Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon rikkoontunut sälekaihdin - kuka korvaa ?

Vierailija
13.11.2021 |

Meillä on vuokra-asunnossa edellinen asukas asentanut itse olohuoneeseen ison sälekaihtimen (ei ole ikkunan välissä vaan siinä "päällä"). Se on jotenkin tosi painava ja vaikuttaa vanhalta, ja se menikin sitten rikki aika pian muuton jälkeen ihan normaalissa käytössä. Nyt olen muuttamassa pois muutaman kuukauden päästä ja mietin että koituuko sen korjautus nyt minun piikkiini? Aion kysyä asiaa toki vuokraisännältä suoraankin, mutta eihän niiden sanaan voi aina luottaa. Vuokrasopparissa lukee vain että jos sälekaihtimet asentaa, ne pitää jättää paikoilleen kun muuttaa pois.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellinen asukas on sen laittanut omaan piikkiinsä, sä varmaan voit poistaa sen.

Vierailija
2/4 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi kannattanut ilmoittaa vuokraajalle silloin kun se meni rikki. Nyt on vähän turhan myöhä ihmetellä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alun alkaen se kaihdin ei ole vuokranantajan maksama, näin ollen sun ei sitä tarvi maalaisjärjen mukaan uusia. Kummallista että noin heiposti hajosi, oliko kuinka vanha... No, ei tarvi vastata. Ikkunan edessä, eli vois verrata rullaverhoon.....

Mut jos oot työssä käyvä ihminen, niin ei noi itse paikalleen asennettavat kaihtimet hirveen hintavia ole. Mahtaaks asennus onnistua vanhoihin jälkiin....

Vierailija
4/4 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en jaksanut sitä silloin ilmoittaa, kun kävin juuri läpi avioeroa, kolmen lapsen kanssa, kävin töissä, olin todella väsynyt. Se verho nyt vaan ei ollut pitkään aikaan ykkösprioriteetti.

Luulen että se hajosi, koska ikkuna on siis todella iso, melkein seinän kokoinen. Ja se verho luonnollisesti on iso ja painaa PALJON. Se on aika pienillä kiinnikkeillä mielestäni kiinni. Kun yhtenä päivänä nostin sälekaihdinta ylös (vedin narusta), niin kiinnikkeet toisesta päästä vaan antoi periksi ja räsähti alas, samalla se systeemi millä säleet avataan ja suljetaan meni rikki.

Elämäntilanteen vuoksi minulla on rahasta tiukkaa, eikai minun talous siihen sitten kaadu, mutta joskus noi voi kuulemani mukaan olla aika hintavia, sit etenkin kun muuton jälkeen lähetellään niitä korjauslaskuja missä talonmies on jo veloittanut 90e/h jo pelkästään omasta työstään kun oli 15 min. paikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän