ja nukkuu töiden jälkeen.
Käy suihkussa, laittaa vartalovoidetta ja kasvoille kosteusvoiteen ja sy-voidetta. Muotoilee ja föönaa hiukset, meikkaa, pukeutuu ja syö aamupalan. Helposti menee reilu tunti aikaa.
Neljältä ylös ja kuueksi töihin. Nukkumaan menen 12-1 aikaan. Eli nukun yössä 3-4 tuntia, en koe olevani väsynyt, toistakymmentä vuotta jo mennyt noilla unilla. Viikonloppuisin herään n. Klo 5 ilman kelloa.
Kyllä minäkin heräisin, jos pitäisi lähteä töihin 4:45. Onneksi ei tarvitse, joten kello soi kuudelta ja töihin lähden n. klo 7.10.
Aika moni herää vastentahtoisesti töihin 7kk vuodesta tuohon aikaan kesäaikapelleilystä johtuen...
Kun sota syttyy, ja syttyyhän se, mitenhän nämä nykyihmiset, alle 50 v, pärjäävät? Kuolevat viikossa ja ehkäpä hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Neljältä ylös ja kuueksi töihin. Nukkumaan menen 12-1 aikaan. Eli nukun yössä 3-4 tuntia, en koe olevani väsynyt, toistakymmentä vuotta jo mennyt noilla unilla. Viikonloppuisin herään n. Klo 5 ilman kelloa.
Aivoverenvuodolle altistat itsesi.
Alkaa työt mihin aikaan tahansa, itse herään mielelläni reilusti aikaisemmin. Syön kiireettä, juon pari kuppia mieleistäni tuoretta kahvia. Lähden ajoissa, ei tarvitse ottaa yhtäkään juoksuaskelta tai vilkuilla kelloa. Olen lukenut uutiset, voin kuunnella bussissa hyvää musiikkia, verenpaine on normilukemissa. Mulla on hyvä olo ja se näkyy työpaikalla naamassa sekä suorituksessa.
Jos pitää ulkoiluttaa koira aamulla, herään vähintään kaksi tuntia ennen lähtöä. Koiran kanssa menee reilu puoli tuntia aamusta (rapsuttelua, ulkoilua, ruoka), sitten keittelen kahvia ja puuroa, lasten herätys, heille aamupalaa, pesut, meikkaus, pukeutuminen jne. Haluan myös jättää kodin suurin piirtein siistiksi. Ennen lähtöä vielä koiralle joku aktivointi.
Yksin ollessa tarvitsen vähintään 45 minuuttia aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä herään klo 4.00 ja olen töissä klo 5.00. Siinä välissä laitan koiran aamutoimet ja ajan työmatkaa autolla 50km.
Hommaa lapsi niin pääset tuostakin.
Helposti. Työt alkaa 4.30