Haluun töihin ja eroon tosta kuntakokeilusta
Eivät anna perustaa omaa yritystä, eivätkä hyväksy kursseille hakeutumistakaan!!!! Mitä vttua sitte voi tehdä???
Kommentit (25)
Kuntouttavaan kaikki työttömät!
T. Kuntakokeilun iloinen väki
– Asunnoton pitkäaikaistyötön helsinkiläismies sai virkailijalta kuulla, että hänellehän jää työmarkkinatuesta ihan hyvin rahaa, kun ei tarvitse maksaa vuokraa."
–Helsinkiläinen pitkäaikaistyötön kertoo, että ensimmäinen elonmerkki kuntakokeilusta oli asiakastyytyväisyyskysely.
”Tämä lienee uusi asiakasmalli. Olen aina kuvitellut, että ensiksi tulee palvelut ja sen jälkeen tyytyväisyyskysely.”
Edelliset kaksi lainausta Hesarin artikkelista,jossa käsiteltiin tätä meneillään olevaa kuntakokeilua.
Lisäksi artikkelissa eräs Turun kaupungin kuntakokeilussa työskentelevä haukkui oman kaupunkinsa organisaation.
No?
Aika nolo kommentti tuo ensimmäisessä lainauksessa kerrottu. Eikä kuvaa touhusta paranna tuo toinenkaan. Ja Turku on sinänsä kyllä oma lukunsa kaikissa muissakin asioissa.
Auttaako kuntakokeilu? Sitä kuntakokeilua oli muutama vuosi sitten eräissä muissa kunnissa. No, mitä teki kuntakokeilu yhdessä kaupungissa? Tarjosi alalta kuin alalta töitä omien virastojensa toimissa, palkkatukitöitä... Se siitä kuntakokeilusta!
Uskoisvat jo nuo hallituksen ja eduskunnan tyypit, ettei ketään kiinnosta toisen ihmisen toimeentulo, ei millään muotoa. Sitä ollaan vaan vxttuiluasenteella ja vahingoniloa tulvillaan liikkeellä. Kaikin mahdollisin keinoin isketään vielä alemmas.... Siinä sitä auttajaa.... Hyväntekijää... Hyväntahdon lähettiläitä oikein!
Käypä katsomassa työkkärin sivuilta työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet. Jälkimmäisiin kuuluu myös se, että oot tavoitettavissa. Eli onnea saamaasi karenssiin sitten kun oot estänyt kaikki kuntakokeilun numerot.
Vierailija kirjoitti:
– Asunnoton pitkäaikaistyötön helsinkiläismies sai virkailijalta kuulla, että hänellehän jää työmarkkinatuesta ihan hyvin rahaa, kun ei tarvitse maksaa vuokraa."
–Helsinkiläinen pitkäaikaistyötön kertoo, että ensimmäinen elonmerkki kuntakokeilusta oli asiakastyytyväisyyskysely.
”Tämä lienee uusi asiakasmalli. Olen aina kuvitellut, että ensiksi tulee palvelut ja sen jälkeen tyytyväisyyskysely.”
Edelliset kaksi lainausta Hesarin artikkelista,jossa käsiteltiin tätä meneillään olevaa kuntakokeilua.
Lisäksi artikkelissa eräs Turun kaupungin kuntakokeilussa työskentelevä haukkui oman kaupunkinsa organisaation.
No?
Aika nolo kommentti tuo ensimmäisessä lainauksessa kerrottu. Eikä kuvaa touhusta paranna tuo toinenkaan. Ja Turku on sinänsä kyllä oma lukunsa kaikissa muissakin asioissa.
Auttaako kuntakokeilu? Sitä kuntakokeilua oli muutama vuosi sitten eräissä muissa kunnissa. No, mitä teki kuntakokeilu yhdessä kaupungissa? Tarjosi alalta kuin alalta töitä omien virastojensa toimissa, palkkatukitöitä... Se siitä kuntakokeilusta!
Uskoisvat jo nuo hallituksen ja eduskunnan tyypit, ettei ketään kiinnosta toisen ihmisen toimeentulo, ei millään muotoa. Sitä ollaan vaan vxttuiluasenteella ja vahingoniloa tulvillaan liikkeellä. Kaikin mahdollisin keinoin isketään vielä alemmas.... Siinä sitä auttajaa.... Hyväntekijää... Hyväntahdon lähettiläitä oikein!
