Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin vain olla työtön ikuisesti

Vierailija
03.02.2015 |

Aamulla herätys, liian aikaisin, haluasin vain nukkua. Joskus vahingossa herään pirteänä, mutta pirteys menee ohi heti kun pääsen töihin. Seuraavat 8 tuntia kuluvat kuin hidastetussa filmissä. Yritän olla vilkuilematta kelloa. Ei onnistu, ja joka kerta kun katson sitä niin aikaa on kulunut ehkä minuutti. Jatkan monotonisia hommiani ja haaveilen siitä, mitä kaikkea kivaa teen sitten kun pääsen kotiin. Kuluu ikuisuus, mutta lopulta työt loppuvat ja kotimatka koittaa. Mutta kappas, kotona en jaksakan enää mitään, väsyttää liikaa. Menen nukkumaan liian aikaisin ja silti aamu tulee liian pian.

Tätäkö tämä on? Lähinnä tuntuu siltä, että työt vievät kaiken ilon elämästä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän aikaa kun jatkat, niin sama monotonisuus löytyy myös työttömän elämästä.

Pienemmällä rahallisella korvauksella toki tässä tapauksessa.

Vierailija
22/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi unelmaelämää sellainen, että puolet vuodesta töissä, puolet työttömänä.  Minulla ei ole koskaan omassa elämässäni tylsää, perheessä, ihmissuhteissa, lemmikeissä, talossa ja puutarhassa on enemmän tekemistä kuin ehdin tehdä. Olen ollut myös työttömänä, ja ne olivat ihan onnellisia aikoja. Joka paikkaan ehti kävellen tai pyörällä, kavereita ehti nähdä koska itse pystyi joustamaan aikatauluistaan, ja jotenkin sitä aikaa vaan oli kaikkeen mukavaan. 

Kaverini elää näin, eli sesonkiaika on hektistä aikaa työnteon kannalta, mut sitten onkin monta kuukautta vapaata. Ansiosidonnainen on hyvä, on aikaa laittaa kotia, ottaa lapset vastaan koulusta ja tehdä käsitöitä. Harmittaa suorastaan, etten itse älynnyt että noinkin voi elää. Ei taloudellisia huolia, ehtii kaikkeen, itsestään voi pitää hyvää huolta, perhe hyötyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aletaan tarkemmin miettimään, niin ei tälle maapallolle ole ihmisiä sen takia luotu, että paiskittaisiin 24/7 töitä. Täällä on niin paljon hienoja juttuja ympäri maailmaa, et se työnteko on lähinnä haaskausta. Meille on suotu kuitenkin vain yksi elämä, eikä sitä kannata haaskata asioihin, jotka ei tee sua onnelliseksi. Ihminen on ihan itse luonut tämän työnteko ihanteen 8h per päivå, joka ei todellakaan sovi ihmiselle.

Ne ihmiset jotka tekee tasan tarkkaan just sitä mitä haluaa(lakia noudatten tietysti), niin he ovat oivaltaneet silloin elämäntarkoituksen. Toteuta itseäsi, tee työtä, josta oikeasti nautit tai älä tee mitään. Kunhan oma mielenterveys voi hyvin ja koet olevasi vapaa.

Vierailija
24/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 02:49"]Eikös ookkin kapitalismiin osallistuminen sitten hienoa ja elämän tarkoitus?

t. työtön
[/quote]

Jokainen voi jäädä siitä pois. Mielellään omilla rahoilla. Tuet pois.
Ehkä alkaa työ maittaa, kun ruoka loppuu ja alkaa tulla kylmä ulkona

Vierailija
25/31 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2015 klo 10:51"]Jos aletaan tarkemmin miettimään, niin ei tälle maapallolle ole ihmisiä sen takia luotu, että paiskittaisiin 24/7 töitä. Täällä on niin paljon hienoja juttuja ympäri maailmaa, et se työnteko on lähinnä haaskausta. Meille on suotu kuitenkin vain yksi elämä, eikä sitä kannata haaskata asioihin, jotka ei tee sua onnelliseksi. Ihminen on ihan itse luonut tämän työnteko ihanteen 8h per päivå, joka ei todellakaan sovi ihmiselle.

