Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työtön äitiylomalle ja takaisin

Vierailija
03.02.2015 |

Voiko työtön palata työttömäksi samalle päivärahalle? Voiko jäädä hoitovapaalle?

Milloin raskaudesta pitää ilmoittaa te-toimistoon / liittoon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin ansiosidonnaiselta äitiyslomalle ja sen jälkeen sain ansiosidonnaista loput päivät, mitä siitä 500 päivästä oli jäljellä. Ilmoitin te-timistoon heti kun tiesin, milloin äitiysloma alkaa. Ehdottivat että jäisin jo aiemmin äitiyslomalle, mutta totesin että se on sitten pois sieltä toisesesta päästä ja ei ole lapsen edun mukaista ja aloitin siis äitiysloman normaalisti. Liitolla on varmasti omat ohjeet siitä, milloin pitää muutokset ilmoittaa.

Vierailija
2/5 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko työttömänä heti äitiysloman jälkeen uudestaan vai olitko hoitovapaalla?

Entä määräytyikö äitiyaraha verotulojen perusteella normaalisti vai työttömyyskorvauksen perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:30"]Olitko työttömänä heti äitiysloman jälkeen uudestaan vai olitko hoitovapaalla?

Entä määräytyikö äitiyaraha verotulojen perusteella normaalisti vai työttömyyskorvauksen perusteella?
[/quote] muakin kiinnostaa minkä mukaan sait seuraavan äitiylomarahan? Tai tuen? Osaako joku viisas sanoa onko viisasta olla työttömänä yli 6kk ennen seuraavan syntymää? Jos on alle niin onko tulot sitten kodinhoitotuen mukaan? Meillä tilanne että esikoinen täyttää 3v. Jo.

Vierailija
4/5 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla tilanne oli se, että olin jäänyt työttömäksi noin vuosi ennen kuin jäin äitiyslomalle. Äitiyspäiväraha määräytyi edellisen vuoden tuloista, eli ajalta, jolloin olin töissä.
Äitiyslomalta jäin taas suoraan työttömäksi, jolloin palasin samalle ansiosidonnaiselle tuelle, mitä sain ennen äitiyslomaa.
t.2

Vierailija
5/5 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää työttömäksi äitiysloman jälkeen ja joutuukin töihin niin saako missä vaiheessa jäädä enää hoitovapaalle tai lyhennetylle päivälle tmv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi