Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on narsistinen mies?

Vierailija
04.02.2015 |

Millaista on olla suhteessa narsistisen tai narsistisia ominaisuuksia omaavan miehen kanssa? Esimerkkejä kaipaan kiitos. Koitan selvittää onko mies narsistinen vai vain kusipää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni:

-oli mustasukkainen mun miespuolisista kavereista ja  työkavereista. Syyllisti jo jos olimme samaan aikaan liikkeellä ja satuin vain katsomaan jotain miestä. Ei lopulta voitu käydä yhdessä baarissa tästä syystä

-edelliseen liittyen pahoinpiteli mut, kun kuuli, että olin kaupungilla törmännyt entiseen miespuoliseen työkaveriin ja viettänyt hänen ja kaverinsa kanssa aikaa (ihan hauskanpitoa)

-lopulta mun piti salata se, että tapasin yhtä miespuolista kaveriani, koska ex ei hyväksynyt tätä ollenkaan. Kaverini oli homo, mutta exän mielestä silti menin aina häntä "pettämään"

-kaikesta edellämainitunkaltaisesta epäluuloisuudesta huolimatta mies petti minua useita kertoja

-riitatilanteissa mies oli tunteeton, hän ei koskaan pyrkinyt selvittämään asioita niin, että tulisi ymmärrystä siitä, mistä ongelmat aiheutuivat. Sopiminen oli mekaanista. Riitely meni yleensä tähän tapaan: mies pillastui jostain (esim. joku mustasukkaisuusjuttu) ja halusi kieltää minulta jotain. Kun en suostunut (esim. että en olisi saanut lähteä baariin ollenkaan kaverien kanssa) niin mies uhkaili erolla. Sitten saatoin sanoa, että ok, se on ero. Olimme erossa pari päivää (joiden aikana mies mahdollisesti petti minua) ja sitten vaan sovittiin puhumatta asiasta mitenkään.

-mies myös valehteli tai pimitti totuutta, ja käytti valkoisia valheita

-hänellä oli myös tosi mukava ja miellyttävä puoli ja antoi itsestään kuvan, että tekee kaikenlaisia mielenkiintoisia asioita elämässä

-hän ei pystynyt nauramaan itselleen ja hän oli riitatilanteissa myös häikäilemätön tavalla, josta tuli vaikutelma, että hänellä ei ole syyllisyydentuntoa tai omatuntoa

-kun en tehnyt, kuten hän olisi halunnut hän syyllisti siitä sillä, että hän on nyt "pettynyt", koska "olisin halunnut tehdä susta mun vaimon" - en siis ollut hänelle mikään itsellinen ihminen.

Vierailija
2/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 12:09"]Exäni:

-oli mustasukkainen mun miespuolisista kavereista ja  työkavereista. Syyllisti jo jos olimme samaan aikaan liikkeellä ja satuin vain katsomaan jotain miestä. Ei lopulta voitu käydä yhdessä baarissa tästä syystä

-edelliseen liittyen pahoinpiteli mut, kun kuuli, että olin kaupungilla törmännyt entiseen miespuoliseen työkaveriin ja viettänyt hänen ja kaverinsa kanssa aikaa (ihan hauskanpitoa)

-lopulta mun piti salata se, että tapasin yhtä miespuolista kaveriani, koska ex ei hyväksynyt tätä ollenkaan. Kaverini oli homo, mutta exän mielestä silti menin aina häntä "pettämään"

-kaikesta edellämainitunkaltaisesta epäluuloisuudesta huolimatta mies petti minua useita kertoja

-riitatilanteissa mies oli tunteeton, hän ei koskaan pyrkinyt selvittämään asioita niin, että tulisi ymmärrystä siitä, mistä ongelmat aiheutuivat. Sopiminen oli mekaanista. Riitely meni yleensä tähän tapaan: mies pillastui jostain (esim. joku mustasukkaisuusjuttu) ja halusi kieltää minulta jotain. Kun en suostunut (esim. että en olisi saanut lähteä baariin ollenkaan kaverien kanssa) niin mies uhkaili erolla. Sitten saatoin sanoa, että ok, se on ero. Olimme erossa pari päivää (joiden aikana mies mahdollisesti petti minua) ja sitten vaan sovittiin puhumatta asiasta mitenkään.

-mies myös valehteli tai pimitti totuutta, ja käytti valkoisia valheita

-hänellä oli myös tosi mukava ja miellyttävä puoli ja antoi itsestään kuvan, että tekee kaikenlaisia mielenkiintoisia asioita elämässä

-hän ei pystynyt nauramaan itselleen ja hän oli riitatilanteissa myös häikäilemätön tavalla, josta tuli vaikutelma, että hänellä ei ole syyllisyydentuntoa tai omatuntoa

-kun en tehnyt, kuten hän olisi halunnut hän syyllisti siitä sillä, että hän on nyt "pettynyt", koska "olisin halunnut tehdä susta mun vaimon" - en siis ollut hänelle mikään itsellinen ihminen.
[/quote] Huh, niin tuttua :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas liikutaan heikoilla jäillä.Ketään ei voi leimata narsistiksi, vaan vaatii psykiatrin diagnoosin. On olemassa kusipäitä ja narsisteja, asiaan perehtymättömän on turha lähteä diagnosoimaan, koska ei ole siihen pätevyyttä.

Vierailija
4/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mies ei vaan ole sinulle sopiva. omat luonteenpiirteesi ovat täydelliset?

akkojen hysteriaa.

Vierailija
5/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Mieheni on auttavainen kyllä, mutta tunnekylmä.

Vierailija
6/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:01"]

Nyt taas liikutaan heikoilla jäillä.Ketään ei voi leimata narsistiksi, vaan vaatii psykiatrin diagnoosin. On olemassa kusipäitä ja narsisteja, asiaan perehtymättömän on turha lähteä diagnosoimaan, koska ei ole siihen pätevyyttä.

[/quote]

Palstan mukaan miehissä on narsisteja vaikka kuinka, mutta jos samat heikot ominaisuudet ovat naisessa niin mies on ollut jotenkin sika ja naisen paha käytös on miehen syytä ja tälle opetus!!

Vierailija
7/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikahan on aina vain miehissä? oletko noin muutenkin miesvastainen ämmä?

Vierailija
8/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:01"]

[/quote]

Olen samaa mieltä tuosta, mutta voin itse perustella vielä, mitkä piirteet sopivat exääni.

Lähtökohta ei koskaan ollut se, että hän toimii väärin. Kaikella hänen toiminnallaaan oli aina oikeutus ja hän oli aina oikeassa. Hän ei koskaan oppinut riidoista ja ristiriitatilanteista, kuten jotkut, ei siis kasvanut ihmisenä. Ristiriitatilanteissa kyse oli siitä, sopeuduinko hänen tahtoonsa vai en. Muu ei ollut mahdollista.

Hän siis pyrki eristämään minut tapaamasta kavereitani tai yleensä yhteyksistä, joissa ei voinut kontrolloida minua. Eli kun on sanottu, että narsisti on aurinko ja kaikki kiertävät hänen ympärillään, se piti täysin paikkaansa.

3

Vierailija
9/9 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 11:55"]

Koitan selvittää onko mies narsistinen vai vain kusipää.

[/quote]

Mitä väliä tällä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan