Jos epäilee itse, että on lievästi kehitysvammainen niin onko se todennäköistä?
Huomaan itse, että yleistietämykseni on todella heikko. Olen kyllä kahlannut peruskoulun läpi n. 7 keskiarvolla, mutta unohtanut asiat. Luultavasti opettelin vain koealueen ns ulkoa.
Ammatilliseen siirtyessä alkutesteissä huomattiin erityistuen tarvetta ja aukkoja sivistyksessä eli olin aivan oikeassa. Olin tosiaan unohtanut opitut asiat.
Pärjään arjessa melko hyvin.
Mutta monesti tuhlaan rahani hetken mielijohteessa ja tili on nollilla ennen seuraavia rahoja.
Tämä on enemmänkin ehkä motivaatio kysymys, mutta koen hallitsevani aika heikosti mielitekojani.
Koen itseni tyhmemmäksi, kuin muut minun kanssani voi jutella vain yksinkertaisempia juttuja.
Ajokortti minulla on, mutta en koe osaavani ajaa kovin hyvin ja olen siksi lopettanut autoilun.
Tiedostan vähintäänkin olevani aika vähä älyinen. Tuo termi huvittaa itseänikin.
Mutta onkohan kyse ihan lievästä kehitysvammasta.
Kirjoitan yleensä selkeämmin ja paremmin, mutta nyt olen väsynnyt. Silti aihe painaa mieltäni.
Kommentit (5)
Äö alle 70 on vasta lieven kehitysvamman raja.
Peruskoulu seiskalla läpi, ajokortti löytyy, arki pyörii, osaat ilmaista itseäsi hyvin kielellisesti, ammatti löytyy (?). Et kyllä vaikuta kehitysvammaiselta tai "tyhmältä".
Onko sulla kavereita tai muita ihmisiä elämässä joiden kanssa voit jutella sua kiinnostavista asioista ilman että koet olevasi "tyhmä"? :)
Ei. Joku muu on saanut tuon ajatuksen päähäsi. Valitse seurasi tarkemmin.
Paljonko äö on? Jos alle 80 niin olet.