Vieläkö nykynuoret puhuvat pissiksistä ja teinixeistä?
Synnyin 90-luvun alussa ja kun itse olin teini-ikäinen, olivat 'teini' ja 'teinix' yleisiä pilkkanimiä.. ja pissiksistä puhuttiin paljon. Ovatko termit enää esim. yläasteikäisten suosiossa? Jos ei, niin mitä on tullut tilalle?
t. 23v and already feeling old
Kommentit (29)
Hollistereita ne pissikset on nykyään. Pojista en tiedä, onks ne jonneja?
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:22"]Pissis - sana ei ole enää käytössä... Meni "muodista" jo pari vuotta sitten. Eikä sellaisia stereotyyppisiä pissiksiä kyllä näekkään enää, nudehuulet, suttuinen linnunpaskameikki yms :D
N17
[/quote]
Nykyään on niitä järkkyjä piirrettyjä kulmakarvoja. Ne on kuin olis kakkuloiden kehykset silmien päälle maalannut.
Onko fruittareitakaan enää olemassa? Vai onko keksitty joku uusi termi? Itse kutsun pissiksiksi enää vain näitä jotka edusti tyylisuuntaa jo yläasteella siinä 2000-luvun alussa mutta näyttävät edelleen samalta fiorellafarkkuineen jossain räkälöiden nurkissa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:26"]
Onko fruittareitakaan enää olemassa? Vai onko keksitty joku uusi termi? Itse kutsun pissiksiksi enää vain näitä jotka edusti tyylisuuntaa jo yläasteella siinä 2000-luvun alussa mutta näyttävät edelleen samalta fiorellafarkkuineen jossain räkälöiden nurkissa.
[/quote]
Heh, itsekin joskus saatan viitata noihin 'ex-pissiksinä'.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:22"]Pissis - sana ei ole enää käytössä... Meni "muodista" jo pari vuotta sitten. Eikä sellaisia stereotyyppisiä pissiksiä kyllä näekkään enää, nudehuulet, suttuinen linnunpaskameikki yms :D
N17
[/quote]
Nykyään on niitä järkkyjä piirrettyjä kulmakarvoja. Ne on kuin olis kakkuloiden kehykset silmien päälle maalannut.
[/quote]
I agree.. Lähes kaikki tytöt tuntuvat käyvän läpi tämän vaiheen. Nypitään olemattomiksi ja piirretään järkyttävät liian paksut/ohuet muodottomat ja liian lyhyet viivat tilalle. :D Samoin kuin myös minä aikoinaan. Noloa.
Miksei silloin voi tajuta kuinka järkyttävältä näyttääkään...?
2
No meilläpäin ei ainakaan puhuta pissiksistä tai enään edes lissuistakaan. Enkä kyllä ole ikinä kuullutkaan sanaa teinix :D T: 15-vuotias tyttö
Hitto mulla on vanha olo! :D Kertokaa mitä teini-ilmiöitä nykyään on! Nimimerkillä vanha kurppa -88
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:26"]Onko fruittareitakaan enää olemassa? Vai onko keksitty joku uusi termi? Itse kutsun pissiksiksi enää vain näitä jotka edusti tyylisuuntaa jo yläasteella siinä 2000-luvun alussa mutta näyttävät edelleen samalta fiorellafarkkuineen jossain räkälöiden nurkissa.
[/quote] Kukaan ei enää käytä sanaa fruittari. Hävisi samoihin aikoihin pissiksen kanssa. :D
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:29"]
No meilläpäin ei ainakaan puhuta pissiksistä tai enään edes lissuistakaan. Enkä kyllä ole ikinä kuullutkaan sanaa teinix :D T: 15-vuotias tyttö
[/quote]
Joo, mä luulen että teinix-termi tulee siitä että joskus ne 'teinit' käyttivät textareissa ja muissa viestityxissä x:ää. Mutta sama idea kuin teinissä, siis silloin kun sitä käytetään haukkumasanana.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:20"]Synnyin 90-luvun alussa ja kun itse olin teini-ikäinen, olivat 'teini' ja 'teinix' yleisiä pilkkanimiä.. ja pissiksistä puhuttiin paljon. Ovatko termit enää esim. yläasteikäisten suosiossa? Jos ei, niin mitä on tullut tilalle?
[/quote]
No etpä itsekään vielä kovin vanha ole. Palaa asiaan kymmenen vuoden päästä.
Ennenvanhaan meillä oli slämyt, nykyään ask.fm. Muistaako kukaan muu slämyjä?
Kyl mä ainakin puhun viel pissiksistä, vai oonkohan vaa vanhanaikanen :D teinix on jääny jo pois. Fruittariakaan en oo kuullu aikoihin.
Aika menee niin nopeasti. Tuntuu, että vasta olin 16 vuotias. Nyt kohta 26 ja äiti. Olo rupsahtanut. :D
Pissiksistä ei puhuta, koska pissiksiä ei enää ole. Tilalle on astunut uusi sukupolvi, fitnesstytöt ryhdikkäine, jäntevine, lihaksikkaine vartaloineen ja terveine elämäntapoineen. Enää ei pissata kadulle eikä litkitä siideriä, nyt treenataan salilla ja syödään terveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:22"]Pissis - sana ei ole enää käytössä... Meni "muodista" jo pari vuotta sitten. Eikä sellaisia stereotyyppisiä pissiksiä kyllä näekkään enää, nudehuulet, suttuinen linnunpaskameikki yms :D
N17
[/quote]
Itse asun yhdessä suurimmista kaupungeista Suomessa ja täällä kyllä puhutaan pissiksistä :D Lissuista ja teinixistä ei. Ja linnunpaskat = lokinpaskat.
t. 17v
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:35"]Pissiksistä ei puhuta, koska pissiksiä ei enää ole. Tilalle on astunut uusi sukupolvi, fitnesstytöt ryhdikkäine, jäntevine, lihaksikkaine vartaloineen ja terveine elämäntapoineen. Enää ei pissata kadulle eikä litkitä siideriä, nyt treenataan salilla ja syödään terveellisesti.
[/quote]
Olisikin noin... Itse näin viimeks pari pvää Sokoksella yhdessä kahviossa max 16-vee tytön, jolla oli takki auki ja vatsaläskit roikkui ylikireiden farkkujen päällä, paita jäi vähän lyhyeks... Sääli olla tuossa kunnossa noin nuorena.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 21:20"]
Synnyin 90-luvun alussa ja kun itse olin teini-ikäinen, olivat 'teini' ja 'teinix' yleisiä pilkkanimiä.. ja pissiksistä puhuttiin paljon. Ovatko termit enää esim. yläasteikäisten suosiossa? Jos ei, niin mitä on tullut tilalle?
[/quote]
Nykyteinit tuntuvat käyttävän sanoja "jonna" ja "jonne". En tiedä, onko niissä samanlainen sävy.
t. Itse jäätävä teiniXXX aikoinaan
Pissis - sana ei ole enää käytössä... Meni "muodista" jo pari vuotta sitten. Eikä sellaisia stereotyyppisiä pissiksiä kyllä näekkään enää, nudehuulet, suttuinen linnunpaskameikki yms :D
N17