Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ja hormonaalinen ehkäisy

Vierailija
04.02.2015 |

Hei uskooko joku muukin, että me kaikki naiset oltaisiin enemmän omia itsejämme, jos emme käyttäisi ikinä hormonaalista ehkäisyä. Itse lopetin hormonihirviönä olemisen reilu kolme kk sitten. Pidän itsestäni, elämästäni ja miehestäni kun en ole ylimääräisten hormonien vaikutuksen alaisena :)

Onko joku samaa mieltä? Kuinka erilaisia me kaikki maailman naiset olisimme, jos emme työntäisi hormoneja itseemme? Jännä ajatus.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä usko. Mulla hormonikierukka ollut pitkään ja kun se välillä oli pois (raskautta yritettiin), niin enpä huomannut eroa omassa käytöksessä tai muussakaan. Ainoastaan vitutti menkat.

Vierailija
2/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tietenkin se joillekin sopii. Mutta itsestäni tulee ainakin vittumainen ämmä. Näin "luomuna" olen paljon miellyttävämpi henkilö kaikinpuolin. Toki menkat on kivuliast ja vuotoa on paljon, mutta mieluummin niin kuin nainen helvetistä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:05"]Niin, tietenkin se joillekin sopii. Mutta itsestäni tulee ainakin vittumainen ämmä. Näin "luomuna" olen paljon miellyttävämpi henkilö kaikinpuolin. Toki menkat on kivuliast ja vuotoa on paljon, mutta mieluummin niin kuin nainen helvetistä ;)
[/quote]
t. Ap

Vierailija
4/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon tai uskon ainakin ettei hormonaalinen ehkäisy sovi kaikille. Itse söin e - pillereitä pari vuotta jonka jälkeen aloimme yrittämään lasta. Meni pari vuotta ennen kuin tulin raskaaksi ja neuvolassa epäiltiin että johtui pillereistä kehooni jääneestä hormoonista etten tullut raskaaksi. Ja toista lasta tehdessä ensimmäisellä yrityskerralla raskaaksi. Voi toki olla tuurista kiinni mutta enpä usko..

Vierailija
5/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hormonit voi olla vaikuttamatta. Toisilla vaikutus on pienempi, mutta ylimääräiset kehoon ulkopuolelta laitetut hormonit vaikuttavat kaikkiin.

Oon miettinyt, että kuinka moni mies suostuisi päivittäin syömään hormoneja vain siksi, että naisesta kortsun kanssa pelaaminen ei oo kivaa. Tuskin kovin moni.

Vierailija
6/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:10"]Ei hormonit voi olla vaikuttamatta. Toisilla vaikutus on pienempi, mutta ylimääräiset kehoon ulkopuolelta laitetut hormonit vaikuttavat kaikkiin.

Oon miettinyt, että kuinka moni mies suostuisi päivittäin syömään hormoneja vain siksi, että naisesta kortsun kanssa pelaaminen ei oo kivaa. Tuskin kovin moni.
[/quote]

Oma mieheni vastasi "no en!", kun kysyin että suostuisiko käyttämään hormoniehkäisyä, jos semmoinen miehille kehiteltäisiin. Itse olin haluton mihinkään, mietin jopa kuolemaa. Kaikki oli "ihansama" ja vedin itkupotkuraivarit usein. Nyt ei oo tarvinnut ja elämä maistuu :) saan vielä asua yhteisessä kodissakin mieheni kanssa ;) gyne sano, ettei mun kannata kiusata itseäni hormoneilla. Elämä on parempaa. Vaikka sitten käytetäänkin kondomia. T. Ap

Vierailija
7/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokeillut hormonaalista ehkäisyä, joten en voi omia kokemuksiani jakaa. Yksi ystäväni vaikutti kyllä iloisemmalta, kun oli yli puoli vuotta käyttämättä e-pillereita ja sen jälkeen on taas kiukutellut jatkuvasti. Voi siihen kai muutkin asiat vaikuttaa, kuten parisuhteen lisäämä kuormitus.

Vierailija
8/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ehkäisypillerit aiheuttivat mielialan vaihteluita ja jonkinlaista negatiivista sensitiivistä ja tunteilua asioiden suhteen, sekä itkuisuutta. Samanlaisia kun raskauden aikana on ollut. En todellakaan ole ollut hormonaalisen ehkäisyn enkä raskauden aikana ns. oma itseni.

Vierailija
9/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa nää entiset pillerihiiret, jotka lopetettuaan tulevat julistamaan asiaa, kuin olisivat keksineet jonkin huikean uuden keksinnön.

T. Kuparikierukka jo kuudetta vuotta

Vierailija
10/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs mitä mieltä olette, kun on ajatus siitä, että kun tapaa potentiaalisen kumppanin, niin "oikeampi" arvio sopivuudesta muodostuu silloin, kun nainen on omien hormoniensa kanssa liikenteessä. Eli kun on käytössä hormonaalinen ehkäisy, niin voi helpommin tehdä "väärän" valinnan? :)
Ap

Vierailija
11/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:28"]Mua huvittaa nää entiset pillerihiiret, jotka lopetettuaan tulevat julistamaan asiaa, kuin olisivat keksineet jonkin huikean uuden keksinnön.

[/quote]

No eikö oo ihanaa, että joskus edes oivaltaa? :D itse olin monta vuotta ilman mitään horrmoneja, mutta kun sattuikin parisuhde eteen, niin piti taas todeta, että hormonit eivät ole mua varten. Ap

Vierailija
12/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta söin e-pillereitä ja nyt on 10 vuotta ollut hormonikierukka. Muutamaan vuoteen välissä ei mitään. En ole huomannut mitään vaikutuksia olotilaan tai käytökseen oli kropassa hormoneita tai ei. Painokin pysynyt samassa vuosikymmeniä.

Vierailija
13/13 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:28"]

Mua huvittaa nää entiset pillerihiiret, jotka lopetettuaan tulevat julistamaan asiaa, kuin olisivat keksineet jonkin huikean uuden keksinnön.

[/quote]

Mikä siinä on niin huvittavaa? Kaikki eivät voi käyttää edes kuparikierukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän