Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15v tyttäreni ei saa lainkaan viikkorahaa

Vierailija
04.02.2015 |

Ei ole koskaan saanut. Viimeisen 3-4 vuoden ajan on saanut pitää osa joulu ja synttärilahjaksi saamistaan rahoista itsellään ja niistä on sitten riittänyt koko vuodeksi. Ei löytä rahaa mihinlään, ei läy missään. Ei halua mitään merkkivaatteita tms, tavalluset halpaketjuvaatteet kelpaa. Outoako?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään 15v poika. Se jakaa lehtiä ja ansaitsee omat karkkirahansa. Minä annan vaatteisiin, parturiin tms ehkä 200e / vuosi.

Vierailija
2/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan lapset saa viikkorahaa. Annan aina tarvittaessa. Lapset 16v, 15v ja 13v. Pyynnöt ovat tähän mennessä olleet ihan fiksuja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tietekin kustannan vaatteet ja parturit ym ylöspidon, mutta käyttörahaa ei tuo lapsi tarvi. Häntä ei myöskään pysty lahjomasn tai kiristämään rshalla koska raha ei motivoi.
Ap.

Vierailija
4/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään. kesätyörahojakin säästelen, lähinnä käytän juuri joulu- tai synttärilahjaksi saamiani rahoja. lisäksi saan hyvästä koulumenestyksestä 5 € / kymppi kokeesta. ja ihan hyvin pärjään. -tyttö15

Vierailija
5/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lisää ostan siis omat vaatteeni, maksan kampaajat yms.

Vierailija
6/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:12"]Ei munkaan lapset saa viikkorahaa. Annan aina tarvittaessa. Lapset 16v, 15v ja 13v. Pyynnöt ovat tähän mennessä olleet ihan fiksuja :)
[/quote]
Mun lapsi ei ole ikinä pyytänyt rahaa, psitsi jos kouluun on täytynyt jotain asiaa varten viedä.
Ap.

Vierailija
7/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:09"]

Viimeisen 3-4 vuoden ajan on saanut pitää osa joulu ja synttärilahjaksi saamistaan rahoista itsellään 

[/quote]

Mihin ne loput siis on menneet?

Vierailija
8/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:13"]en minäkään. kesätyörahojakin säästelen, lähinnä käytän juuri joulu- tai synttärilahjaksi saamiani rahoja. lisäksi saan hyvästä koulumenestyksestä 5 € / kymppi kokeesta. ja ihan hyvin pärjään. -tyttö15
[/quote]
Mun tytär ei halua mennä edes kesätöihin, ei ole yhtään rahan perään. Tässä asiassa huono juttu koska kesätyö on niin paljon muutakin
Ap.

Vierailija
9/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:09"]

Viimeisen 3-4 vuoden ajan on saanut pitää osa joulu ja synttärilahjaksi saamistaan rahoista itsellään 

[/quote]

Mihin ne loput siis on menneet?
[/quote]
Säästötilille

Vierailija
10/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi 14 v. saa viikkorahaa, saanut  7 vuotiaasta alkaen. Käyttää sitä ihan järkevästi. Lainaa myös mulle, jos tulee pula käteisestä yms.  Suurimman osan on säästänyt. Meinasi ostaa läppärin vuosia sitten, mutta sitkuttelee vanhalla pöytäkoneella. Kummasti tarpeet vähenee, kun muistutan, että voi ostaa itse. Viimeksi käytti rahojaan siihen, että vei meidät vanhukset lounaalle joululomalla.

Vierailija
11/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lapset saa niin paljon rahaa? Sukulaisilta vai? Mun lapsi saattaa saada 20-40 e vuodessa.

Vierailija
12/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika kinuaa rahaa viikoittain, itse en anna mutta isänsä antaa yleensä kaiken käteisen mitä lompakosta löytyy. Sitten juhlitaankin isin rahat sileäksi. Keväästä syksyyn tekee kyllä onneksi töitä. Tämä siis 16v. 

Vierailija
13/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n tytär ei todellakaan tarvitse rahaa mihinkään koska ei sitä käytä. Kaikkien kohdalla näin ei kuitenkaan ole ja turha olla sinisilmäinen. Nuoren ei tarvitse välttämättä pyytää kotoa koska saa rahaa tai tavaraa muutenkin. Enkä nyt tarkoita mitään synttärilahjoituksia.

Vierailija
14/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16 v. saa kuukausirahaa 100e tililleen. Minusta on hyvä että oppii käyttämään rahaa. Siirtää itse säästötililleen osan, tai käyttää kokonaan jos on tarve. Ostaa itse leffalippunsa, mopobensansa yms. Me vanhemmat maksamme kännykänkulut ja vaatteet. Kesätöihin hakee, mutta tässä nykytilanteessa tuskin pääsee ikänsä takia.

Vierailija
15/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika 15 ei myöskään saa viikkorahaa, mutta saa toki pitää itsellään kaikki lahjarahat. Joskus laitan rahaa pojan tilille, jotta hänelle säästyisi jotain, mutta kun ei se itse tykkää ostaa mitään. Vaatteet ja ruuat ostan tietenkin minä ja jos haluaa vaikka jonkun pleikkapelin, niin pyytää sen synttäri- tms. lahjaksi. Toiset on sellaisia, ettei niitä mikään omistaminen kiinnosta. Olen itse vähän samanlainen. Mitä vähemmän tavaraa, sitä parempi.

Vierailija
16/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi teininä ollut rahaa, olisin ostanut alkoholia. Sain mitä tarvitsin. Enpä taida omillenikaan antaa. Paljon näkee lapsia kaupungilla sipsien ja karkkien kans...vink,vink

Vierailija
17/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään samanikäinen saa viikkorahaa, mutta saa sukulaisilta jotain lahjarahoja joskus. Ne on säästössä. Me maksamme kyllä kaikki menot ja karkit ja muut. Hän ei koe tarvetta viikkorahaan. Tämä tyyli sopii meille. Joku muu tyyli sopii jollekin muulle.

Vierailija
18/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain suinkin pystyisin, antaisin 17 vuotiaalle 100 €/kk. Eipä vain ole mistä antaa.

Vierailija
19/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä huoleta miten lapsi oppii käyttämään rahaa jossei ollenkaan saa/tarvi harjoitella. Eikö viikko/kuukausirahaa anneta juuri sen takia että lapsi oppisi että jos hassaa rahansa ekana päivänä niin loppuajan on sitten rahaton. Sitte ku lapsi muuttaa omilleen ja pitää ite maksaa vuokra ja muut laskut on vähän myöhästä opetella tuota.

Vierailija
20/25 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Viimeisen 3-4 vuoden ajan on saanut pitää OSA joulu ja synttärilahjaksi saamistaan rahoista itsellään"

Siis jos lapsi saa lahjaksi rahaa saa hän pitää vain niistä osan. Ymmärsinkö oikein? Jos ymmärsin niin, niin miksi ihmeessä te viette osan lapsen LAHJAKSI saaduista rahoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän