Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotias joka ei halua niellä ruokaa

02.02.2015 |

Hei! Nyt kaipaisin kipeästi vinkkejä! Meillä on 1-vuotias joka on kiinnostunut ruuasta ja haluaa maistaa kaikkea mitä muu perhe syö mutta laittaa vain kaiken suuhunsa, pureskelee ja sylkee pois. Lääkäri on todennut ettei mitään nielemisvaikeuksia ole ja sanoo että pitäisi vaan antaa kiinteää ruokaa monta kertaa päivässä. Tyttö syö kyllä maissinaksuja ja niitä ei tunnu olevan ollenkaan vaikea niellä :-) Nyt hän juo pelkästään maitoa pullosta ja syö vellejä. Muu ei siis mene alas vaan tulee vain ulos...Mikä avuksi??

Kommentit (1)

1/1 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meillä on ollut samaa ongelmaa, lapsi kohta 11kk. Olen ratkaissut asian niin, että tarjoan 5 kertaa päivässä kiinteitä ruokia. Yritän aina laittaa tarjolle jotain sormiruokaa, höyrytettyjä kasviksia, paloiteltuja hedelmiä jne. Lapsi heittelee niitä lattialle, yleensä vain nuolaisee tai käyttää suussaan - suurimmaksi osaksi ei edes sitäkään. Samalla tarjoan soseita, joihin olen jättänyt pieniä palasia. Tarjoilen samaa ruokaa kuin itsekin syömme, mutta hänen annokseensa lisään vettä, jotta palasia olisi helpompi niellä. Imetän edelleen, joten maitoa annan niin paljon kuin lapsi vain suinkin haluaa.

Ruokaa menee muutama lusikallinen/ateria, välillä ei ollenkaan. Vain iltapuuron hän syö kokonaan. Iltapuuronkin joukkoon olen laittanut kokonaisia puolukoita, mustikoita ja mansikoita - ne menevät alas mukisematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla