Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten kotitehtävät

Vierailija
15.11.2021 |

Saako lapsenne tehdä kotitehtävät jo koulussa? Hämmentyneenä kuuntelin taas kuinka niitä ei saa tehdä koulussa vaan ne pitää oikein säästämällä säästää kotiin tehtäviksi. Tämä kuulostaa vaan todella kummalta sääntelyltä kun itse tehtiin niitä milloin missäkin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä toinen lapsista on tehnyt oikeastaan aina läksyt jo koulussa. On nyt lukion tokalla.

Sinänsä ymmärrän, miksi niitä läksyjä ei pitäisi koulussa tehdä. Läksyjen idea on parantaa muistamista ja oppimista palauttamalla uudelleen opittu uudelleen mieleen. Oppimisen kannalta on siis parempi tehdä tehtävät kahdessa eri otteessa kuin kerralla putkeen. Ymmärrän myös miksi usein käsketään tekemään kotona, ei kaverin luona. Kaverin kanssa tehtynä läksyt on kokemukseni mukaan usein tosi huolimattomasti tehty, kun on kiire tekemään muuta.

Ei siitä kuuluisi silti kaikkia rangaista jos joku tekee väärin. Eikä iltapäiväkerhossa tekemistä sitten kuitenkaan kielletä, ettei ihan taas suju nämä säännöt tasan.

No täällä itse asiassa kiellettiin se iltikessäkin teko. Perusteluna se, että kotona tehdään huolellisemmin + vanhempien kuuluu nähdä kuinka läksyt sujuvat. Täällä vanhempien kuuluu vielä tarkistaa ja kuitata kaikki pikkukoululaisten läksyt.

Mä odotan että tämä on seuraava sääntö josta täällä saan kuulla.

Vierailija
22/29 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. Oma musselu-mussukka joutuu koulun jälkeen kertaamaan opittuja asioita ja voi näin vielä vahvistaa koulussa oppimaansa. Miten minun musselon oikeuksia näin rajusti poljetaan.

Niin. Ajattele meitä jotka teki läksyt missä sattu huvittaan kasvoi näin kieroja valittavia aikuisia. On nyt tulevaisuuden sukupolvella mahdollisuus kasvaa suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapselta menee läksyihin pari tuntia illassa. Ei noita mitenkään ehtisi koulussa tehdä.

Vierailija
24/29 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapselta menee läksyihin pari tuntia illassa. Ei noita mitenkään ehtisi koulussa tehdä.

Miten se on mahdollista?

Vierailija
25/29 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat sitten tehneet tänään kaupan tuulikaapissa kaverinsa kanssa läksyt kun koulun tiloissa ei ollut saanut tehdä.

Voi myös olla, että opettaja on huomannut, että läksyjä tehdään kaverin kanssa eikä itsenäisesti eli toisin sanoen jompikumpi kopsaa toiselta eikä taidot pääse kehittymään.

Mullekin tuli tästä mieleen läksyjen kopiointi. Miksi muuten tehtäisiin läksyt ehdoin tahdoin jossain tuulikaapissa eikä rauhassa kotona.

Vierailija
26/29 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista?

No siten, ettei koulussa ole kahta tuntia luppoaikaa, jolla tehdä läksyjä.

Vierailija
27/29 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli ekaluokkalainen tehnyt vahingossa liikaa tehtäviä yhden, niin joutui kumittamaan koulussa ja tehdä uudestaan seuraavaksi päiväksi. Eivät saa tehdä koulussa kotitehtäviä.

Ei ole totta. Väärää tietoa. Roskapuhetta. Provosointia.

Vierailija
28/29 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada, jos ope valittaa niin soitat hänelle että lapsi ne tehtävät tekee koululla koska silloin hän niihin itse parhaiten keskittyy.

Vierailija
29/29 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mahdollista?

No siten, ettei koulussa ole kahta tuntia luppoaikaa, jolla tehdä läksyjä.

Moni lapsi tekee tehtävänsä itsenäisesti, koulussa on yleisiä tiloja joita voi vapaasti käyttää välitunnilla joten kyllä näissä tiloissa voi läksyt myös tehdä. Itse tein usein lapsena kun ei ollut edes omaa huonetta kun koulun aloitin missä ois saanu olla rauhassa.