Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

paniikkihäiriö vaiko ei?

Vierailija
01.02.2015 |

Olen syksystä asti ollut aina julkisella paikalla ahdistunut koska pelkään oksentamista muiden nähden mutta eilen yhtäkkiä pisti sydämmeen ehkä 3 sekuntia putkeen niin iski kauhea kuoleman pelko ja tunnen koko ajan kun sydän pomppii hulluna ja välillä kun istun niin tunnen jotain ihan pientä kipua ehkä sekunnin ajan ja se pelottaa, henkeäkin ahdistaa enkä saa kuolemaa mielestäni. Ja netistä luen kaikkea vaikka ei todellakaan pitäisi kun saa pelkäämään enemmän. Olen siis vasta 13-vuotias joten vanhempani eivät luultavasti uskoisi jos heille kertoisin sanoisivat vain että kuvittelen omiani ja niin luultavasti kuvittelenkin. Pitäisikö mennä lääkärille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demi.fi. Ole hyvä

Vierailija
2/5 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö kestää paljon kauemin kuin sekunnin tai kolme. Epänormaali on se joka ei pelkää oksentamista. Olet normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa ensimmäiseksi mennä juttelemaan kouluterveydenhoitajalle. Ei se haittaa vaikka lääkärillekin menisit, mutta ehkä kouluterkkarilla on enemmän aikaa paneutua siihen, että mistä tuo oireilusi voi johtua. Onko sinulle tapahtunut viime aikoina jotain stressaavaa tai huolestuttavaa? Yksityiskohtaisesti ei täällä kannata kertoa asioista, mutta jos on tapahtunut jotain tuollaista, niin elimistä voi reagoida stressiin esim tuolla tavalla kuin kuvailit.

En ole lääkäri, joten en uskalla sanoa että onko kyseessä paniikkihäiriö vai ei. Jos oireet jatkuvat ja pahenevat, niin sitten kannattaa kyllä mennä lääkäriin. Paniikkihäiriöön on saatavissa nykyään ihan hyvin apuja.

Vierailija
4/5 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 19:04"]

Paniikkihäiriö kestää paljon kauemin kuin sekunnin tai kolme. Epänormaali on se joka ei pelkää oksentamista. Olet normaali.

[/quote]

Ei silti tule väheksyä ap:n oireita. Ymmärrän, että huolestuttaa kun tulee tuollaisia oireita. Todennäköisesti ei kuitenkaan ole kyse mistään vaarallisesta. Ihmisille tulee tuollaisia oloja joskus ja kun tietää ettei mitään hätää ole, niin voi rauhassa antaa niiden olojen tulla ja mennä omia aikojaan.

Vierailija
5/5 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ymmärrän sun tilanteen hyvin. Mulla om diagnoosi paniikkihäiriöstä ja emetofobiasta eli sairaalloisesta oksennuskammosta. Juttele asiasta kouluterkkarin kanssa tai varaa aika terveyskeskukseen. Mahdollisimman pian :)

Itellä on mennyt niin pahaksi tuo pelko etten ole vuoteen juurikaan liikkunut kotoa. Menetin kaverit ja tällä hetkellä mulla on vaikea masennus. Kotonakin pelkään jatkuvasti ja koko ajan on ämpäri vieressä. Elämäni pyörii vain tämän pelon ympärillä. Älä päästä sitä näin pahaksi. Onnea matkaan ja iso hali sulle! Terveisin 18v tytteli :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi