Juotteko te taas jouluna sitä, "lökiä", vaikka alkosta saisi laadukkaita viinejäkin?
Kommentit (29)
En ole käynyt Alkossa vuosikausiin niin tuskinpa tulee täksi jouluksikaan eksyttyä
Joulun aikaan juodaan aina lökiä. Aivan alkoholitonta.
Mukava lämmittävä juoma, itsekin voi lisätä mausteita valmiiseen lökiin.
Prismaperhe juo sitä muumimukeista oloasuissaan 😂
No sitä lökiä saa ihan ruokakaupasta, eikä siinä ole alkoholia. Ehkä ihmiset mieltää sen jouluisesti maustetuksi mehuksi, ei viiniksi?
Tietenkin Valion alkoholitonta lögiä. Viinilipittäjät on niin...hmmm - juntteja.
Alkoholinkäyttöni on minimaalinen ja nyt masennuslääkityksen aloitettuani en käytä alkoholia ollenkaan.
Mää juon vipin glögiä kun se on niin hyvää. Alkosta mulla ei ole koskaan haettavaa.
Vierailija kirjoitti:
No sitä lökiä saa ihan ruokakaupasta, eikä siinä ole alkoholia. Ehkä ihmiset mieltää sen jouluisesti maustetuksi mehuksi, ei viiniksi?
Jouluinen lantrinki.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholinkäyttöni on minimaalinen ja nyt masennuslääkityksen aloitettuani en käytä alkoholia ollenkaan.
Hieno juttu! Kaikkea hyvää sinulle!
Mä juon kaupan vaaleaa lökiä kylmänä, maistuu kaneliselta omenamehulta 😊
Vain Saksan joulumarkkinoilla ja vain sitä oikeeta eli Glühweinia. Pohjoismaiset makeat eivät maistu mulle enää monen ulkomaavuoden jälkeen.
Mulle tulee kylään tuplarokotettuja sisaruksiani joulukuussa, me saadaan pääsy niille markkinoille, juhuuuu!
Viini viininä ja glögi glöginä. En pidä kamalasti alkoholillisesta glögistä, en tykkää, kun alkoholihöyryt nousevat nenään.
En tykkää glögistä niin en juo sitä. En tykkää.myöskään viineistä, viinoista, kaljasta ym.
Onneksi mun luona ei käy joulunakaan vieraita :)
Vierailija kirjoitti:
Prismaperhe juo sitä muumimukeista oloasuissaan 😂
Kuvaus vaikuttaa onnellisen ja rennon perheen elämältä. Miksi sitä siis pilaamaan alkoholilla tai takakireillä vaatimuksilla vaikuttaa paremmalle ennemmin kuin onnelliselle?
Niin vaan on se ruotsalainen glöginjuontitapa laskeutunut suomenkielisiin kansalaisiin.
Kyllähän jouluna pitää löksää juoda, muuten ei joulu tunnu joululta.
Ihan kuule menee sitä lökiä, viinejä ja ehkä pienet konjakitkin.