Isän perinnön siirto suoraan lapselle
Elikkä.. Oon yhen lapsen isä. Lapsi synty ku olin muori,sanoin heti alussa lapsen äitille että musta ei hyvää isää varmaa tule. Huumeet ja viina vei jo sillon ja vie edelleen. Kun lapsi oli 3v tilanteet kärjisty ja loppu tulema oli se että lapsen äiti on nyt yksinhuoltaja ja minä en oo nähny lasta kuuteen vuoteen. Ikävä ja syyllisyys on ollu kova ja lapsi ei vissiin juuri muista minua. Ulosotto velkaa mulle on kertynyt yli 100000e ja näin. Elatus maksut oon silti maksanu, välillä on jääny maksamatta ja niistäki velkaa. Mutta nyt maksan. Nytte lapsen äiti viimein on palauttanu keskustelu yhteyden muhun ja oon päässy facebookissa seuraamaa oman lapsen kasvua. Komea ja fiksu poika on. Ja syyllisyys on käyny kovaksi. Lapsen äiti ei halua mua lapsen lähelle ja ymmärrän sen. Mulla on myös vankilaan meno kohta. Oon nytte alkanu miettimää että vaikka raha ei isättömyyttå korjaa nii jotaki haluisin tehä. Oon jo säästäny pojan nimii rahaa pojan omalle tilille jonka saa 18 vuotiaana. Ja nytte oon miettiny omia vanhempia, on vanhoja. Perintöä on tulossa ja aikasemmi oon aatellu että vouti vie omansa niistä ja sitte jos ei jää paljon maksuja niin voisin kokeilla taas alottaa puhtaalta pöydältä. Sitte oon miettiny et antaisin siskolle kaiken. Mutta nytte oon alkanu miettiä että voiko sitä perintöä antaa suoraa pojalle? Iso kerrostalo ois tulossa jossa voisivat asua.. Ja rahaa varmaan jotain 60tuhatta että selviäisivät veroistaki. Isää ei korvaa mutta ois jotaki. Mitä ootte mieltä? Ja onnistuuko tämmöne vai ottaako vouti omansa!
Kommentit (24)
Jostain syystä tämä kirjoitus liikutti minua.Musta on hienoa, että olet löytänyt edes jonkunlaisen yhteyden lapseesi. Toivottavasti pääset vielä jaloillesi ja pääset tapaamaan poikaasi, kun olet tuomiosi suorittanut. Tsemppiä sulle ja toivottavasti vika kerta, kun joudut lusimaan!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 23:40"]Jostain syystä tämä kirjoitus liikutti minua.Musta on hienoa, että olet löytänyt edes jonkunlaisen yhteyden lapseesi. Toivottavasti pääset vielä jaloillesi ja pääset tapaamaan poikaasi, kun olet tuomiosi suorittanut. Tsemppiä sulle ja toivottavasti vika kerta, kun joudut lusimaan!
[/quote]
Sama täällä! Siis mua ihan itkettää! Jotenki tässä tarinassa on kaikki väärin mutta kaikki yrittävät..omalla tavallaan. Tsemppiä ap. Raha ei korvaa kaikkea mutta ehkä poikasi tajuaa että rakastat häntä mutta omalla tavallasi.
Joo kiitti kaikille uskon että vanhemmat suostuu tuoho että sisko on edunvalvoja..tavallaa oisin halunnu että lapsen äitiki ois voinu hyötyä niistä rahoista ku eihä tää nyt hällekkää oo reilua ollu.. Oon ollu linnassa jo kerran tässä välissä ja olin osan raskaus ajastaki tutkinta vankeudessa joten kyllä se äiti tiesi millane oon.. mutta varmaa seki toivo parasta. Mulle on monesti sanottu että mulla varmaan on ollu joku oppimis häiriö mutta pienellä paikkakunnalla ei sitte ollu mahollisuutta antaa sopivaa opetusta nii sitte meni se koulu vähä siinä.. mutta tuliha sitä itekki hölmöiltyä.. vankilassa oon koittanu käyä lukiota mutta siitä ei tullu mittää ja sitte ammatti opinnotki jäi kesken mutta jospa ne sais nytte loppuu ku lähtee linnaa uudestaa. Kiitos teille tsemppi viesteistä ja avusta nii kehtaapi sitte kysyä apua viimestää ku on säilössä.
Ja nii oon lähettäny pojalle lahjoja ja kortteja ja kirjeitä mutta tää äiti on ottanu ne säilöö koska mulla ei kuitenkaa oo niikö mahollisuutta pysyä pojan elämässä koko ajan. Ja kun ei voi olla ilman, sitä on hankala selittää miksi muttaa pää siinä hajoaa. Hiasta itsemurhaa.
Nii ja se selvin päin olo ku on just tän syyllisyyen takia melkee mahotonta ku ei kestä niitä asioita mitä on joutunu tekkee. Ikinä en oo tehny muille väkivaltaa vaa ite sitä ottanu enempi turpaa mutta oma lapsi ja vanhemmat ja muut rikokset ja asiat. Ja ku on kuitenki muuttunu ihmisenä! Kaiken näkee nii eri tavalla että ei oo sillaa enää tunteet mukana elämässä. Ja kun oot vaa täys paska jonka päälle kaikki sylkee nii ilman apua on nii vaikia nousta eikä sitä apuakkaa osaa ottaa vastaa. Saa taas nähä mite ne siellä linnassa nyt hoitaa nää jutut että josko sitä vois yrittää käyä juttelemassa jonku kanssa mutta ei tiiä onko itellä kuitenkaa sitä halua. Kuolema on ainoo joka on varma!