Tarvitseeko ihmisiin luottaa?
Ennenluotin mutta en enää, ei vaan uskalla. Tajusin parin k*sipään perusteella että ei pidä luottaa kehenkään, osa vetää roolia niin hyvin että ei tulisi mieleenkään että tuo voisi olla epärehellinen. Minulle aiheutunut mm. mittavat taloudelliset menetykset kun olen luottanut liikaa. Mutta itseään voi vaan syyttää.
Kommentit (7)
Kyllä niitä muitakin voi syyttää.
Yksin ei pysty paljon mitään tekemään, jossain määrin on pakko luottaa toisiin ja toivoa parasta. 100% luottamusta ei kannata antaa, eikä henkilökohtaisia tietoja ja salaisuuksia kertoa ennenkuin pitkän tutustumisen jälkeen, jos silloinkaan.
Epäluulo pilaa elämän siinä missä liiallinen naiiviuskin.
Yllätyksiä voi tulla vielä hyvinkin pitkän tuntemisen jälkeen. Alat esim. vähitellen tajuta pienistä merkeistä, ettei "ystävä" välttämättä haluakaan sinulle hyvää, vaikka näin vakuutteleekin, saattaa tehdä myyräntyötä muissa kaverisuhteissa tai saattaa sinut kyseenalaiseen valoon muiden silmissä erilaisilla alentuvilla kommenteilla jne. Kuten joku jo sanoikin, kannattaa miettiä mitä itsestään kertoo, ettei pian huomaa tulleensa satutetuksi kertomallaan tiedolla. Ystävyys on toisen kunnioittamista, jos alkaa tuntua että sinua kohdellaan alentuvasti, niin silloin todennäköisesti myös näin on. Valitettavasti luottamus ihmissuhteissa on kärsinyt vakavan inflaation , eikä luottamusta koeta enää tärkeänä. Siipeeni saaneena en voi suositella luottamaan ihmisiin.
Vanha kansanviisaus sanoo että hyvä jos luotat, parempi jos et.
Noh minuahan syyllistettiin, että muka oma vika, kun "luotan" ihmisiin, kun minut huumattiin tunkeutumalla kotiini yleisavaimilla. Taloudelliset ongelmat on pientä fyysisiin ja psyykkisiin verrattuna.
Ite oon vasta nyt 20veenä alkanut oppimaan luottamaan ihmisiin. En muista että oisin koskaan luottanut täysin keneenkään joten se tuntuu hyvältä ja koko maailma näyttää eriltä.
Jos sun elämässä on epäluotettavia ihmisiä niin kannattaa pitää hyvää etäisyyttä. Mä aloin saamaan luottamusta kun tapasin kilttejä ihmisiä ja tein tietosen päätöksen olla avoin sille että saatan olla väärässä. Huomasin että on oikeestaan aika itsekästä tuomita kaikki parin ihmisen perusteella, mutta se on yleinen trauma-reaktio. Tsemppiä sulle ap.
Ei pidä liikaa. Ihan avioliittoa solmiessa tehdään tietysti avioehtosopimus... Just sen takia kun ihmiset eivät ole ikinä täysin luotettavia.