pepsimaxista eroon?
Olen ihan riippuvainen maxista, voisin juoda litratolkulla päivässä. Maistuu hyvälle mutta ei varmaan tee mulle hyvää. Miten te ootte päässyt irti, vinkkejä?
Kommentit (24)
Mä saan juoppo-oireita kun en saa pepsiä, olen ärtyinen ja vihottelen, ja kun vetäisen annoksen naamariin, tulee onnellinen olo.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:38"]
Eihän se hiilihappo hampaita liuota. Mutta mulla sama Pepsi Max-ongelma, stevian terveellisyyteen en usko.
[/quote]
Ai ei vai?! Omat hampaat hyvästä hoidosta huolimatta jouduttiin laittamaan uusiksi, kiitos Pepsi Maxin aiheuttaman eroosion.
[/quote]
Ei johdu hiilihaposta.
Yrittäisit edes ottaa asioista selvää.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 12:47"]
Vielä tuosta stevian "terveellisyydestä", kannattaa lukea tämä artikkeli. Stevia on vielä epäterveellisempää kuin aspartaami.
[/quote]
Se on varmasti totta, sillä aspartaami ei ole epäterveellistä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:36"]
Aspartaami on makeutusaine, käytetään sokerin sijaan. Siksi tuote on light, eikä sisällä kaloreita l. energiaa. Sokerillisessa Pepsissä sen sijaan on
Pepsi, 44 kcal/ 100ml Pepsi max, 0,4 kcal/ 100ml
Eli litrassa sokerilimua on 440kcal, sokeritonta limua 4kcal
[/quote]
Tutkimuksen mukaan makeutusaine muutti hiirillä suoliston bakteeritasapainoa niin, että niiden alttius metabolisille sairauksille, kuten diabetekselle, kasvoi.
"Havaitsimme, että makeutusaineet voivat johtaa veren glukoositason liialliseen kohoamiseen. Käy siis juuri se, mitä usein yritämme välttää syömällä keinotekoisesti makeutettuja ruokia", sanoo tutkimusta johtanut Eran Elinav uutistoimisto Reutersin mukaan.
Tuloksena oli, että makeutusaineella terästetty vesi vaikutti epäedullisesti hiirten kykyyn sietää glukoosia. Tutkijoiden mukaan reaktio johtui makeutusaineiden vaikutuksesta elimistön mikrobitasapainoon.
Hiirikokeiden jälkeen tutkijat analysoivat noin 400 ihmisen bakteeristoa. Heille selvisi, että keinotekoisia makeutusaineita syöneiden ihmisten elimistön bakteeristo oli erilainen kuin heillä, jotka eivät makeutusaineita käyttäneet.
Tutkijoiden mukaan makeutusaineiden käyttäjillä oli myös merkkejä esimerkiksi verensokeritason noususta.
http://www.hs.fi/terveys/a1410928879474