Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulevatko rekrytoijat minun jättäneen koulut kesken?

Vierailija
01.02.2015 |

Olen opiskellut useampaa alaa ja valmistunut kaikista 0,5-1 vuotta nopeammin kuin normaali suoristusaika on. Nyt vasta rupesin miettimään, että luuleekohan rektyroijat, että olen jättänyt koulun kesken? Jotkut ihmiset kuitenkin laittavat CV:seen keskeyttäneitä opintojaan eli eivät ole valmistuneet koulusta vaan jättäneet kesken, mutta käytännössä CV:ssä ei lue mitään keskeyttämisestä vaan työnantajan tulee se ymmärtää koulutuksen lyhyyden takia.

En haluaisi, että minun luullaan keskeyttäneen monia opintojani, mutta olisi jotenkin turhauttavaa korostaa hakemuksessa, että olen valmistunut siksi ja siksi, kun niitä koulutuksia minulla nyt on kertynyt muutama ja yleensä tapana on toki korostaa vain siitä koulusta valmistumista, joka oikeasti liittyy haettuun työpaikkaan (sen alan koulutus).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sulla lukee tutkintonimike?

Vierailija
2/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita titteli ja valmistumisaika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin laitan valmistumisvuoden ja sen mihin ammattiin olen valmistunut. En minä mitään koulutuksen pituuksia laita. Mullakin oli taustalla iltakoulua, minkä vaihdoin päiväkouluun, kun jäin työttömäksi. CV:ssä työn loppuminen on kaksi vuotta aiemmin kuin valmistuminen, joten onhan sitä saanut selitellä. Puoli vuotta normiaikaan nopeammin kuitenkin valmistuin silti. 

Vierailija
4/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko hakeutua koulutkseen jossa on edes vähän haastetta? Tuommoinen kadunlakaisukurssin käynti ennätysajassa on aika turhaa, lisäksi se kertoo rekrytoijalle että kaveri ei tule pysymään hommassa kunhan tajuaa omat kykynsä. Jos se johtaa sinut tohtoriksi, vaikka useammalta alalta, niin sitten johtaa. 

Vierailija
5/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelevatko ihmiset oikeasti tutkinnoistaan? Eikö CV:hen siis pidä panna tutkinto ja valmistumisvuosi?

Minä sain jatko-opiskeluni käyntiin, mutta kun huomasin, että aikani ja energiani eli motivaationi ei riittäisi kovin pitkälle, jätin homman kesken. Voinko siis kirjoittaa CV:ni ylimmälle riville "filosofian lisensiaatti"? Tai ehkä ihan tohtori?

Vierailija
6/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:04"]

Kannattaisiko hakeutua koulutkseen jossa on edes vähän haastetta? Tuommoinen kadunlakaisukurssin käynti ennätysajassa on aika turhaa, lisäksi se kertoo rekrytoijalle että kaveri ei tule pysymään hommassa kunhan tajuaa omat kykynsä. Jos se johtaa sinut tohtoriksi, vaikka useammalta alalta, niin sitten johtaa. 

[/quote]

Haluan opiskella niitä aloja, jotka minua kiinnostaa. En ymmärrä, mitä järkeä minun olisi hakeutua opiskelemaan alaa, joka olisi minun älylleni haastavaa, mutta ei kiinnostaisi minua mitenkään. Sille nyt ei voi mitään, että jokaisessa koulussa/yliopistossa tuntuu olevan kauhean löysä opiskelutahti, jos meinaa valmistua siihen normaaliin aikaan mennessä.

Vierailija
7/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:15"]

[/quote]

Haluan opiskella niitä aloja, jotka minua kiinnostaa. En ymmärrä, mitä järkeä minun olisi hakeutua opiskelemaan alaa, joka olisi minun älylleni haastavaa, mutta ei kiinnostaisi minua mitenkään. Sille nyt ei voi mitään, että jokaisessa koulussa/yliopistossa tuntuu olevan kauhean löysä opiskelutahti, jos meinaa valmistua siihen normaaliin aikaan mennessä.

[/quote]

älykäs mutta tyhmä? hum. Loppujenlopuksi rekrytoija etsii työntekijää eikä jotain 20 tutkinnon ikiopiskelijaa. Mieti mitä oikeasti haluat ja keskity siihen.

Vierailija
8/8 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 12:15"]

[/quote]

[/quote]

älykäs mutta tyhmä? hum. Loppujenlopuksi rekrytoija etsii työntekijää eikä jotain 20 tutkinnon ikiopiskelijaa. Mieti mitä oikeasti haluat ja keskity siihen.

[/quote]

En nuorena oikein tiennyt, mitä haluaisin opiskella. Ei oikein lopulta työelämässä iskenyt ensimmäinen ala. Vähän on ollut etsimistä. Harmittaa, kun en heti nuorena monen muun tavoin ole löytänyt sitä "omaa" alaani. Eihän noilla tutkinoillani sinänsä mitään teen, vaikka ehkä niistä kuitenkin jotain hyötyä voi olla. Se on totta, että rekrytoijalle riittäisi se yksi tutkinto, jota työtehtävä vaatisi. Kai minä sitten tyhmä olen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi