Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni käyttää huumeita

äiti82
14.11.2021 |

Sain eilen tietää että vanhimmalla lapsellani on huumeongelma, ollut jo monta vuotta. Tässähän sitä heti syyttää itseään että miten ei oo huomannut aikaisemmin ja estänyt tätä.
Tyttäreni on 20-vuotias ja asuu omillaan mutta käy säännöllisesti kotona. Hän tuli nyt isänpäiväviikonlopuksi kotiin ja eilen löysin hänen tavaroiden seasta outoja kolmiolääkkeitä ja googlailun jälkeen selvisi että nehän on huumaavia, ulkomailta tuotuja bentsodiatsepiineiksi kutsuttuja lääkkeitä.
Kun sitten kysyin tytöltäni suoraan miksi hän kantaa mukanaan näitä lääkkeitä, niin hän murtui itkuun ja sanoi että on taistellut huumeiden kanssa useamman vuoden.
Kaikki oli alkanut ihan viattomasta pilven polttelusta sillointällöin. Lopulta se olikin muuttunut päivittäispoltteluksi ja sitten olikin jo pitänyt päästä kokeilemaan jotain muuta.
Tytär myönsi pilven ja bentsojen lisäksi käyttäneensä sillointällöin myös ekstaasia, amfetamiinia ja subutexiä.
Enimmäkseen kuitenkin käyttää alkoholia, bentsoja ja pilveä sekaisin.
Oon aivan järkyttynyt, olen itse rahoittanut tietämättäni tyttöni huumeidenkäyttöä. Monesti tullut kysymään meiltä rahaa kun hänellä on rahat loppu. Nyt sit selvis sekin mihin hän on aina rahansa tuhlannut. Täytyy sanoa että tyttö on todella hyvä valehtelemaan. Väittänyt että on tuhlannut rahat ruokaan ja muihin pakollisiin menoihin.

Tässä tuli nyt tämmönen pitkä avautuminen, mutta olen huolesta sekaisin. Pelkään että vielä menetän rakkaan tyttöni huumeille.
Mitä tässä voi tehdä ja miten autan muualla asuvan lapseni eroon huumeista? En kuitenkaan voi häntä olla kokoaikaa vahtimassa. Katkolle ei suostu lähtemään. Voinko pakottaa aikuista ihmistä hoitoon?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa, mutta voit ohjata, varaatte vaikka yhdessä ajan päihdehoitajalle ja voit lähteä mukaan jos se tyttärelle sopii.

Vierailija
2/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi on aikuinen joten kantaa vastuun itsestään. Huumeet on hänen valintansa. Liekkö oppinut kotoa jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu asioihin jotka eivät sinulle kuulu. Tyttäresi hoitaa asiansa omalla tavallaan.

Vierailija
4/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pengoit eilen omin lupinesi aikuisen kyläilemään tulleen lapsesi tavarat. Tytär oli saman tien valmis kertomaan sinulle koko huumehistoriansa.

Aika erikoinen sattuma.

Vierailija
5/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollalinjalle heti. Jos ei toimi anna vaeltaa kylmässä maailmassa. Huume maailmassa. Se on kylmää kyytiä.

Vierailija
6/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pengoit eilen omin lupinesi aikuisen kyläilemään tulleen lapsesi tavarat. Tytär oli saman tien valmis kertomaan sinulle koko huumehistoriansa.

Aika erikoinen sattuma.

Joissakin perheissä ollaan avoimia toisilleen, toisissa ongelmista vaietaan.

Vierailija
7/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoinen sattuma.

Juuri näin. Ja oudon tuttavallisesti "äiti" tässä puhuu heti bentsoista kuin alan vanha konkari, onpa uskottavaa sekin. Ei nyt mennyt provo läpi.

Vierailija
8/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puutu asioihin jotka eivät sinulle kuulu. Tyttäresi hoitaa asiansa omalla tavallaan.

Voisin luulla että tää on mun äidin neuvoja. Olin vielä alaikäinen kun hän kaivoi käytetyt huumeruiskut laukustani. Uteli sen verran että käytän kamaa ja asiasta ei sen jälkeen puhuttu. Käytiin sitten noin 7vuotta aineita, kunnes tulin raskaaksi ja sain apua lopettaa...

Vierailija
9/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrtti on ihan ok. Alkoholi ja bentsot vaarallisia.

Ei ole ok kuin joidenkin narkkareiden mielestä jotka ei kestä selväpäistä elämää.

Miksi sitä sitten ollaan laillistamassa pikavauhtia koko euroopassa?

Vierailija
10/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porttiteoriaa aina parjataan, mutta kyllä se monen ihmisen kohdalla edelleen on ihan paikkansa pitävä. Siksi suhtaudun hyvin varauksella kaikkeen yrttimyönteisyyteen. Siinä porukassa on paljon väkeä, joille tuo kovempiin aineisiin siirtyminen ei tuota ongelmia. Joku täydellisen vapaan virkaihmiselämän vieroksunta ja ikävistä tunteista vapautuminen ohjaavat. Olen pahoillani tyttäresi ja sinun puolesta. On aivan mahdollista, että hän menehtyy siihen. Toivoa kuitenkin on ja apua tarjolla. Auta hänet avun piiriin. Älä kuitenkaan luota koskaan siihen, mitä hän sanoo. Älä koskaan!

Vierailija
11/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa, valitettavasti.

Vierailija
12/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä Irti Huumeista ry:hyn. Saat vertaistukea ja neuvoja miten voisit auttaa tytärtäsi ja itseäsikin. Huomaat, että te ette ole yksin. Tsemppiä tulevaan ♥️

Vierailija
13/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kannabiksen laillistamisen vastustajien propagandaviesti. Tuo porttiteoria tuodaan aivan liian ilmeisenä ongelmana esiin tässä.

Vierailija
14/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kannabiksen laillistamisen vastustajien propagandaviesti. Tuo porttiteoria tuodaan aivan liian ilmeisenä ongelmana esiin tässä.

Kyllä tämä tarina on tosi valitettavan monen kohdalla.

Vierailija
15/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ap tarina haiskahti heti propaganda sadulta. 

Vierailija
16/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsilleni, myös jo aikuisille ja ongelmissa oleville, se johon voi tukeutua ja jolle voi asioistaan kertoa.

Tiedän, että en saa käyttöä pyytämällä loppumaan. Ja vaikka minulle kertoo, että käyttö on loppunut, en ehkä koskaan kokonaan usko. Niin traumatisoitunut olen tuota törttöilyä sivusta seuranneena.

Mutta kuten sanoin, ei lapsellano ole niin huonoa kuntoa, ettei minun eteeni uskaltaisi tulla.

Vierailija
17/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan enää anna rahaa mihinkään ja ohjaa hänet hoitoon. Ohjelmoi jotain mukavaa huumeetonta tekemistä perheelle, johon voisi matalalla kynnyksellä osallistua.

Vierailija
18/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki alkoi kannabiksesta."

Joo. Epäilen. Eiköhän tuo kaikki alkanut alkoholista.

Toisilla se jää siihen. Toiset jää siihen.

Toiset jatkaa siitä ja tulevat aikanaan takaisin.

Jotkut jäävät matkalleen eivätkä koskaan palaa takaisin.

Vierailija
19/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti 🤣🤣

Vierailija
20/36 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta se on. Mutta laillistaminen myös osaltaan ehkäisee tätäkin tapahtumaa. Usein se siirtymä vahvoihin on niin helppoa kun yhdellä ja samalla myyjällä on taskussa pillereitä ja piriä, se on niin helppo kun toinen oikeesti tyrkyttää että testaa vielä tätäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä