Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen uhkailee toista sanomalla aikovansa tehsä itsarin, jos ei saa tätä omakseen?

Vierailija
13.11.2021 |

Kuinka monelle tullut vastaan? Kysyn siksi, että ystävälläni on tilanne, että mies, josta hän ei ole kiinnostunut, mutta mies on ystävästäni uhkailee nyt itsensä satuttamisella tai _pahemmalla_, jos ei voi saada ystävääni naisekseen.

Tästä tuli mieleen, että minulla itsellänikin on kokemusta tällaisesta tapauksesta. Olin 17-vuotias, kun jo aikuinen vanhempi vähän rassukka mies lähestyi minua eräällä kuvanjakelu nettisivustolla. Olin tuohon aikaan sellainen, että kuuntelin kaikkien huolet ja murheet. Otin kaikkien ongelmat harteilleni, mikä myöhemmin alkoi jäytää omaa mielenterveyttäni. Onneksi kasvatin selkärangan ja osaan nykyään ohjata tarvittaessa tällaiset ihmiset mahdollisen avun piiriin ammattilaiselle. Mutta siis, kiltteyttäni aloin juttelemaan tuon miehen kanssa päivittäin, kuuntelin hänen murheitaan ja ongelmiaan. Sitten eräs ilta hän tunnusti olevansa rakastunut minuun ja halusi nähdä minut oikeassa elämässä. Minulla ei ollut mitään tunteita häntä kohtaan ja varsin hienotunteisesti torjuin hänen näkemis ehdotuksensa, mutta sitä hän ei hyväksynytkään ja koko yön valvoin ja yritin saada hänet pyörtämään päätöksensä itse.m. urhasta, jonka aikoi siis tehdä, koska en sormia napsauttamalla halunnut ihastua häneen ja olla hänen tyttöystävänsä. Lopulta sain selkärankaa ja lopettaa hänelle vastailun. Tuosta on jo vuosia aikaa ja, kun viimeksi stalkkasin tyypin facebookia niin elossa näyttäisi olevan.

Onko muilla kokemusta tällaisesta? Miten olette toimineet?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tyhmä ihminen tekee tuollaista. Eihän tuo edesauta yhtään suhteen muodostumista.

Vierailija
2/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti poikki kaikki yhteydet tuollaisiin manipulatiivisiin, huomionhakuisiin sekopäihin. Tuohon kun lähtee mukaan, on se kuin heittäisi bensaa liekkeihin. Itsemurhalla kiristäminen on hyvin väkivaltaista käytöstä, sellaista ei pidä sietää keneltäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti sairas. Kaikki yhteys häneen heti poikki. Mistään säälistä ei pidä alkaa edes kuunteleen eikä vastaanottaa mitään tietoa.

Vierailija
4/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa pesäero tuollaiseen hulluun! Laittaa estot puhelimeen, kieltäytyä näkemästä ja olla avaamatta ovea.

Ei noi uhkailijat itseään tapa. Ja jos tappavat, niin se on voi voi.

Jos tuollaisen hullun ottaa elämäänsä, niin kohta alkaa kontrollointi ja väkivalta ja pahimmassa tapauksessa vie hengen toiselta.

Vierailija
5/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks poikaystävä vuosien takaa itki riidan aikana puhelimeen tappavansa ittensä. Koska meillä oli tulinen riita, tokaisin täysin tunteetta että senkus teet! Linjan toiseen pähän tuli hetkeksi niin hiljaista että luulin jo puhelun katkenneen. No, seurustelujatkui tästä riidasta huolimatta vielä jonkin aikaa kunnes kasvatin selkärangan, kun en jaksanut toimia äidinkorvikkeena ja lopetin suhteen. Tietojeni mukaan tämä sankari haikailee vieläkin mun perään.

6/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta tuosta itsemurhalla uhkailusta vasta seurustellessa. Eli jos jätät mut niin tapan itseni- uhkailua. Olin sillon vielä nuori parikymppinen ja otin hyvin tosissani tämän ja tunsin olevani vastuussa hänestä. Lopulta onneksi onnistuin riuhtaisemaan itseni irti. Hengissä tuo vieläkin porskuttaa.