Pärskähdin aamulla nauruun, kun luin noita Hesarin kuvailuja. Työttömillä taitaa kuitenkin olla naurut vähissä. Tämän siitä saa, kun palkataan epäpätevää porukkaa ja annetaan niille liikaa töitä. Ja sääliksi käy niitä kuntakokeilun työntekijöitä, jotka osaavat ja yrittävät tehdä parhaansa.
On kuulemma suorastaan pulaa työntekijöistä. Mitä aloittaja siellä työttömänä enää roikkuu, ei muuta kuin reippaasti kysymään töitä.
Boomerit luulee että nykypäivänä saa töitä kun vaan menee firman ovelle ja kysyy.
Mäkin haluun eroon tästä s**tanan kuntakokeilusta.
t. omavalmentaja
Itse aion vitkutella osa-aikatyössä niin pitkään kuin mahdollista koska saan osapäivärahaa.
Minulla on Omavalmentaja!
Ja todellakaan koko valmennuksesta ei ole mitään hyötyä. Mitään uutta ei ole vielä ehdotettu!!
On tarjottu jotain korttikoulutusta (suoritin itse), hissipuhekoulutusta😀
Koska olen siis töissä monet tarjotut koulutukset (lyhytkoulutukset) on osuneet työpäiville.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit luulee että nykypäivänä saa töitä kun vaan menee firman ovelle ja kysyy.
Minun Omavalmentaja ehdotti tätä😬
Mullekin valmentaja sanoi, että: nyt sulla on aikaa, soittaa ja verkostoidu ja kysy töitä.
"Eivät anna perustaa omaa yritystä"
Wut? Tuo on kyllä lainvastaista jos totta.
"Hissipuhekoulutusta", mihinkä tällä työllistyy? Hissiääneksi? "Plim! Saavuitte viidenteen kerrokseen."
Miksi yrityksen perustamiseen tarvitsisi työkkärin luvan?
Vierailija kirjoitti:
Itse aion vitkutella osa-aikatyössä niin pitkään kuin mahdollista koska saan osapäivärahaa.
Minulla on Omavalmentaja!
Ja todellakaan koko valmennuksesta ei ole mitään hyötyä. Mitään uutta ei ole vielä ehdotettu!!
On tarjottu jotain korttikoulutusta (suoritin itse), hissipuhekoulutusta😀
Koska olen siis töissä monet tarjotut koulutukset (lyhytkoulutukset) on osuneet työpäiville.
Saatko päiväraha liitosta? Kuinka kauan pitää olla töissä ja liitossa, että saada rahaa sieltä? Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluun eroon tästä s**tanan kuntakokeilusta.
t. omavalmentaja
Sanoin jo kauan sitten että tämä kokeilu ei tule tuottamaan yhtään mitään tuloksia. Sitten tuli uutiset siitä että ei saada henkilökuntaa rekrytoitua. En minäkään lähtisi. Suunnittelu on aivan varmasti ollut surkeaa ja sitten sählätään aikansa kunnes kokeilu loppuu ja käteen ei jää mitään.
Mullekin tuli viimeksi kuntakokeilun virkailijan kanssa riita puhelimessa, kun puhuttiin ensin oikein mukavaan sävyyn ja kerroin suunnitelmistani. Sitten hän yritti patistaa minua työkokeiluun eräälle verstaalle alalle, johon minulla on koulutus (ja tiedän että kyseisestä tukipajasta ei voi oikeaa työtä saada) ja sanoin että en halua ilmaiseksi mennä tekemään oman alani työtä, varsinkaan jos sillä ei ole mahdollisuutta johtaa mihinkään.
Eikös työkokeiluun ole juuri uuden työn tai alan kokeiluun ?! Vai orjatyötäkö?
Loppu puhelu oli pelkkää tiuskimista ja vittuilua molemminpuolin.
Vierailija kirjoitti:
"Eivät anna perustaa omaa yritystä"
Wut? Tuo on kyllä lainvastaista jos totta.
No miten kukaan estää toista perustamasta firmaa? Ei mitenkään eli ap:n tarina on ihan hieman väritetty. Muuten kuntakokeilusta samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
"Hissipuhekoulutusta", mihinkä tällä työllistyy? Hissiääneksi? "Plim! Saavuitte viidenteen kerrokseen."
Ei kun siellä opetetaan pitämään puhe sen hissimatkan aikana.
En vastaa enää ikinä niille. Estän sen numeron joka kerta ja vaihdan tarvittaessa liittymän ja numeron.