Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka tykkäävät palasaippuoista?

Vierailija
02.02.2015 |

Tykkään enemmän palasaippuoista kun tuntuu, että kainalotkin tulevat puhtaammiksi palasaippualla kuin suihkugeelillä.
Tykkään myös nihkeästä tunteesta mikä on iholla kun saippua on huuhdeltu pois. Saippuan tuoksukin jää iholle toisin kuin suihkusaippua. Muita? Lempisaippuanne?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippuat ovat myös oivallisia tuoksun lähteitä esim. toiletissa. 

Vierailija
42/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:39"]Marseillessaippualla voi pestä hiukset, vartalon ja vaatteet.

Sauna Sunlight meillä käytössä pihasaunassa, tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta.
[/quote]

Mä luulin että se on matonpesuaine :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:29"]

Suuri saippuakeskustelu :-)

Miten te säilytätte esim. suihkussa käyttämäänne palasaippuaa? Jos sen jättää suihkunurkkauksessa olevaan "saippuakuppiin", suihkusta tuleva vesi huuhtoo palaa koko ajan. Tykkäisin käyttää palasaippuoita, mutta en ole keksinyt järkevää säilytystapaa, joten nyt vinkkejä kehiin, kiitos.

[/quote]

Jäin just miettimään, että jos ripustaisi sen saippuan vaikka sellaiseen muoviseen verkkohärpäkkeeseen joihin on esim. appelsiinit pakattu. Siitähän saisi hierottua saippuaa käsiin ja kun se saippua roikkuisi pussukassaan niin kuivuisikin hyvin käyttäjen välillä :)

Vierailija
44/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:14"]

Mä rakastan käsintehtyjä palasaippuoita. Ostan paljon mm. Lushin saippuoita ja kotimaisia Soap Factoryn ja Flow kosmetiikan saippuoita. Ne ovat kauniita, tuoksuvia ja sopivat minusta niin käsien kuin kropankin pesuun.

[/quote]

Lushin saippuat ovat niin ihania, etten ole vuosiin muuta ostanut. Ennen kuin Lush tuli Suomeen, piti käydä aina ulkomailta hakemassa pussillinen saippuaa, mutta niillä on tapana kuivahtaa aika nopeasti käyttämättöminä, joten nyt on kiva, kun voi hakea aina tuoretta tavaraa. Ah!

Vierailija
45/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:39"]Marseillessaippualla voi pestä hiukset, vartalon ja vaatteet. Sauna Sunlight meillä käytössä pihasaunassa, tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta. [/quote] Mä luulin että se on matonpesuaine :D

[/quote]

Meillä on pesty sillä nahkaesineitä, mutta poistaa oikeasti myös hiuksista rasvan tosi hyvin!

Vierailija
46/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytän aina palasaippuaa. Hölmöt ostavat vettä, johon on pikkuisen lisätty jotain pesuainettta.

Vierailija
47/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:18"]

Lv-palasaippuaa käytän, olen atoopikko ja vältän välillä tuoksuja.Se joka ihmetteli miksei saippuat kestä vaan liukenevat nopeaa:luonnonsaippuat kestävät paremmin ja eivät millään meinaa loppua..Nuo enemmän teollisesti tehdys ovat pehmeämpiä ja siksi ikäänkuin yliliukenevat vähälläkin vedellä.

[/quote]

Minä olen sen liukenemisen ihmettelijä. Tarkoitin sitä, että esimerkiksi suosikkini Rexona Sportin laatu on mielestäni muuttunut parin vuoden aikana: ennen se kesti ties kuinka pitkään, mutta nyt saa koko ajan olla ostamassa uutta tuplapakkausta. Ja muutamassa muussa tuotteessa sama vika - joko tuote kuluu nopeammin tai pakkauksessa on tuotetta vähemmän kuin ennen.

Tehdäänköhän muuten enää niitä päinvastaisesta syystä kamalia saippuoita, niitä ennen vanhaan kouluissakin käytettyjä kellanharmaita ja vihreitä palasaippuoita, jotka kuluivat hyvin hitaasti ja muuttuivat vanhojen nahanriekaleiden näköisiksi suikaleiksi, joista ei saanut irti vaahtoa itkemälläkään?

Vierailija
48/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistan toisinaan itse saippuat, saa kivan värisiä ja tuoksuisia. Vien nitä tuliaisiksikin usein. Lasten kanssa mukavaa puuhaa.

Vierailija
49/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marseille saippua on suosikkini. Siinä oleva oliiviöljy estää ihoa liikaa kuivumasta.

Vierailija
50/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:39"]Marseillessaippualla voi pestä hiukset, vartalon ja vaatteet. Sauna Sunlight meillä käytössä pihasaunassa, tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta. [/quote] Mä luulin että se on matonpesuaine :D

[/quote]

Sekoititko palamuodossa olevaan mäntysuopaan?

Vierailija
51/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:38"]Koen epähygieenisiksi. Pullossa oleva ei kontaminoidu ihon bakreerien kanssa. [/quote] Hah, et taida tietää mitä muhii siellä omassa nestesaippuassasi. Vesihän on otollinen kasvualusta bakteereille ja sitä se nestesaippua enimmäkseen on, nestettä. Palasaippuasta kastuu vain pinta ja sekin kuivahtaa nopeasti ilmavalla alustalla, joten pöpöt eivät elä siinä.

[/quote]

Samasta syystä nestesaippuaan pitää lisätä säilöntäaineita jne

Vierailija
52/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suihkun vieressä, siis ei suoraan suihkun alla ritiläkori seinässä kiinni. Siinä ehtii omat palasaippuani hyvin kuivahtaa käyttöjen välillä. Tärkeintä minusta palasaippuan säilytyksessä on se, että saippuatelineessä on reiät pohjassa joita kautta ylimääräiset vedet pääsee valumaan pois ja saippua kuivumaan kauttaaltaan. Jos käyttää umpipohjaista saippuakuppia, pitää muistaa säännöllisesti puhdistaa ja kuivata kupin sisäosat.

Vierailija
53/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:37"]

[/quote]

Sekoititko palamuodossa olevaan mäntysuopaan?

[/quote]

Muistan pakkauksen lapsuudesta. En tiedä miksi sanoisin sitä matonpesuaineeksi, ehkä muistan väärin.

Vierailija
54/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisin koska edullisia, mutta huomasin että mulla ainakin kuivatti ihoa.

Vierailija
55/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön niitä välillä

Vierailija
56/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset käyttää palasaippuoita. Taidat olla ikäloppu.

Vierailija
57/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piimäsaippua toimii.

Vierailija
58/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankiloissa tykkäävät palasaippuoista jotkut.

Vierailija
59/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkään. Palasaippuana ja myöskin palashampoona käytän Urtekram Aloe veraa.  Sillä saa hiuksetkin puhtaiksi ja hoidetuiksi luomuna.

Vierailija
60/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, suosikkini on suolasaippua ja oliiviöljysaippua jota käytän myös hiuksille.