Mitä työtä voi tehdä sosionomi amk joka
ei jaksa hoitaa ketään. Olin 15 vuotta toisella alalla ja kohta yt:t. Lukupäätä ei oo.
Kommentit (5)
Sosionomit ovat jokapaikanhöyliä. Osaavat omastamielestään kaikkea. Vanhukset, lapset,sairaat, vammaiset, mielenterveyspotilaat/kuntoutujat,lastensuojelu, jaadijaadijaadijaaa.
oikeasti eivät osaa mitään, mutta ei hätää, kaikki sen tietävät. Etenkin työnantajat. Ovat itse aidosti hämmästyneitä kun ei otetakaan vakavasti ihan ammatti-ihmisten joukosta.
usein heidät palkataan, kun ketään oikeaa ammattimiestä/naista ei ole saatavilla tai kun halutaan säästää palkkakustannuksissa, eikä työn jälki ole niin nökönuukaa.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:17"]
Sosionomit ovat jokapaikanhöyliä. Osaavat omastamielestään kaikkea. Vanhukset, lapset,sairaat, vammaiset, mielenterveyspotilaat/kuntoutujat,lastensuojelu, jaadijaadijaadijaaa.
oikeasti eivät osaa mitään, mutta ei hätää, kaikki sen tietävät. Etenkin työnantajat. Ovat itse aidosti hämmästyneitä kun ei otetakaan vakavasti ihan ammatti-ihmisten joukosta.
usein heidät palkataan, kun ketään oikeaa ammattimiestä/naista ei ole saatavilla tai kun halutaan säästää palkkakustannuksissa, eikä työn jälki ole niin nökönuukaa.
[/quote]
Et ilmeisesti päässyt sosionomikoulutukseen?
Eivät sosionomit ole hoitajia. he tekevät yleensä ohjaavaa työtä, pitävät virikeryhmiä tms. tai sitten käsittelevät asiakkaiden kela ja sossu asioita.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:48"]
Eivät sosionomit ole hoitajia. he tekevät yleensä ohjaavaa työtä, pitävät virikeryhmiä tms. tai sitten käsittelevät asiakkaiden kela ja sossu asioita.
[/quote]
Voivat myös työskennellä lastenkodeissa ja nuorioskodeissa, lastensuojelussa sosiaalityöntekijän työparina, kriisityössä jne.
Sosionomi on edelleen monelle tuntematon ammattinimike (jotkut sekoittavat mm. lähi- ja sairaanhoitajiin), jota etenkin av-palstalla tykätään parjata. Siitä huolimatta sosionomit työllistyvät hyvin ja koulutuksiin on niin isoa tunkua, että voi olla lähemmäs tuhat hakijaa ja näistä vain viisikymmentä pääsee sisään.
Miksi edes haluaisit sosionomiksi, jos ei kenenkään hoitaminen kiinnosta?