Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Instavaikuttajien töksähtelevät/töykeät vastaukset

Vierailija
13.11.2021 |

Instavaikuttajat ovat paljon kertoneet seuraajiltaan saamamista törkeistä viesteistä. Kiinnostaisikin kuulla toisinpäin, että oletko saanut asialliseen kysymykseesi/kommenttiisi asiattoman vastauksen instavaikuttajalta?

Itse olen saanut kaksi kertaa töksähtelevät vastauksen. Ensimmäisellä kerralla kysyin kauniita kukkia esittelevältä erään kukan nimeä, koska itsekin haluaisin hankkia samanlaisen. Ja itseasiassa aloittelevana koti puutarhurina juuri seuraan häntä, että voisin saada vinkkejä hänen tililtään. Hän vastasi kysymykseen "no tietenkin *kukan nimi*!!!!!!". Toisen kerran erään toisen vaikuttajan ruokapostauksesta inspiroituneena kysyin, että löytyisikö tähän herkulliseen ruokaan reseptiä. Vastaus kuului "Löytyy!!!". Ikinä ei mitään reseptiä tullut. Aika törkeää minusta, jos insta on heidän työtään ja seuraajat tuovat heille tuloja, niin pitäisi olla jotain käytöstapoja.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kokemusta, koska en uskalla ikinä laittaa mitään, ettei käy samoin kun ap:lle.

Vierailija
2/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo instassa nii säästyy tuoltakin ongelmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu myy käsitöitään instan kautta. Kauppaa kämmenenkokoisia ristipistotöitä 60-90 eurolla ja ihmiset ostavat vaikka vastailee heidän kysymyksiinsä todella tylysti tai ei lainkaan. Kun joku on esimerkiksi kysynyt että hei tuleeko tällaista myyntiin ei tosiaan vastaa mitään tai on tosi tympeä tyyliin "en tee näitä myyntiin asti" - mistä seuraaja ja potentiaalinen asiakas voisi tietää sen?

Vierailija
4/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän nuo pärjäävät ilman niitä taitojakin, räväkkä persoona katsos, ja silleen.

Iso virhe on kuvitella, että joku instavaikuttaja olisi viestinnän asiantuntija tai ammattilainen. Heillä on joku muu, kiinnostava, juttu, jolla pysyvät pinnalla sen aikaa kuin pysyvät.

Seuraajista ei saa olla vaivaa seurattavalle. Pitää tulla vaan sitä suitsutusta "Ooooh miten magee kukka! Oot paras ja rakkain! 🥰🥰" mihin voi vaan helposti vastata "😍😍 Niin säkin!"

Vierailija
5/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu myy käsitöitään instan kautta. Kauppaa kämmenenkokoisia ristipistotöitä 60-90 eurolla ja ihmiset ostavat vaikka vastailee heidän kysymyksiinsä todella tylysti tai ei lainkaan. Kun joku on esimerkiksi kysynyt että hei tuleeko tällaista myyntiin ei tosiaan vastaa mitään tai on tosi tympeä tyyliin "en tee näitä myyntiin asti" - mistä seuraaja ja potentiaalinen asiakas voisi tietää sen?

Haha, joo, tiedän kans tällaisen. Lisäksi ne ideat niihin töihin pöllitty aivan suoraan isommilta tileiltä, identtiset kukkaset ym. Mitään krediittejä ei missään tietenkään. Kuitenkin trendikästä jälkeä tekevänä saa noita myytyä ja vaikka on ihan kamala uhriutuja muuten, ihmiset tykkäävät.

Ihmisillä on kova tarve kuulua porukkaan ja saada kuvansa tägättyä seuratulle tilille/tulla itse tägätyksi.

Vierailija
6/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän nuo pärjäävät ilman niitä taitojakin, räväkkä persoona katsos, ja silleen.

Iso virhe on kuvitella, että joku instavaikuttaja olisi viestinnän asiantuntija tai ammattilainen. Heillä on joku muu, kiinnostava, juttu, jolla pysyvät pinnalla sen aikaa kuin pysyvät.

Seuraajista ei saa olla vaivaa seurattavalle. Pitää tulla vaan sitä suitsutusta "Ooooh miten magee kukka! Oot paras ja rakkain! 🥰🥰" mihin voi vaan helposti vastata "😍😍 Niin säkin!"

Miksi instatiliä pitävän pitäisi olla jonkinlaisessa asiakaspalveluasemassa? Mä itse tulkitsisin ap:nä tuon kukka kysymyksen vastauksen sellaisena lennokkuutena, miksi ihmeessä ajattelit, että tarkoitus oli olla tyly? Et voi tietää tilin pitäjän asennetta kovin tarkasti, siksi kannattaa viimeiseen saakka ajatella sen olevan positiivinen. Siinä ei ainakaan menetä mitään.

Vierailija
7/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla tuo on tympeästi vastattu? Miten itse vastaisit?

Minusta olisi jotenkin teennäistä kirjoittaa, että kiitos kehuista, valitettavasti vaikka haluaisinkin tehdä näitä myyntiin, niin jaada jaada jaada jaada, kiva, että tsekkailet instaani, koitan laittaa taas jotain kivoja töitä myyntiin mahdollisimman pian!

Vedä kätees. Et itsekään puhu toisille noin, kun olet ystävällinen.

Vierailija
8/8 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla tuo on tympeästi vastattu? Miten itse vastaisit?

Minusta olisi jotenkin teennäistä kirjoittaa, että kiitos kehuista, valitettavasti vaikka haluaisinkin tehdä näitä myyntiin, niin jaada jaada jaada jaada, kiva, että tsekkailet instaani, koitan laittaa taas jotain kivoja töitä myyntiin mahdollisimman pian!

Vedä kätees. Et itsekään puhu toisille noin, kun olet ystävällinen.

Olin samaa mieltä, mutta viimeiset kaksi lausetta vesitti argumenttisi.