Muita jotka tykkäävät palasaippuoista?
Tykkään enemmän palasaippuoista kun tuntuu, että kainalotkin tulevat puhtaammiksi palasaippualla kuin suihkugeelillä.
Tykkään myös nihkeästä tunteesta mikä on iholla kun saippua on huuhdeltu pois. Saippuan tuoksukin jää iholle toisin kuin suihkusaippua. Muita? Lempisaippuanne?
Kommentit (67)
Minä olen käyttänyt madaran molempia kasvosaippuoita. Violetti on loppumaisillaan, vihreä oli aiemmin. Vihreä toimii mun pintakuivalle sekaiholle paremmin, violetti kuivattaa. Madaran vaaleankeltaisesta kroppasaippuasta jää liian nsriseva olo. Se kun loppuu niin odottaa jo urtekramin aloe vera saippua.
Hyviä on kaikki llleet. Talvella tosin käytän ennemmin suihkuöljyä
Minäkin olen luopunut käytännössä kokonaan suihkugeeleistä. Tällä hetkellä käytössä on Body Shopin omenantuoksuinen palasaippua, aivan ihana eikä totisesti kuivata ihoa. Myös tosi riittoisa.
Marseillessaippualla voi pestä hiukset, vartalon ja vaatteet.
Sauna Sunlight meillä käytössä pihasaunassa, tulee lapsuus mieleen siitä tuoksusta.
Dove on hyvä. Myös body shopilla kivoja palasaippuoita.
Eikä ne tervettä ehjää ihoa kontaminoi! Kerran kans kuulin tuommoista yhdeltä työkaverilta. Saippuan tehtävä on irroittaa lika. Ei desinfioida. Ja jos vaikka on perheen yhteisessä käytössä, niin ne ihopöpöt on muutenkin aika samaa kantaa. Eri juttu, jos on ihosairaus tms. Mutta siinä tapauksessa suihkuttelisin ihoa ilman saippuaa.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:36"]
Vihdoinkin sain tietää, miksi jotkut käyttävät niitä kammotuksia. Saan aina joskus lahjaksi palasaippuan ja nytkin on tosi hieno englantilainen laventelisaippua esillä kylppärissä, mutta en vaan saa kosketuksi siihen. Perusteelliseen käsien pesuun se varmaan on hyvä, kun menee minuuttitolkulla, että sen saa käsistä pois.
[/quote]
Öljyjä sisältävä saippua ei lähdekään irti mistään. Saippuoita on monenlaisia.
[/quote]
Saippuan valmistukseen tarvitaan aina rasvaa/öljyä.
[/quote]
Höh. Ja joissakin enemmän ja joissakin vähemmän. Ja siitähän se ero syntyy, vai mitä?
[/quote]
Niin, mutta ei ole saippuaa ilman rasvaa, toisin kuin kommentoimastani viestistä voisi kuvitella. Itse asiassa emäksen ja rasvan suhde on melko vakio saippuan valmistuksessa, jotta haluttu kemiallinen sidos syntyy. Enemmän on merkitystä rasvan laadulla, kuin määrällä. Palasaippuoissa siis.
[/quote]
Päde nyt vielä vähän enemmän.
Mä olen vasta vähän aikaa sitten oppinut käyttämään palasaippuaa. Ennen ajatettelin että on tosi mummomaista jne.. Mutta nyt olen ihastunut käsintehtyihin saippuoihin. Toki käytän niitä vaan käsien pesuun. Pitääkin ostaa suihkuunkin joku saippua. Mitä suosittelette, hyvän tuoksuinen ja ei kuivat ihoa (atooppiselle iholle) ? Marseille ehkä muuten vartalolle, mutta en pidä sen tuoksuista.
Palasaippuat on pop! Itse käytän Lidlin paloja, halpaa ku saippua ja kiinteämpi kuin löllööntyvä Rexona.
Sain kainalohien kuriin siirtymällä palasaippuaan. Äitini on syvästi järkyttynyt nähtyään meillä palasaippuan ;). Kuulemma palasaippua on epähygieninen.
Tuota hygienia-asiaa olen miettinyt. Kun pesen vauvan kakkapyllyä, käyttäisin mielummin palasaippuaa, joka tuntuu pesevän paremmin. Mutta koska en halua jättää paskaa seuraavaa käsienpesukertaa varten siihen, käytän käsipesussa nestesaippuaa.
Minä tykää ne hyvä. Perhemme käyttä niitä paljo
En paljoa käytä, mutta Punnitse & Säästässä on todella hyväntuoksuinen teepuusaippua. Pitäneis käydä varmaan ostamassa. Tekisi mieli ostella muutenkin lisää palasaippuoita, mm. jotain olutsaippuaa olisi hauska kokeilla. Ehkä sitten, kun tuo jättimäinen nestesaippua loppuu.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 14:56"]Minä tykää ne hyvä. Perhemme käyttä niitä paljo
[/quote]
Putskun kätyri? :(
Sain joskus ulkomailta salmonellan, niin lääkäri sanoi että pitäisi käyttää käsipesuun nestesaippuaa jottei pöpöä tuo uudestaan kroppaansa ja/tai tartuta muille. Siitä lähtien en ole muuta saippuaa käyttänyt.
Mä rakastan käsintehtyjä palasaippuoita. Ostan paljon mm. Lushin saippuoita ja kotimaisia Soap Factoryn ja Flow kosmetiikan saippuoita. Ne ovat kauniita, tuoksuvia ja sopivat minusta niin käsien kuin kropankin pesuun.
Lv-palasaippuaa käytän, olen atoopikko ja vältän välillä tuoksuja.Se joka ihmetteli miksei saippuat kestä vaan liukenevat nopeaa:luonnonsaippuat kestävät paremmin ja eivät millään meinaa loppua..Nuo enemmän teollisesti tehdys ovat pehmeämpiä ja siksi ikäänkuin yliliukenevat vähälläkin vedellä.
Oliivisaippua tällä hetkellä suosikki. Rautayrttisaippuasta pidin myös.
Rexona palasaippua sen ola pitää, jos meinaa puhtaaksi itsensä saada! Suihkugeeleistä tulee vain niljakas iho ja se tuoksu on sen hetken, eikä estä hien hajua kauaa, mutta Rexona estää! Tämä uui Sport-versio vaan on edeltäjäänsä paljon kehnompi.,Vissiin niitä entisiä Rexonoita ei ole enää markkinoilla, pakko tyytyä tuohon.
Suuri saippuakeskustelu :-)
Miten te säilytätte esim. suihkussa käyttämäänne palasaippuaa? Jos sen jättää suihkunurkkauksessa olevaan "saippuakuppiin", suihkusta tuleva vesi huuhtoo palaa koko ajan. Tykkäisin käyttää palasaippuoita, mutta en ole keksinyt järkevää säilytystapaa, joten nyt vinkkejä kehiin, kiitos.
Tykkään, koska inhoan turhaa muovijätettä. Kotona ei tarvitse olla leikkaussalin hygieniataso.
no kiitti, kävin kaupassa keskustelun innoittamana ja lähikaupasta oli palasaippuat loppuunmyyty! :((((
Juu en todellakaaan, kaikki teolliset palasaippuat saa mun ihon ruutikuivaks kaarnaks. Halkeilee, hilseilee, haavautuu... Jotkut nestesaippuoista sopii ja suurin osa suihkusampoista.
Sianihrasta keitetty perinteinen ja tervalla maustettu palasaippua kyllä käy, mutta iho jotenkin erikoinen sen jäljiltä. Mut ei paha.