HEKA Kalasatama Capellan puistotie hakuun pian
Tänne sitä piisaa varmaan hakijoita. Kokeilen itsekin, vaan en tule saamaan.
Kommentit (197)
Haku päättynyt ja hakijoita oli alle 3 tuhatta. Edelliseen Kalasataman taloon oli yli 7 tuhatta hakijaa. Mistähän syystä hakijamäärä on noin tippunut?
Luulen, että vähäinen hakijamäärä voi johtua osittain siitä, että hakemuksia ei ole osattu tehdä loppuun asti. Itsekin eka saamani sähköpostin perusteella luulin, että hakemus on ok, vaikka kumppanini vahvistui puuttui.
Ja olihan ne kämpät aika hintavia, noin niinku kaupungin asunnoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että vähäinen hakijamäärä voi johtua osittain siitä, että hakemuksia ei ole osattu tehdä loppuun asti. Itsekin eka saamani sähköpostin perusteella luulin, että hakemus on ok, vaikka kumppanini vahvistui puuttui.
Ja olihan ne kämpät aika hintavia, noin niinku kaupungin asunnoiksi.
Sama kävi mielessä. Toisaalta hyvä, niin omat mahdollisuudet paranee.
Milloin nämä asuntojen tarjoamiset on yleensä alkaneet hakuajan jälkeen?
Käärmetalon remontin jälkeen tarjoukset tuli parin viikon sisällä. Toki sinne tais olla paljon vähemmän hakijoita, muistaakseni alle 1000. Ja asuntojakin oli vähemmän.
Mä en edes hakisi, koska perheessä 3 autoa. Mihin nekin laittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes hakisi, koska perheessä 3 autoa. Mihin nekin laittaisi?
Sepä se, itekin mietin et minne meidän traktori saadaan mahtumaan, ei sitten haettu olleenkaan 🤪
Löytyykö mistään tietoa, milloin noita Hekan Kalasataman kämppiä aletaan jakaa? Talon pitäis olla valmiina helmikuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään tietoa, milloin noita Hekan Kalasataman kämppiä aletaan jakaa? Talon pitäis olla valmiina helmikuun lopussa.
Lukee vaan että tammikuun loppuun mennessä. Toivottavasti ei ihan sinne asti menis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukee vaan että tammikuun loppuun mennessä. Toivottavasti ei ihan sinne asti menis
Kiitos tiedosta!
Heka oli vastannu chatis et asuntoja alettu jakaa!
Muutamassa päivässä ei käsitellä noin 3000 hakemusta ja aleta jakamaan asuntoja. Uudiskohteissa on aiemmin ilmoitettu valituille noin kuukausi hakuajan päättymisen jälkeen. On omakohtaista kokemusta. Tässä kuussa on paljon arkipyhiä. Tammikuun alkupuolella voi tarjouksia odotella.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä hakisi Kalasatamaan.
Lähiluonto puuttuu.
Mustikkamaalla on metsää ja luontopolkuja
Tuleeko tarjoukset soittoina vai sähköpostilla? Arvelisin, että mahdollisuutemme ovat pienet, mutta onpahan yritetty.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tarjoukset soittoina vai sähköpostilla? Arvelisin, että mahdollisuutemme ovat pienet, mutta onpahan yritetty.
Tulee sekä tekstiviesti, että sähköposti.
Meki haeuttu niitä 3/4h ne oli vielä ok hintaset. Me olemme 5hengen perhe, 3lasta ja työssäkäyviä. Asutaa jo hekalla 3h 78 neljöisessä asunnossa. Saatiin 4.3.2020 asunto tarjous katajanokalta mutta tilanne oli silloin se ettei pystytty muuttamaan vaikka se oli ollu lottovoitto!!
. Sen jälkee ei oo asuntoa herunnu😅👍 mut toivottavasti pian alkais tapahtuu. Syyskuussa tarkistivat luottotiedot, jotka on puhtaat kahdesti ja siltikään ei tarjousta vielä tullut. (Mulla kun on tietovahti päällä) niin ilmoittaa jos/kun joku tarkistaa tiedot.
Toivottais kovasti asuntoa tuolta! Saas nähdä kui käy. Ollaan haettu jokaista uudiskohdestta tuloksetta.
Meillä lausuntokin valmiina ☺️
A.H kirjoitti:
Meki haeuttu niitä 3/4h ne oli vielä ok hintaset. Me olemme 5hengen perhe, 3lasta ja työssäkäyviä. Asutaa jo hekalla 3h 78 neljöisessä asunnossa. Saatiin 4.3.2020 asunto tarjous katajanokalta mutta tilanne oli silloin se ettei pystytty muuttamaan vaikka se oli ollu lottovoitto!!
. Sen jälkee ei oo asuntoa herunnu😅👍 mut toivottavasti pian alkais tapahtuu. Syyskuussa tarkistivat luottotiedot, jotka on puhtaat kahdesti ja siltikään ei tarjousta vielä tullut. (Mulla kun on tietovahti päällä) niin ilmoittaa jos/kun joku tarkistaa tiedot.
Toivottais kovasti asuntoa tuolta! Saas nähdä kui käy. Ollaan haettu jokaista uudiskohdestta tuloksetta.
Meillä lausuntokin valmiina ☺️
Mikä ihmeen lausunto se sellainen on jonka perusteella sinun pitää päästä kantakaupungin vuokrakämppään uudiskohteeseen?
Mikä ihmeen lausunto se sellainen on jonka perusteella sinun pitää päästä kantakaupungin vuokrakämppään uudiskohteeseen? [/quote]
Asunnon vaihtajana tarvitsen isännöitsijän lausunnon kun asuntoa tarjotaan. Meillä se on jo valmiina.
Naapurimme muutti kruunuvuorenrannan uudikohteeseen ja joutui sellaista pyytämään. 40€ maksoi ja joutui vielä maalaamaan seinät takaisin valkoiseksi kun yksi seinä oli vaalean beessi :)
Asfalttisataman itsemurhakuutiot, hyi hitto. Kuka muutenkaan alkaisi maksamaan hekan rakennuskuluja vuokraksi naamioituna pois? En minä ainakaan. Mitä jätän lapsilleni jos olen koko elämäni rahoittanut vuokranantajia?
Keskustelu herää vasta sitten, kun asuntoja aletaan jakaa. Sitä ennen ollaan mahd hiljaa, että omat saumat paranis.