Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka tykkäävät palasaippuoista?

Vierailija
02.02.2015 |

Tykkään enemmän palasaippuoista kun tuntuu, että kainalotkin tulevat puhtaammiksi palasaippualla kuin suihkugeelillä.
Tykkään myös nihkeästä tunteesta mikä on iholla kun saippua on huuhdeltu pois. Saippuan tuoksukin jää iholle toisin kuin suihkusaippua. Muita? Lempisaippuanne?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, joskus ostan ja joskus teen itse. Kamomilla- , oliiviöljy- ja avokadosaippuat ovat meillä ne eniten käytetyt. :)

Mulla on palasaippua käytössä myös hiustenpesussa, muu perhe tykkää käyttää kaupan nestemäistä shampoota.

Vierailija
2/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan voimakkaasti tuoksuvia palasaippuoita! En muita käytäkään. Parhaat ovat italialaiset, ne tuoksuvat "loppuun asti".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Rexona Sport -saippuaa ja välillä Dovea niin kauan kuin muistan, ja kun nostalgia yllättää, saatan tuoda kotiin Imperial Leather -saippuan. On minulla nytkin kylpyhuoneessa pari kosteuttavaa nestesuihkusaippuaa, koska (mainostajien) ajatus kosteutetusta ihosta tuntuu niin mukavalta, vaikka totuus onkin tahmainen. Minulla on myös muutaman hajuveden suihkugeeliserkku, mutta ne eivät ole puhdistamista vaan tuoksuuntumista varten sitten ennen viimeistä huuhtelua.

Ovatko muut pitkäaikaiset palasaippuan ystävät huomanneet, että saippuat ovat ruvenneet liukenemaan hyvin nopeasti? Ennen pala kesti vaikka miten pitkään, nyt tuntuu saippua olevan joka toisessa kauppalistassa. Sama ilmiö on parissa roll on -deodorantissa. En käsittääkseni ole ainakaan niin paljon likaisempi kuin ennen, että se vaikuttaisi saippuan ja dödön menekkiin!

Vierailija
4/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain tietää, miksi jotkut käyttävät niitä kammotuksia. Saan aina joskus lahjaksi palasaippuan ja nytkin on tosi hieno englantilainen laventelisaippua esillä kylppärissä, mutta en vaan saa kosketuksi siihen. Perusteelliseen käsien pesuun se varmaan on hyvä, kun menee minuuttitolkulla, että sen saa käsistä pois.

Vierailija
5/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään palasaippuaa. Niitä on todella ihanan tuoksuisia, ja hyvän tuoksuisen saippuan löytäessäni ostan sen tietenkin.

Vierailija
6/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:23"]Mä syön niitä välillä
[/quote]

Mä myös. Kiva paskantaa kuplia.

Vierailija
7/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:50"]Le Chat marseillesaippua. Halpa, riittoisa ja monikäyttöinen.
[/quote]

Le Chat- saippualla olen pessyt koneessa nahkakenkiä. 30c ja alhainen linkousnopeus.toimii.

Vierailija
8/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doven palasaippua. Paras. Ei kuivata ihoa ja huuhtoutuu hyvin.

Suihkugeelejä ja vastaavia käytän vain pakon edessä.

Vierailija
9/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan palasaippuoita ja käytännmyös palashampoota. Jotenkin inhottaa se hirveä pullojäte ja palat kestävätkin kauemmin ja ovat paljon edullisempia. Omani ostan lähinnä Iherbista ja myös Ruohonjuuresta saa hyviä kotimaisia paloja. Mustasaippuapala on ainakin ollut tosi hyvä akneen taipuvaiselle, mutta toisaalta pintakuivalle iholleni. Shampoona käytän jotain Tea tree ja Peppermint palaa.

Vierailija
10/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:36"]

Vihdoinkin sain tietää, miksi jotkut käyttävät niitä kammotuksia. Saan aina joskus lahjaksi palasaippuan ja nytkin on tosi hieno englantilainen laventelisaippua esillä kylppärissä, mutta en vaan saa kosketuksi siihen. Perusteelliseen käsien pesuun se varmaan on hyvä, kun menee minuuttitolkulla, että sen saa käsistä pois.

[/quote]

Öljyjä sisältävä saippua ei lähdekään irti mistään. Saippuoita on monenlaisia.

Vierailija
11/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa hinkata palasaippuaa pillua vasten uuh aah

Vierailija
12/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:55"]

[/quote]

[/quote]

Saippuan valmistukseen tarvitaan aina rasvaa/öljyä.

Vierailija
13/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höh. Ja joissakin enemmän ja joissakin vähemmän. Ja siitähän se ero syntyy, vai mitä?

Vierailija
14/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:38"]Koen epähygieenisiksi. Pullossa oleva ei kontaminoidu ihon bakreerien kanssa.
[/quote]
Hah, et taida tietää mitä muhii siellä omassa nestesaippuassasi. Vesihän on otollinen kasvualusta bakteereille ja sitä se nestesaippua enimmäkseen on, nestettä. Palasaippuasta kastuu vain pinta ja sekin kuivahtaa nopeasti ilmavalla alustalla, joten pöpöt eivät elä siinä.

Vierailija
15/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:12"]

Mä rakastan voimakkaasti tuoksuvia palasaippuoita! En muita käytäkään. Parhaat ovat italialaiset, ne tuoksuvat "loppuun asti".

[/quote]

Miten loppuun asti?

Saippuapalan loppuun asti vai ikuiseen loppuun asti vai päivän loppuun asti ihmisen iholla, jos on aamulla pessyt sillä?

Tuollainen palasaippua olisi kyllä ihana, josta jäisi tuoksu iholle koko päiväksi. :)

Vierailija
16/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviöljypohjaiset saippuat ei ainakaan kuivata ihoa, päinvastoin.
Ja ne saippuan loput pikkupalat laitan itse kuorintahanskan/pesulapun sisälle niin ne saa käytettyä :)

Vierailija
17/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Höh. Ja joissakin enemmän ja joissakin vähemmän. Ja siitähän se ero syntyy, vai mitä?

[/quote]

Niin, mutta ei ole saippuaa ilman rasvaa, toisin kuin kommentoimastani viestistä voisi kuvitella. Itse asiassa emäksen ja rasvan suhde on melko vakio saippuan valmistuksessa, jotta haluttu kemiallinen sidos syntyy. Enemmän on merkitystä rasvan laadulla, kuin määrällä. Palasaippuoissa siis.

Vierailija
18/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös pidän palasaippuoista ja yleensä teen ne itse :)

Vierailija
19/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lushin palasaippuat. <3 Kerran kun ne löysin, en oo muuta käyttänytkään. Ei kuivata ihoa, ja koko kylppäri tuoksuu vienosti ihanalta niiden ansiosta. Nam. :)

Vierailija
20/67 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stendersin palasaippuat <3