Onko oikein viedä lapsi tarhaan päiväksi, vaikka iltatyö?
Jotta saa omaa aikaa. Isä päivätyössä. Äiti siis illat ravintolassa töissä. Rupesin miettimään, kun kaverini hehkutti, että vihdoin saa omaa aikaa, kun lapsen (10kk) voi viedä tarhaan ja itse maata kotona. Itselläni ei ole lapsia, joten en näistä asioista tiedä.
Kommentit (9)
No ei kai se oikein ole, mutta jotkut on tuollaisia. Tietysti eihän se lapsi tiedä mitä vanhemmat tekee päivisin, yh-isän lapsen päivät kai olisi tuollaisia että päivä ollaan hoidossa ja ilta isän kanssa. Sinänsä kai se voi olla hyväkin järjestely jos äiti ei hirveesti välitä lapsen kanssa olla ja isä taas jaksaa keskittyä lapseen, jos äiti esim. aamupäivisin sitten siivoaa ja laittaa ruoat valmiiksi.
Itse olen iltatöissä, enkä missään nimessä veisi lastani heti aamusta hoitoon. Missä vaiheessa sen lapsen kanssa sitten viettäisi aikaa? Oma lapseni menee yhdeltä hoitoon ja isä hakee sitten kun neljän-viiden väliin pääsee töistä.
Eli omasta mielestä on väärin tehdä kuten ystäväsi aikoo. Sitä paitsi koko päivä alle 1-vuotiaalle päiväkodissa on tajuttoman pitkä aika olla erossa vanhemmista...
Outoa minusta, milloin sitten näkee lastansa? Luulisi, että on lähinnä ikävä kun ei näe lastaan. Minulla ainakin olisi.
Äitihän tekisi tavallaan kaksi työvuoroa: ensin lapsen kanssa kotona, ja sitten illan muualla. Ja mistä tietää, vaikka ravintola-alalla työskentelevä painaisi duunia viikonloppuisinkin. Joten kai se on ihan ok että välillä saa olla ihan itsekseenkin, levätä ja vaikka harrastaa jotain mikäli pää ei muuten kestä? Mutta vähän liioittelulta tuntuu, että sitä "omaa aikaa" pitäisi saada joka päivä ja aamusta iltaan.. Osa-aikahoidon ymmärrän kyllä.
Meidän päiväkodin rytmiin ei ole mitään järkeä viedä vasta yhdeltä kun ovat unilla joten vien noin kl 10 kun menen 14 töihin. Lapset 4 ja 6 joten pääsevät edes vähän touhuun mukaan. Isä hakee heidät kl 16 maissa.
joskus vien jo kl 9 että ehtivät askartelu/leikkituokioon. tosin tuolloin kl 10 menevät ulos niin voin jättää suoraan vaatteet päällä ulos. En koe huonoa omatuntoa että ehdin tuossa välissä makoilla kotona (lue siivota, laittaaa ruokaa) ja en ole kuin noin kerran viikossa iltavuorossa, joten näen kyllä lapsiani myös iltaisin.
No miksi se tarhassa on jos vanhempi kotona? Odottakoot koulua vaan.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 14:26"]Äitihän tekisi tavallaan kaksi työvuoroa: ensin lapsen kanssa kotona, ja sitten illan muualla. Ja mistä tietää, vaikka ravintola-alalla työskentelevä painaisi duunia viikonloppuisinkin. Joten kai se on ihan ok että välillä saa olla ihan itsekseenkin, levätä ja vaikka harrastaa jotain mikäli pää ei muuten kestä? Mutta vähän liioittelulta tuntuu, että sitä "omaa aikaa" pitäisi saada joka päivä ja aamusta iltaan.. Osa-aikahoidon ymmärrän kyllä.
[/quote]
Isän kannattaisi jättää lapsi illaksi vielä hoitoon ettei tulisi kahta työvuoroa peräkkäin..
No ei.