Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen täysin kypsä avioliittoomme ja lapsi tulo

Vierailija
05.02.2015 |

En haluaisi enää jatkaa avioliittoamme. Meillä ei ole enää mitään yhteistä. Emme tee mitään yhdessä. Emme enää ole edes kotona yhdessä, mies tulee joskus klo 22-2 välillä kotiin ja on viikonloputkin usein jossain. On siis kotona vain nukkumassa. Jos yritän ehdottaa jotain yhteistä tekemistä, mies vaan suuttuu.

Raskauden myötä miehestä on tullut ihan outo. Kiukuttelee, jos en ole kotona, kun hän tulee. Kiukuttelee, jos en ole tehnyt ruokaa, pessyt hänen pyykkejään, siivonnut. Itse hän ei tee mitään kotona. No, enpä enää tee minäkään. Minulla on paljon ystäviä ja sukulaisia, olen nykyisin mielummin sitten jonkun tutun luona kuin aina yksin kotona. Pesen omat pyykkini, hoidan omat asiani, useimpina päivinä käyn jossain lounaalla tai syön vanhempieni tai isovanhempieni luona, kun siellä käyn kuitenkin auttelemassa viikottain. Ei minulla ole intoa tehdä yksin kotona ruokaa, syödä siellä yksin ja jättää se ruoka sitten liedelle miehen lämmitettäväksi joskus yömyöhällä.

Tuntuu, että olemme ihan pattitilanteessa. Mies ei suostu keskustelemaan, suuttuu vaan, jos puhun asiasta. Ja alkaa syytellä minua. Hän ei kuulemma viihdy kotona ennen kuin minä olen toisenlainen. Kun sanoin, että mitä, jos erotaan, mies alkoi uhkailla ja heitellä tavaroita.

En vaan jaksa tätä enää. Asumme minun omistamassani asunnossa, joten en voi muuttaa poiskaan. Mutta alkaa tuntua siltä, että mielummin olisin lapsen kanssa kahdestaan kuin tämä tilanne, missä mies käy kotona kääntymässä ja kiukuttelemassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa, ja ota avuksesi juristi, muuten on hankala päästä miehestä eroon. Minusta hän on pelottava tyyppi.

Vierailija
2/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautta yritettiin yli vuosi. Kyllä aikuinen mies tietää, että jos mä sanon, että nyt olisi ovulaatio ja pitäisi yrittää, että lasta siinä tehdään.

Mies ei selitä käytöstään muuten kuin että mä olen kamala ja siksi hänkin on. Kyllä meillä oli mielestäni aika normaali parisuhde ennen raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, en tiedä, missä hän luuhaa. Eikä enää edes kiinnosta.

Vierailija
4/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että mies oireilee raskautta omalla tavallaan. Siis tarkoitan sitä, että hän ei ehkä ollut valmis tähän juttuun ja hänellä saattaa olla sellainen olo, että vauvan tultua on pallo jalassa ja elinkautinen tuomio. Ei kuulosta ihan aikuisen toiminnalta tuo. 

Jotkut miehet tokenevat vauvan tulon jälkeen, mutta etukäteen ei voi tietää. Eihän tuo tietty hyvältä vaikuta, että mies on ikään kuin jo checkannut itsensä ulos koko kuviosta. 

Ja naurettavaa, että mies kuitenkin odottaa vaimon olevan kotona päivystämässä lämpimän ruuan kanssa ja odottelemassa, että herra suvaitsisi saapua kotiin. 

Vierailija
5/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta neuvolassa. Tai vaihda lukko.

Vierailija
6/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

The End

Vierailija
7/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsi siis teidän yhteinen päätös vai oliko ovis ainoa mahdollisuus saada seksiä? Ja kysyn tätä siksi että yritän ymmärtää miehdn käytöstä.
Hän ei sekvästi ole ok raskautesi kanssa, hän vaikuttaa olevan kauhuissaan. Tuntuu että teillä ei ole kommunikoitu tarpeeksi.
Olette siis naimisissa. Kuinka pitkä liitto takana? Miten avioehdot, ottaako mies erossa kovasti takkiinsa? Kodin ainakin menettää, muuta?
Onko raskaus kuinka pitkällä? Ei ole kenenkään, varsinkaan lapsen, etu hankkia lasta tuohon tilanteeseen.

Vierailija
8/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:18"]

Kuulostaa siltä, että mies oireilee raskautta omalla tavallaan. Siis tarkoitan sitä, että hän ei ehkä ollut valmis tähän juttuun ja hänellä saattaa olla sellainen olo, että vauvan tultua on pallo jalassa ja elinkautinen tuomio. Ei kuulosta ihan aikuisen toiminnalta tuo. 

Jotkut miehet tokenevat vauvan tulon jälkeen, mutta etukäteen ei voi tietää. Eihän tuo tietty hyvältä vaikuta, että mies on ikään kuin jo checkannut itsensä ulos koko kuviosta. 

Ja naurettavaa, että mies kuitenkin odottaa vaimon olevan kotona päivystämässä lämpimän ruuan kanssa ja odottelemassa, että herra suvaitsisi saapua kotiin. 

[/quote]

Komppi tälle. Jos mies on ollut aiemmin normaali, niin saattaa pelätä tulevaa elämänmuutosta ja siksi liueta paikalta. Nimim. mun mies sairastui odotusaikana masennukseen, kun tuntui, että nyt elämä loppuu. Lapsen synnyttyä tokeni entiselleen ja kaikki palasi normaaleihin uomiinsa. Jos siis vain kykenet, niin elelisin niin normaalisti kuin tuossa tilanteessa voi ja katsoisin, mikä on tilanne vauvan synnyttyä esim. parin kuukauden päästä ja jos ei meno silloin ole muuttunut, niin sitten ero. Ei ole reilua ei, mutta voi kuitenkin auttaa pelastamaan teidän perheen.

Vierailija
9/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden panostus Ap:n puolelta ja lopputuloksena mahdollisesti tämä. Kyllä itseänikin ketuttaisi. Anna miehelle vaihtoehtoja: joko selvittää tilanne kkunnolla tai poistua elämästäsi väliaikaisesti tai kokonaan. Sehän on sinun asuntosi. Mies käyttäytyy kuin olisi taantunut teiniksi...

Vierailija
10/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä eteenpäin?

Vierailija
11/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaushormonisi ovat vääristäneet maailmankuvasi. Kuvailemasi tilanne on vain kuvittelua.

Vierailija
12/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mä vaan kuvittelen, että mies tulee vaan yöksi kotiin? Oikeasti se tulee heti neljän jälkeen töistä suoraan kotiin. Sitten me käydään yhdessä elokuvissa ja ostamassa ruokaa ja vauvantarvikkeita ja kokataan ja syödään kotona yhdessä. Mä vaan hormonihuuruissa en tajua, että näin tapahtuu.

Vierailija
13/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet perustamassa perhettä tuollaiseen tilanteeseen? En voi käsittää.

Vierailija
14/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:02"]

Ai mä vaan kuvittelen, että mies tulee vaan yöksi kotiin? Oikeasti se tulee heti neljän jälkeen töistä suoraan kotiin. Sitten me käydään yhdessä elokuvissa ja ostamassa ruokaa ja vauvantarvikkeita ja kokataan ja syödään kotona yhdessä. Mä vaan hormonihuuruissa en tajua, että näin tapahtuu.

[/quote]

Tuli paha mieli sun puolesta :( (voinhan sen pitäisi olla kuin kuvailit) voimia! Oletko koittanut jutella miehen vanhemmille ja kertoa ettei poika osallistu vaimonsa ja tulevan lapsensa tukemiseen?

Vierailija
15/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:02"]

[/quote]

Aivan. Kaikki on oikeasti ok.

Vierailija
16/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:02"]

[/quote]

Tuli paha mieli sun puolesta :( (voinhan sen pitäisi olla kuin kuvailit) voimia! Oletko koittanut jutella miehen vanhemmille ja kertoa ettei poika osallistu vaimonsa ja tulevan lapsensa tukemiseen?
[/quote]

Olen. Miehen isä yritti jutella hänen kanssaan. Lopputuloksena sain mieheltä kamalat toistuvat huudot, että menen hänestä levittelemään perättömiä juttuja pitkin maita ja mantuja.

Vierailija
17/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]Miksi olet perustamassa perhettä tuollaiseen tilanteeseen? En voi käsittää.
[/quote]

Me ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä. Mies muuttui, kun sai kuulla, että olen raskaana.

Vierailija
18/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:04"]Miksi olet perustamassa perhettä tuollaiseen tilanteeseen? En voi käsittää. [/quote] Me ollaan oltu yli 10 vuotta yhdessä. Mies muuttui, kun sai kuulla, että olen raskaana.

[/quote]

Oliko sitä ennen aviomies- ja isäainesta oikeasti? Onko selittänyt aikuismaisen kypsästi omaa käytöstään? Kauanko kuvittelee, että katselet häntä? Eikö ole vaarallista, jos heittelee tavaroita, eikä anna eroasiassa periksi? Tai edes suostu johonkin hetkelliseen asumiseroon tai mietintätaukoon? Tiedätkö aina missä hän on, kun ei ole kotona? 

Vierailija
19/19 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 12:02"] Ai mä vaan kuvittelen, että mies tulee vaan yöksi kotiin? Oikeasti se tulee heti neljän jälkeen töistä suoraan kotiin. Sitten me käydään yhdessä elokuvissa ja ostamassa ruokaa ja vauvantarvikkeita ja kokataan ja syödään kotona yhdessä. Mä vaan hormonihuuruissa en tajua, että näin tapahtuu. [/quote] Tuli paha mieli sun puolesta :( (voinhan sen pitäisi olla kuin kuvailit) voimia! Oletko koittanut jutella miehen vanhemmille ja kertoa ettei poika osallistu vaimonsa ja tulevan lapsensa tukemiseen? [/quote] Olen. Miehen isä yritti jutella hänen kanssaan. Lopputuloksena sain mieheltä kamalat toistuvat huudot, että menen hänestä levittelemään perättömiä juttuja pitkin maita ja mantuja.

[/quote]

Ei ole normaalia :( Oliko raskaus suunniteltu? Ettei vaan olisi ollut niin että mies ei olisi lasta edes halunnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi