Päiväkodin työntekijät
Voisitteko jättää pois sen vanhempia holhoavan ja paasaavan asenteenne. Jos joku asia unohtuu niin riittää kun muistuttaa kerran. Älkää myöskään käyttäkö energiaanne kotiasioidan pohtimiseen tai siihen että mietitte miksi lapsi on niin paljon/vähän hoidossa.
Kommentit (8)
Musta olis kiva, jos välillä muistutettais. Lasten päiväkodissa hoitajat eivät turhia juttele, suorastaan pakenevat paikalta lasta hakiessa, ettei vaan joutuis jutteleen. Kiinnitin huomiota jo syksyllä päiväkotia aloitettaessa, ettei henkilökunta esim. tervehtinyt pihalla vastaan tullessa. Retkistä ym. saa lukea ilmoitustaululta, mutta niistä ei todellakaan mainita sanallisesti vanhemmille mitään.
Ja mä en jaksa enää muistutella esim. loma-aikojen muutoksista. Kotiin on jaettu tiedotteita ja ilmoitustaululla on kissan kokoisilla kirjaimilla muistutus, että hiihtolomalla hoito on naapuripäiväkodissa, tai että kesälomat täytyy ilmoittaa tiettyyn päivään mennessä, mikäli haluaa maksuhyvityksen. Ja silti on vanhempia, jotka "eivät ole tienneet", jos ei erikseen muistuta. Siinä kun kolkuttelevat tyhjän päiväkodin ovea päivystysaikana.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:01"]:D:D :D :))) Reps :DDD Ai riittää vai kun kerran muistuttaa??? joo, sinä päivänä minä kusen hunajaa!!! Terv.10v alalla ollut ja edelleen saa viikottain muistuttaa mammoja (ja pappoja) mm lapsen vaatteiden nimeämisestä. Mutta ei, eihän sitä osata tehdä ja sitten kehdataan olla naama nutturalla kun ErkkiKaalepin tai MinttuUnelman Kuomat menneet sekaisin jonkin toisen Kuomien kanssa joita eteisessä voi olla vaikkapa 20 paria.. [/quote] Asenteesi on epäammattimainen ja pilkkaava. ErkkiKaalepit ja MinttuUnelmat ovat vanhempineen sinun asiakkaitasi. Juuri tuon tyylisi takia ammattikuntaasi ei kovin korkealle arvosteta. Se kun heijastuu myös työotteeseesi.
[/quote]nimetkää vaatteet ja kengät, ei sen puoleen suurin osa nimeää. itse nimesin aikoinaan kaikki jopa sukat tussilla
:D:D :D :))) Reps :DDD
Ai riittää vai kun kerran muistuttaa??? joo, sinä päivänä minä kusen hunajaa!!!
Terv.10v alalla ollut ja edelleen saa viikottain muistuttaa mammoja (ja pappoja) mm lapsen vaatteiden nimeämisestä. Mutta ei, eihän sitä osata tehdä ja sitten kehdataan olla naama nutturalla kun ErkkiKaalepin tai MinttuUnelman Kuomat menneet sekaisin jonkin toisen Kuomien kanssa joita eteisessä voi olla vaikkapa 20 paria..
Musta on tosi kiva, kun muistuttavat asioista.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:01"]:D:D :D :))) Reps :DDD
Terv.10v alalla ollut ja edelleen saa viikottain muistuttaa mammoja (ja pappoja) mm lapsen vaatteiden nimeämisestä. Mutta ei, eihän sitä osata tehdä ja sitten kehdataan olla naama nutturalla kun ErkkiKaalepin tai MinttuUnelman Kuomat menneet sekaisin jonkin toisen Kuomien kanssa joita eteisessä voi olla vaikkapa 20 paria..
[/quote]
Mä en enää jaksa nimetä vaatteita, kun ne häviää kuitenkin. Ja sen jäkeen kun vein lapselle 200 kpl pastilleja ja ne oli muka alle 3 kk syöty ( 2 ruokailu/ pv) niin en hoppuile niidenkään kanssa. Myös lukemattomat mustelmat ja ruhjeet lapsen päässä, joiden syntyminen jää päiväkotitädeiltä huomaamatta aiheuttaa sen, etten jaksa niin tarkkaan kuunnella. Päivän kuulumisetkin vaihtelee sen mukaan keneltä kysyy. Onneksi vuosi tätä enää...
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 18:01"]:D:D :D :))) Reps :DDD
[/quote]
Asenteesi on epäammattimainen ja pilkkaava. ErkkiKaalepit ja MinttuUnelmat ovat vanhempineen sinun asiakkaitasi.
Juuri tuon tyylisi takia ammattikuntaasi ei kovin korkealle arvosteta. Se kun heijastuu myös työotteeseesi.
Luulisi kyllä täysjärkisten vanhempien tajuavan nimetä lapsensa ulkovaatteet ilman toistuvaa pyyntöä. Itse ainakin kokisin nolona jos mulle jouduttaisiin jatkuvasti muistuttamaan joistain asioista. Mielestäni vanhempien kuuluu olla itse aktiivisia ja olla tietoisia esim mitä milloinkin päiväkodissa tapahtuu. Meillä on ainakin päikyssä ilmoitustaulu jossa lukee mm. milloin luistellaan tai ollaan menossa retkelle.