Vierailija
7/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olin nuorena suhteessa jossa itsesäälissä rypevä mies uhkaili itsemurhalla. Tein selväksi että se on hänen oma päätöksensä.

Kuoli luonnollisen kuoleman sitten aikanaan.

Vierailija
8/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kauhusuhde jossa tyyppi uhkas hypätä parvekkeelta ja kyllä sitten itkisin.

Olin totaalisen romuna ja tulipa oppiraha maksettua.

Sairaus sen teki.

Vierailija
9/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

narsisti

Vierailija
10/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä pahoinpitelyä pahemmasta päästä. Mutta jos haluaa itsemurhan tehdä niin ihan on oma asiansa ja oma ratkaisunsa, syyllisyydentuntolla kiristäminen on aika huono perusta suhteelle

Vierailija
11/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUSPIÄ

Vierailija
12/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulatiivinen tapaus. Tuollaiselle pitää vain vastata, että minkälaisia kukkia haluat haudallesi.

Vierailija
13/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano et jos ei uskallakkaan tehdä niin joutuu maksamaan sulle vaikka 50e niin luulis et se vähentää huijaamisen mahdollisuutta.

Vierailija
14/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tapaa mt-ongelmainen ihminen. Eräs kaverimies oli aikoinaan aivan sairaalloisen ihastunut minuun. Väitti jopa sairastavansa syöpää saadaakseen sääliä minulta. Epäilin häntä, ja lopulta myös hänen ihastus minuun alkoi olla niin piinaavaa, että päätin pistää välit kokonaan poikki. Muutaman kuukauden jälkeen hän laittoi viestiä, että oli jossain psykiatrisessa sairaalassa hoidossa, ja että oli keksinyt koko syövän päästään. Laitoin takaisin viestiä, että hyvä että on saanut apua ongelmiinsa ja toivotin hyvää loppuelämää. Vuosia myöhemmin törmäsin häneen baarissa, ja hän tuli hirveässä humalassa tilittämään minulle, miten on edelleen loukkaantunut kun aikoinaan torjuin hänet ja syytti minua masennuksestaan. o_O

Vierailija
15/17 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain tapaa mt-ongelmainen ihminen. Eräs kaverimies oli aikoinaan aivan sairaalloisen ihastunut minuun. Väitti jopa sairastavansa syöpää saadaakseen sääliä minulta. Epäilin häntä, ja lopulta myös hänen ihastus minuun alkoi olla niin piinaavaa, että päätin pistää välit kokonaan poikki. Muutaman kuukauden jälkeen hän laittoi viestiä, että oli jossain psykiatrisessa sairaalassa hoidossa, ja että oli keksinyt koko syövän päästään. Laitoin takaisin viestiä, että hyvä että on saanut apua ongelmiinsa ja toivotin hyvää loppuelämää. Vuosia myöhemmin törmäsin häneen baarissa, ja hän tuli hirveässä humalassa tilittämään minulle, miten on edelleen loukkaantunut kun aikoinaan torjuin hänet ja syytti minua masennuksestaan. o_O

Niin ja tämä henkilö siis myös aina silloin tällöin uhkaili tekevänsä itsemurhan, tai jollain muulla tapaa satuttavansa itseään.

14

Vierailija
16/17 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on, kun ex levittää tällaisia juoruja muille, kun eivät pidä paikkaansa.

Exäni oli todella vihainen jätettyäni hänet. Kiitoksena levitti minusta muun muassa tällaista im juttua, jossa olin muka ollut tekemässä im ja ex pelasti soittamalla vanhemmilleni. Aivan karseita muitakin juttuja laittoi liikkeelle.

Vierailija
17/17 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

narsisti

Narsisti ei uhkaa itsemurhalla. Hänellä on vallankäyttöön muunlaiset keinot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi