KP6 seksiä, mitkä mahdollisuudet raskauteen?
Ekaksi sanottakoon, että minä ja mieheni emme yritä raskautta, mutta toki tiedostamme riskit, että jokainen suojattu yhdyntäkin voi johtaa raskauteen.
Ollaan joskus harrastettu suojaamatonta seksiä mun menkkojen aikaan, koska menkat ovat tosi niukat, eka päivä jonkin verran vuotoa, toka päivä vähemmän, kolmas päivä ihan pikkuisen tihuttaa ja neljäs ja viides päivä ovat yleensä jo aikalailla verettömiä, eli just kp 4 ja kp5 ollaan joskus harrastettu seksiä kun ne ekat 5 päiväähän yleensä luokitellaan hyvinkin varmoiksi päiviksi.
Nyt sitten huomasin, että olin laskenut menkat väärin ja kp6 harrastimme vielä suojaamatonta seksiä... ei pitäis panikoida mutta panikoin nyt kuitenkin...
Onko joku teistä tullut raskaaksi harrastettuaan seksiä kp6 ja jos näin niin kuinka pitkä kierto sulla oli?
Kommentit (10)
Sehän riippuu kierron pituudesta ja ovulaation ajankohdasta. Mulla on noin 34 päivän kierto jolloin kp 6-10 on aivan turvallinen ajankohta, yleensä olis on noin kp 20. Sitä on huono ennustaa.. :) Meillä käytössä keskeytetty yhdyntä, vauva ei olisi katastrofi.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:29"]
Sehän riippuu kierron pituudesta ja ovulaation ajankohdasta. Mulla on noin 34 päivän kierto jolloin kp 6-10 on aivan turvallinen ajankohta, yleensä olis on noin kp 20. Sitä on huono ennustaa.. :) Meillä käytössä keskeytetty yhdyntä, vauva ei olisi katastrofi.
[/quote]
Kiitos vastauksesta :)
Itselläni on kierto 26-28 pv ja en ole koskaan ovistestejä käyttänyt mutta olen ollut tuntevinani oviksen yleensä siinä kp 12 tienoilla
Meilläkin on käytössä keskeytetty yhdyntä, sehän on oikeastaan aika luotettavakin ehkäisy. Ei olla tultu raskaaksi vaikka ollaankin tätä tehty (plus sitten ne kp 3-5 oltu keskeyttämättä) ja yhden kerran olen tullut raskaaksi ekasta kierrosta, mutta silloin harrastimme seksiä ilman keskeytyksiä suunnilleen joka toinen päivä koko kierron ajan.
Jos sulla on normaalikierto eikä stressitekijää just nyt haittaamassa kiertoa, niin tuskin olet raskaana.
Jokaisessa kierrossa on noin 20% mahdollisuus raskauteen, joten epätodennäköistä raskautua jo kp6. Ehkä tulevan lapsen on tarkoitus syntyä, jos tuosta alkunsa on saanut :D
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:29"]
[/quote]
Kiitos vastauksesta :)
Itselläni on kierto 26-28 pv ja en ole koskaan ovistestejä käyttänyt mutta olen ollut tuntevinani oviksen yleensä siinä kp 12 tienoilla
Meilläkin on käytössä keskeytetty yhdyntä, sehän on oikeastaan aika luotettavakin ehkäisy. Ei olla tultu raskaaksi vaikka ollaankin tätä tehty (plus sitten ne kp 3-5 oltu keskeyttämättä) ja yhden kerran olen tullut raskaaksi ekasta kierrosta, mutta silloin harrastimme seksiä ilman keskeytyksiä suunnilleen joka toinen päivä koko kierron ajan.
[/quote]
Lopulta se aikaikkuna raskaaksituloon on pieni, jos tuntee kiertonsa ja ovuloi vain kerran kuukaudessa. Siittiöt voivat elää noin 5vrk. Ovulaation jälkeen emme edes aina keskeytä.. Meillä on toiminut pitkään. Mainittakoon vielä, että olemme molemmat hedelmällisiä :D
Toivottavasti lopputulos on teillä mieleinen
Mä tulin raskaaksi kp10. Kierto jotain 27 - 28 pv luokkaa, ja menkat kestää n.4-5 päivää. Eli aina voi riski olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:29"] Sehän riippuu kierron pituudesta ja ovulaation ajankohdasta. Mulla on noin 34 päivän kierto jolloin kp 6-10 on aivan turvallinen ajankohta, yleensä olis on noin kp 20. Sitä on huono ennustaa.. :) Meillä käytössä keskeytetty yhdyntä, vauva ei olisi katastrofi. [/quote] Kiitos vastauksesta :)
Itselläni on kierto 26-28 pv ja en ole koskaan ovistestejä käyttänyt mutta olen ollut tuntevinani oviksen yleensä siinä kp 12 tienoilla Meilläkin on käytössä keskeytetty yhdyntä, sehän on oikeastaan aika luotettavakin ehkäisy. Ei olla tultu raskaaksi vaikka ollaankin tätä tehty (plus sitten ne kp 3-5 oltu keskeyttämättä) ja yhden kerran olen tullut raskaaksi ekasta kierrosta, mutta silloin harrastimme seksiä ilman keskeytyksiä suunnilleen joka toinen päivä koko kierron ajan. [/quote] Lopulta se aikaikkuna raskaaksituloon on pieni, jos tuntee kiertonsa ja ovuloi vain kerran kuukaudessa. Siittiöt voivat elää noin 5vrk. Ovulaation jälkeen emme edes aina keskeytä.. Meillä on toiminut pitkään. Mainittakoon vielä, että olemme molemmat hedelmällisiä :D Toivottavasti lopputulos on teillä mieleinen
[/quote]
Kiitos sullekin viestistä.
Itsekin mietin, että jos tästä nyt tulisin raskaaksi niin kaipa se olis sitten tarkoituskin :D
Todellakin, emme nyt raskautta toivo... esikoisemme on vielä niin pieni ja ajatus toisesta vauvasta tähän arkeen kuulostaa mahdottomalta...Totta kai kannamme vastuun, jos ehkäisy pettänyt mutta toivon kovasti, etten tulisi raskaaksi vielä kuitenkaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:41"]
Mä tulin raskaaksi kp10. Kierto jotain 27 - 28 pv luokkaa, ja menkat kestää n.4-5 päivää. Eli aina voi riski olla olemassa.
[/quote]
kp 10 on jo aika riskipäivä, useimmilla se ovulaatio tulee tollaisessa kierrossa siinä kp12 - kp14 välillä joten raskaaksi tulo jos kp10 suojaamatonta seksiä on aika normaalia.
KP6 suojaamatonta seksiä ja nyt KP15 menossa. Alamahassa paineen tunnetta ja menkkamaista jomotusta jo varmaan viikon päivät. Lisäksi eilen alkoi etova olo KP14. Kierto mulla yleensä 28. Mietin raskauden mahdollisuutta..?
Vanha juttu eikä ap kertonut kuinka kävi, mutta olisiko muita jotka näitä lukee ja kokemuksia?
kiitos alapeukuista, olis toki kiva jos joku voisi vastatakin :D