lähes unelma isäntäperheeni..
Olen vaihto-oppilaana Kanadassa. Sain oikein mukavan isäntäperheen ja nautin täällä olostani. Mutta kun kerroin perheelleni, että pidän vähän laskettelusta, host-äitini osti minulle 450€ kausikortin naapurikaupungissa olevaan hiihtohissiin, kertomatta minulle mitään asiasta. En varannut rahaa tosiaankaan mihinkään tuommoiseen. Minulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa tuota ja siihen vielä päälle tulevia bussimatkoja ja välinevuokrauksia, jos meinaisin päästä lippua käyttämäänkin...
En tiedä enää mitä teen. Host-äiti oli soittanut aluevalvojalle, että minun täytyisi ryhdistäytyä rahan kanssa. Oikeat vanhempani eivät pysty auttamaan minua :(
Kommentit (3)
Selität tietysti aluevalvojalle mistä on kyse.
Et ole tehnyt mitään väärää. Sanot hosti äidille että sinulla ei ole varaa tuollaiseen. Kiität tietenkin. Tarvittaessa olet yhteydessä aluevalvojaan ja kerrot että hoti äiti oli ostanut sen sinulle ilman että pyysit/tiesit asiasta. Ei sinulla tarvitsekkaan olla tuommoisia summia ylimääräistä plus välineisiin ja liikkumiseen.
Siis hän osti lipun sulta kysymättä ja olettaa sun maksavan sen hänelle? Sanot että kiitos kaunis mutta et pyytänyt sitä etkä itse olisi sellaiseen rahaa laittanut.