Ne ihmiset jotka tekee tasan tarkkaan just sitä mitä haluaa(lakia noudatten tietysti), niin he ovat oivaltaneet silloin elämäntarkoituksen. Toteuta itseäsi, tee työtä, josta oikeasti nautit tai älä tee mitään. Kunhan oma mielenterveys voi hyvin ja koet olevasi vapaa.
[/quote]

Omilla rahoilla. Ei muiden selkänahasta. Ei mitään tukia vapaille sieluille.
Raha ei tipu taivaasta

Vierailija
26/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:19"]Ai että, tiedän tuon tunteen! Olen kotisiivooja ja voi elämä miten vihaan tätä työtä, olen nyt puoli vuotta tehnyt tätä hommaa ja joka ikinen ilta ja aamu minua vituttaa yhä enemmän. Ei minua haittaa se, että liian pienellä palkalla pesen lapsiperheen vessanpytystä vauhtiviivoja tai pilkon putken tukkinutta pökälettä pienemmäksi kumihanskat käsissä, eikä se että moppaan isännän spermatahroja lattialta tai pyyhin kylpyhuoneen pöydältä ajeltuja partakarvoja, eikä edes se että samoista taloista löytyy aina samoista paikoista 2 euron kolikkoja piilotettuna, mutta se vituttaa että terveyteni on mennyt paskaksi tässä työssä. Olen ammatiltani koruartesaani mutta en löytänyt töitä, joten menin siivousalalle, ikävä kyllä skolioosiselkäni huutaa hoosiannaa työpäivän jälkeen, niskat ovat jatkuvasti jumissa ja töissä on niin kiire etten ehdi syödä eväitä missään vaiheessa työmatkaa ja asiakkaalla taas ei saa syödä. Argh! Neljän tunnin päästä pitää taas herätä duuniin, enkä saa unta vaikka menin jo 5 tuntia sitten nukkumaan ja pyörin sängyssä ensimmäiset kolme tuntia. Unilääkekään ei auttanut. [/quote] Olisiko sairausloman paikka.

[/quote]

Vierailija
27/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 06:41"]

Olen ollut työtön. Ennemmin kuolisin kuin jäisin enää työttömäksi. Työttömänä mietin päivittäin itseni tappamista, eikä muuta syytä ollut kuin työttömyys. On mullakin ikäviä työpaikkoja ollut, mutta joka ikinen niistä oli työttömyyttä parempi. 

[/quote] Kyllä mulla vaan on ollut työpaikkoja, joista olisin toivonut olevani poissa koko sen ajan kun kyseinen työsuhde kesti. Eli työttömyyskin voittaa joidenkin työpaikkojen olosuhteet ja etenkin veemäiset työyhteisön henkilöt! Jotkut duunipaikat vaan ovat sellaisia, että ainut hyvä on miltei palkan maksupäivä.

Vierailija
28/31 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:31"]

Nyt pitäisi jaksaa työskennellä sydänvikaisena ja maksaa veroja, että terveet nuoret saavat maata kotona lasten kanssa. Sattuu sieluun ja sydämeen.

[/quote]

Sulla on ihan sama oikeus irtisanoutua ja alkaa elämään tuilla kuin muillakin. Sä kuitenkin valitset ahneuksissasi työn vaapa-ajan sijaan, mutta silti valitat kuinka paskaa se on.

Olet yksinkertaisesti typerä.

Vierailija
29/31 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
30/31 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta työttömänä. Ei ole mukavaa, mutta eipä tästä enää poiskaan pääse. Tällä mennään loppuun asti. Jos pakottavat jonnekin kurssille tai kuntouttavaan niin sitten vain kaulakiikkuun.

Vierailija
31/31 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Voi kun voittais lotossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi