Pitänee varata työterveyslääkäri heti ma-aamusta..
Kuukausia vaivannut toinen korva, ei pahasti mutta jonkin verran oikeastaan päivittäin, ollut jotenkin "outo", ikäänkuin sieänne olisi pumpattu ilmaa ja sellaista pientä vihlontaa välillä. Ja nyt eilen illalla alkoi saman puolen posken juilinta, sellaisia silmänräpäyksen pituisia vihlaisuja tullut pitkin päivää posken kohdalla. Silmät olleet myös pienesti ärtyneet jo jonkin aikaa, mutta ei rähmintää tms, aavistuksen punaiset aina välillä. Nyt sitten mittari näytti 37,9 mutta heräsin juuri päiväunilta villapeitteen alta eli mittaan uudelleen kotvan kuluttua.
Prkl 😩
Kommentit (12)
Ne käskee sun mennä koronatestiin ennenkun saat lääkärille ajan.
Jos on akuutti tarve lääkärille niin ei siinä odotella testituloksia, koska siinä tapauksessa esim.antibioottien aloitus viivästyisi entisestään.
Ja valitettavasti luulen, että ab-kuurille on nyt tarvetta, esim.tuo vihlontaa poskessa on nyt aika pahaa, niitä "kipusäväyksiä" tulee vähän väliä ja asteikolla 1-5 kiputuntemus on ainakin 4.
Ap
Onko viisurit poistettu? Mulla ne oireili tuolleen. Suussa ei tuntunut mitään poikkeavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko viisurit poistettu? Mulla ne oireili tuolleen. Suussa ei tuntunut mitään poikkeavaa.
Mulla sama. Kuukausien ajan korvakipua. Lopulta selvisi, että viisuri pahasti tulehtunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos on akuutti tarve lääkärille niin ei siinä odotella testituloksia, koska siinä tapauksessa esim.antibioottien aloitus viivästyisi entisestään.
Ja valitettavasti luulen, että ab-kuurille on nyt tarvetta, esim.tuo vihlontaa poskessa on nyt aika pahaa, niitä "kipusäväyksiä" tulee vähän väliä ja asteikolla 1-5 kiputuntemus on ainakin 4.Ap
Koronatestiin ekana, näin meillä työterveydessä.
No, työterveyslääkäri ei taida hampaita katsoa ja hammaslääkäriin en mene. Katsokoon korvat, poskiontelot ja tulehdusarvot verikokeella ensin.
Ap
Ja aion kyllä sanoa ajanvarauksessa kivun voimakkuudesta eli aika saatava asap eikä tyyliin ke kun testitulos saatu. Viimeksi kävin koronatestissä lokakuussa ja oli ok ja 2 rokotetta plakkarissa joista toinen tuore.
Ap
Miksi et mene heti päivystykseen jos kerta olet noin kipeä?
Vierailija kirjoitti:
Ja valitettavasti luulen, että ab-kuurille on nyt tarvetta, esim.tuo vihlontaa poskessa on nyt aika pahaa, niitä "kipusäväyksiä" tulee vähän väliä ja asteikolla 1-5 kiputuntemus on ainakin 4.Ap
Ei ole akuuttitarve silloin jos korva on jo vaivannut kuukausia. Ab kuuri on viivystynyt jo tooodella pitkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole akuuttitarve silloin jos korva on jo vaivannut kuukausia. Ab kuuri on viivystynyt jo tooodella pitkästi.
Tilanteet elää ja muuttuu, tämä korva on nyt vaivannut muutaman päivän aikana aiempaa enemmän+tuo poskikipu joka alkoi vasta eilen illalla. Ylipäätään korvatulehdukseen ei automaattisesti kirjoiteta ab-kuuria enkä esim.minä sitä heti ottaisikaan.
Ap
No hyvä, se älyvapaa linkki viesti poistettiin tästä.
Ap